Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهشیری با تأکید بر اهمیت آموزش در مواجه و برخورد ضابطان خاص با مجرمین حرفه ای و زمین خواران، از آمادگی دادستانی مرکز استان و معاونت منابع انسانی دادگستری در جهت آموزش ضابطان عام و خاص خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « غلامعلی دهشیری» در جلسه ستاد حفظ حقوق بیت المال استان یزد، بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر در صیانت از منابع ملی و اراضی دولتی تأکید کرد و اظهار داشت: ضابطان دادگستری در برخورد با جرائم مشهود هرگز مماشات نکنند و به محض مشاهده وفق قانون و مقررات، اعمال قانون و برخورد نمایند، در مورد توقیف وسایل و ابزار و تجهیزات زمین خواران نیز که نیاز به کسب مجوز قضایی است این مجوز به سرعت در اختیار ضابطان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای طرح کاداستر و سند دار شدن اراضی ملی و دولتی را مهم و ضروری برشمرد و بیان داشت: اجرای کاداستر که می تواند دست زمین خواران را در تعدی به اراضی ملی و دولتی کوتاه نماید و فرصت زمین خواران را از بین ببرد نباید به واسطه عدم تأمین اعتبار و کمبود منابع مالی با تأخیر مواجه گردد.

این مقام ارشد قضایی، تصریح کرد: با هدف جلوگیری از هرگونه تخلف و سو استفاده در خصوص درخواست سند موضوع ماده 147 نیز باید از مبادی و مراجع ذیربط استعلام صورت گیرد.

وی اِشرافیت و دفاع دقیق و مستند نمایندگان حقوقی ادارات متولی اراضی را خواستار شد و گفت: نسبت به اموال بیت المال باید با حساسیت ویژه مسائل را پیگیری و دنبال کرد و اگر هم در دادگاهی بر اساس عدم مدارک متقن و ضعف در دفاع حقوقی رأیی به ضرر بیت المال صادر شد مراجع متولی اراضی ملی و دولتی از طرق پیش بینی شده در قانون موضوع احقاق حق را با درخواست اعمال ماده477 خلاف بَیِّن قانون دنبال و اموال عمومی را به بیت المال برگردانند.

دهشیری مشارکت مردم در گزارش زمین خواری به متولیان امر را بهترین راه برای صیانت از حقوق بیت المال دانست و ابراز داشت: جلوگیری از تعدی و تجاوز به  اراضی ملی و منابع طبیعی از دستگاه های دولتی با این حجم عظیم کار و نیروی انسانی کم ساخته نیست و مردم خود باید در این عرصه پای کار باشند و هرگونه زمین خواری را به مراجع ذیربط با فراهم سازی بستر ارتباطات مردمی توسط مراجع ذیصلاح گزارش نمایند.

لازم به ذکر است در این جلسه چندین دستور کار در خصوص موضوع اراضی مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس امام حسین ع عاشورا روزنامه شبستان یزد دادگستری یزد اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

مهدی قاسمی از اجرای حکم قطعیت یافته قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری با موضوع رفع تصرف از اراضی ملی پلاک فرخشهر خبر داد و گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخشهر خلع ید شد.

بیشتر بخوانید

تخریب یک ملک در خیابان عمان شهرکرد

قاسمی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخشهر صورت گرفت.

به گفته وی؛ مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و  سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید