Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@09:34:39 GMT

پایان کار خانم دیپلمات در اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۴۰۱۸

پایان کار خانم دیپلمات در اتحادیه اروپا

این یادداشت که با قلم «جانا پاگلرین» نوشته شده، می‎افزاید: میراثی دشوار در انتظار «جوزپ بورل» که روز یکم نوامبر(۱۰ آبان) جایگزین موگرینی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌شود، قرار خواهد داشت.

طی دوران ۵ ساله موگرینی، سیاست خارجی و امنیت مشترک اتحادیه اروپا به شدت تغییر کرد؛ سیاست خارجی روسیه تجدیدنظر طلبانه شده است، چین دیگر یک خط تولید گسترده نیست بلکه به یک رقیب نظام‌مند تبدیل شده و ترامپ یک سیاست خارجی تجارت‌مآبانه را در پیش گرفته و اتحادیه اروپا را به عنوان یک رقیب می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یادداشت می‎گوید: طی سال‌های اخیر اعضای اتحادیه اروپا تقریبا برای حل تفاوت‌های موجود میان خود تقریبا در همه جنبه‌های سیاست خارجی دشواری‌های زیادی را تجربه کرده‌اند.وی می‎نویسد: چالش‌هایی که سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا به طور کلی و «جوزپ بورل» به طور ویژه با آن‌ها رو به رو خواهد بود زیاد هستند.

پاگلرین می‎افزاید: اگر سابقه سیاست خارجی دوره ریاست موگرینی به عنوان معیاری برای زنده ماندن آینده سیاست خارجی و امنیتی مشترک اروپا در نظر گرفته شود میزان شکاف بین جاه طلبی و واقعیت به سرعت مشخص می‌شود. اتحادیه اروپا غالباً هیچ پاسخی درمورد بحران‌های سیاست خارجی سال‌های اخیر نداشته و تأثیر آن بر روی سیستم بین‎المللی به طور کلی کاهش یافته است. به ندرت سران کشورها و دولت‌ها موفق شده‎اند به سرعت و با قاطعیت با هم عمل کنند.

فدریکا موگرینی دوشنبه شب آخرین کنفرانس خبری خود را به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار کرد.

موگرینی در این نشست تاکید کرد که اتحادیه اروپا به تلاش خود برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد.وی در نشست سالیانه سفرای کشورهای اروپایی در بروکسل از کناره گیری قریب‌الوقوع از سمتش خبر داد.

2323

کد خبر 1296262

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تجارت فدریکا موگرینی اتحادیه اروپایی باشگاه استقلال حسن روحانی تیم ملی فوتبال ایران مجلس دهم ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم محرم سینمای ایران باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد