Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@15:27:21 GMT

دربی ۹۰ و مسئله تقسیم بندی سکو‌ها

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۴۵۹۴

دربی ۹۰ و مسئله تقسیم بندی سکو‌ها

بازهم دربی و بازهم بحث همیشگی ۹۰-۱۰. در حالی که این روز‌ها فوتبال باشگاهی ایران تعطیل است و تیم ملی اردوی خود برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را آغاز کرده، صحبت‌های روز گذشته رییس فدراسیون فوتبال در خصوص نحوه برگزاری دربی پایتخت یک بار دیگر بحثی قدیمی را در مورد این مسابقه بر سر زبان‌ها انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث تقسیم بندی ۹۰-۱۰ تماشاگران در استادیوم آزادی به نفع تیمی که طبق قرعه میزبان دربی است.

مهدی تاج روز گذشته گفت: «قطعا این بار قانون ۹۰ به ۱۰ درصد برای تماشاگران در دربی و بازی پرسپولیس با استقلال اجرا می‌شود. الکترونیکی شدن بلیت این فرصت را می‌دهد که قانون ۹۰ به ۱۰ عملیاتی شود.»

بحث ۹۰-۱۰ کردن آزادی در بازی‌های دربی ریشه‌ای قدیمی دارد. اتفاقی که صد البته درست است و باید انجام شود، اما با توجه به سابقه این امر در خصوص نحوه اجرای آن تردید‌هایی وجود دارد. نمونه بارز این اتفاق به فصل گذشته بر می‌گردد که سازمان لیگ بحث ۹۰-۱۰ را برای دربی مطرح کرد، اما در نهایت به دلیل زیر بار نرفتن نهاد‌های انتظامی و برقرار کنندگان نظم مسابقه در نهایت بازی با همین شیوه سنتی ۵۰-۵۰ برگزار شد.

از طرفی دیگر مهدی تاج در صحبت‌های خود به الکترونیکی شدن بلیت‌ها استناد کرده و معتقد است که این اتفاق فرصت برگزاری دربی به شیوه‌ای جدید را می‌دهد. نکته، اما این جاست که طی سال‌های قبل هم بلیت فروشی الکترونیکی حداقل در استادیوم آزادی اجرا می‌شد، اما بازهم در روز دربی کاستی‌های زیادی به چشم می‌خورد از جمله این که بار‌ها و بار‌ها هوادارانی که بلیت مسابقه را خریده بودند نتوانسته بودند وارد ورزشگاه شوند. نکته بعدی اینکه بلیت فروشی الکترونیکی تا پایان هفته دوم لیگ برتر حداقل در ورزشگاه آزادی نمره قبولی نگرفته و چه در بازی پرسپولیس-پارس جنوبی و چه در بازی استقلال-فولاد ایراد‌هایی جدی به چشم خورد که حتما باید تا زمان برگزاری دربی یعنی روز ۳۱ شهریور حل شود.

همچنین باشگاه استقلال که میزبان شهرآورد ۹۰ خواهد بود به تازگی به تاریخ برگزاری دربی اعتراض کرده و می‌گوید که بازی باید در روز تعطیل برگزار شود. این صحبت به این معناست که آبی‌ها به عنوان میزبان دربی هفته چهارم قانون ۹۰-۱۰ را پذیرفته اند و از الان به فکر این هستند که اکثریت استادیوم آزادی را به تصرف خود دربیاورند و به همین علت هم به دنبال برگزاری بازی در روز جمعه هستند.

با تمامی این اوصاف و مشکلاتی که مطرح شد باید دید سرنوشت این دربی به کجا خواهد رسید و آیا درنهایت این رویه سنتی که سال هاست بر فضای مسابقه استقلال و پرسپولیس حاکم است خواهد شکست یا خیر؟

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دربی90 استقلال پرسپولیس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویدکیا: بازی مقابل صنعت نفت می‌تواند برای ما دردسرساز شود

سرمربی مس رفسنجان گفت: می‌دانیم مسابقه فردا برای صنعت نفت فوق‌العاده حیاتی است و این مسئله می‌تواند دردسرهای زیادی برای ما ایجاد کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محرم نویدکیا در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال مس رفسنجان مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: حس خوبی به شهر آبادان دارم و بازی فوق‌العاده مهمی پیش رو داریم. اگر می‌خواهیم شرایط بهتری در جدول به دست بیاوریم، باید بازی خیلی خوبی ارائه کنیم و امتیازات کامل بازی را بگیریم. می‌دانیم این مسابقه برای صنعت نفت فوق‌العاده حیاتی است و این مسئله می‌تواند دردسرهای زیادی برای ما ایجاد کند.

غیبت ترسوها در تیم منتخب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • نیمی از بلیت‌های دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن فروش نرفت!
  • آبی های چشم انتظار و خبر تلخ از صندلی های ورزشگاه آزادی !
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| تقسیم امتیاز در سیرجان
  • نصف بلیت‌های بازی استقلال فروش نرفته است
  • نویدکیا: بازی مقابل صنعت نفت می‌تواند برای ما دردسرساز شود
  • آغاز بلیت فروشی دیدار نساجی و پرسپولیس
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • بلیت سوپرکاپ را رزرو کن؛ ترکیب احتمالی میلان برای بازی با جنوا
  • شادی ممنوع برای باقری در دربی خانوادگی
  • ۱۰ نکته از دربی دیده نشده هفته ۲۵ لیگ برتر