Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:24:39 GMT

۱۶۶۵ دادخواست کارگری در قزوین رسیدگی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۵۰۱۳

۱۶۶۵ دادخواست کارگری در قزوین رسیدگی شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال گذشته سه هزار و ۷۹۷ دادخواست کارگری در قزوین بررسی شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۲.۵ دهم درصد کاهش یافته است.

مسعود بابایی افزود: برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تشکیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، برگزاری کمیسیون‌های امنیت کارگری، تشکیل شورای تامین استان، برگزاری دوره‌های مختلف آشنایی کارگران با قوانین و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در این زمینه موثر بوده‌اند.

وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در بخش تعاون از سال ۹۵ تا ۹۸ در استان گفت:تشکیل ۱۶۰ تعاونی در حوزه‌های تولیدی و توزیعی و خدماتی، ایجاد فرصت شغلی برای سه هزار و ۸۸ نفر، برگزاری دوره‌های آموزشی، حقوقی، مدیریتی و تخصصی به میزان ۳۷ هزار و ۳۲۹ نفر ساعت برای تعاونگران به صورت رایگان، نظارت بر مجامع عمومی تعاونی‌ها به تعداد ۹۰۵ مورد، جذب عضو در تعاونی‌ها به تعداد هفت هزار و ۶۳۰ نفر، تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان آوج و تشکیل تعاونی فراگیر ملی از مجموع سه دهک پایین جامعه از جمله این اقدامات بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی در سال‌های ۹۵ تا ۹۸، گفت:در این مدت و همچنین پنج ماهه سال ۹۸ به ترتیب ۱۲ هزار و ۵۸، ۱۱ هزار و ۶۴۸، ۱۲ هزار و ۲۳۱ و سه هزار و ۹۴۸ مورد بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار توسط بازرسان کار انجام شده است.

بابایی در خصوص اقدامات انجام شده توسط تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:در این مدت، میزان تشکیل تشکل‌های کارگری علاوه بر پیش بینی صورت گرفته سالانه، به میزان هشت درصد افزایش داشته است.

این مسئول در تشریح عملکرد حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیمه کاری نیز گفت:در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ از  ۳۳ واحد مشکل دار در استان حمایت شده و برای ۱۲ هزار و ۵۵۰ نفر از کارگران آنها فرصت شغلی به وجود آمده است.

وی اضافه کرد:همچنین آمار تعدیل نیرو در پنج ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش داشته است.
۶۱۰۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اداره کل تعاون کار و رفاه استان قزوین بخش خصوصی دوره های آموزشی کار و رفاه اجتماعی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد

محمود یزدی گفت: این تسهیلات با هدف توسعه، تامین سرمایه ثابت و در گردش تعاونی ها، از محل منابع داخلی بانک ها و بند "ب" تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ اعطا شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۷۷۸ شرکت تعاونی در سبزوار فعال است که از طریق فعالیت آن‌ها برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: عمده تعاونی های ایجاد شده در بخش‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، فرش، مسکن، مصرف، صنعتی و کشاورزی تشکیل شده است.

یزدی افزود: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکتهای تعاونی‌ این شهرستان شده و همچنین فعالیت اتاق تعاون سبزوار رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاونگران را به دنبال داشته است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد