Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@04:37:24 GMT

نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تأمین مواد اولیه نذورات

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۴۳۴۴

نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تأمین مواد اولیه نذورات

مهدی حسینی‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به انجام نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تأمین مواد اولیه نذورات، مراکز تهیه و توزیع نذورات، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها اظهار کرد: در این خصوص، برنامه‌ریزی با نهادها و سازمان‌های مرتبط جهت حفظ سلامت برگزاری مراسم و حفظ سلامت عمومی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری برنامه‌های تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌های ماه محرم با تشکیل 48 اکیپ در 20 شهرستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و با مشارکت 273 بازرس و سایر نیروهای پشتیبانی در حال اجرا است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بررسی وضعیت سلامت محیط مواکب، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با محوریت نظارت بر سلامت مواد غذایی، وضعیت بهداشتی محل تهیه نذورات، ارائه آموزش‌های بهداشتی در محل به متولیان عزاداری‌ها و نظارت بر سلامت متولیان تأمین‌کننده و توزیع‌کننده غذا با تأکید بر نظارت بر سلامت آشامیدنی‌ها، آب شرب و یخ مورد استفاده در مراسم، عمده نظارت‌های تیم‌های بهداشتی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نظارت تیم‌های بازرسی از مواکبی که در زمان صبحگاهی فعالیت می‌کنند، آغاز می‌شود و به صورت تشدیدیافته از عصر تا پاسی از شب و تا پایان فعالیت مواکب ادامه دارد.

حسینی‌زاده با بیان اینکه تأیید سلامت افراد فعال در مراسم الزامی است، تصریح کرد: نحوه تأیید سلامت افراد فعال در مواکب و تکایا، حسینیه‌ها و مساجدی که با نوشیدنی‌ها و مواد غذایی ارتباط مستقیم دارند، با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و ملزم کردن مسئولان مواکب جهت معرفی تمامی افراد فعال در این زمینه به مراکز بهداشتی درمانی جهت انجام معاینات پزشکی و تأییدیه سلامت افراد انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و عدم رعایت مسائل بهداشتی در مواکب، حسینه‌ها، مساجد و تکایا و هیات‌ها با سامانه تلفنی 190 تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری لازم انجام شود.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان اجتماعی نذری نظارت بهداشت ماه محرم امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر چهارشنبه در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استانداری بوشهر و استانداری قزوین در محل نمایشگاه ایران اکسپو اظهار داشت: این تفاهم نامه در زمینه تأمین مواد اولیه شوینده‌ها و لوازم خانگی و همچنین صادرات محصولات تولیدی استان قزوین منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: در راستای هم‌تکمیلی اقتصادی استان‌های بوشهر و قزوین از جمله مزیت‌های نسبی که این ۲ استان دارند و با همکاری و تعامل با معاون اقتصادی استاندار قزوین و مدیر کل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور این تفاهم نامه منعقد شده است.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: واردات کالا از طریق ته‌لنجی، ۲۰ درصد تخفیف بازرگانی بندر بوشهر و تخفیفات بندری و لجستیکی که از طریق اداره کل بنادر استان مهیا شده و همچنین تأمین مواد اولیه کارخانه‌های شوینده مستقر در قزوین از طریق پتروشیمی‌ها از جمله مزایای استان بوشهر است.

باستین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه شوینده‌ها و لوازم خانگی جایگاه ویژه ای دارد تصریح کرد: مقرر شد استان قزوین از ظرفیت واردات کالای واسطه‌ای در بنادر استان و تأمین مواد اولیه از استان بوشهر استفاده کند.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای تکمیل زنجیره ارزش شوینده‌ها و لوازم خانگی قزوین، بخش خصوصی قزوین در استان بوشهر سرمایه گذاری می‌کند.

باستین گفت: استان بوشهر در واردات مواد اولیه شوینده‌ها و همچنین صادرات تولیدات آنها به استان قزوین خدمات می‌دهد و این همکاری دوجانبه منجر به رشد قطعی تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم با اجرای این تفاهم نامه، در تحقق شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است به اهداف مورد نظر برسیم.

کد خبر 6094613

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان