Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری فارس بعد از دستیابی به دانش فنی تولید نانو رنگ‌های خود تمیزشونده و آنتی‌باکتریال، اخیرا موفق به صادرات اکسیدگرافن به قطر شد و در تلاش است تا رنگ‌های آنتی باکتریال ایرانی را به منظور اعمال در اماکن عمومی این کشور در طول بازی‌های جام جهانی به فروش برساند.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های پارک فناوری فارس به دانش فنی تولید نانو رنگ‌های تصفیه کننده دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رنگ‌ها قبلا توسط یکی از شرکت‌های آلمانی تولید شده بود و این محققان با ارتقا این محصول اقدام به تولید نانو رنگ‌هایی کردند که به ۳ ویژگی را به طور همزمان دارد. یکی از خواص نانو رنگ‌های تولید شده خاصیت فتوکاتالیستی (خود تمیزشوندگی) آن است. در نمونه‌های خارجی با استفاده از نور خورشید نانو ذرات "تیتانیم" فعال می‌شود و با فعال شدن این نانو ذرات، خاصیت خود تمیزشوندگی رنگ نیز فعال می‌شود ولی در نمونه رنگ‌ فتوکاتالیستی تولید شده در کشور خاصیت فتوکاتالیستی با استفاده از نور خورشید فعال می‌شود و به این ترتیب این خاصیت خود تمیزشوندگی در اتاق هم ایجاد خواهد شد.

تصفیه هوا از دیگر ویژگی‌های این نانو رنگ و قادر است جیوه و سرب معلق در هوا را جذب و تجزیه کند ضمن آنکه این پوشش دارای خاصیت آنتی باکتریال است؛ به این معنی که ۴ نوع باکتری شناسایی شده در ساختمان‌ها با نشستن بر روی این پوشش از بین می‌روند.

پایه اصلی این پوشش نانو ذرات کلوئیدی نقره است و از آنجایی که نانو ذرات نقره ایجاد سمیت و آلودگی‌های زیست محیطی می‌کند از این رو در این تحقیقات از بذر "گل همیشه بهار" برای سنتز نانو ذرات کلوئیدی نقره استفاده شد از این رو حتی از این ماده می‌توان برای آنتی باکتریال کردن نوشیدنی‌ها استفاده کرد.

"آجر آب گریز" از دیگر دستاوردهای این شرکت است که با استفاده از نانو ذرات در روی سطح و داخل آجرها، مصالح آب گریزی تولید شد که مانع نفوذ آب به دیوارهای داخل ساختمان خواهد شد. در این آجر نانو ذرات ارگانو سیلان استفاده شد. ارگانو سیلان‌ها به عنوان سبزترین ساختارهایی هستند که در دنیا تولید می‌شوند.

رنگ‌های آنتی‌باکتریال این شرکت نیز با رنگ‌های آنتی‌باکتریال نانویی رایج تفاوت دارد؛ چرا که در این رنگ‌ها از نانوورق‌های عامل‌دار استفاده شده که مساحت سطحی بالایی دارند. مقاومت بالای این پوشش‌ها در برابر اکسید شدن از دیگر مزایای این رنگ به شمار می‌رود. این رنگ‌های آنتی‌باکتریال به صورت پایلوت در دو بیمارستان شیراز کاربرده شده است.

تولید نانومواد اکسیدگرافن از دیگر دستاوردهای دانش بنیان این شرکت است که اخیرا ۲۰۰ کیلوگرم از این نانو مواد به ارزش ۳ میلیون دلار به کشور قطر صادر کرده است. رایزنی‌هایی برای استفاده از رنگ‌های آنتی‌باکتریال در اماکن عمومی، هتل‌ها و بیمارستان‌های قطر نیز آغاز شده است ضمن آنکه این محققان به دنبال فروش رنگ‌های آنتی باکتریال به شرکت‌های قطری هستند تا از این رنگ‌ها در اماکن عمومی این کشور در طول بازی‌های جام جهانی استفاده کنند.

یوسف امراللهی، مجری طرح در این باره گفت: از آنجایی که در طول جام جهانی افرادی از کشورهای مختلف جهان به این کشور خواهند آمد، سلامت عمومی یکی از دغدغه‌های قطر خواهد بود بنابراین این کشور به دنبال فناوری‌های نوین برای تضمین سلامت گردشگران در طول جام جهانی است. ما از این فرصت کم‌نظیر استفاده کردیم و گفت‌وگو با وزارت بهداشت و یکی از پارک‌های علم فناوری این کشور برای فروش رنگ‌ها آنتی‌باکتریال را آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نانو رنگ پارک فناوری فارس شرکت دانش بنیان صادرات نانوفناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران نوشت: علی آبادی درباره صادرات خودرو به آفریقا گفت: در خودرو هر چقدر هم خودمان به خود انتقاد وارد کنیم اما نامدار هستیم زیرا تولیدکننده ایم. پارسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال این عدد بیشتر خواهد شد.

علی آبادی تاکید کرد: امروز خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده بنابراین باید در این حوزه جهش تولید رخ دهد تا خودرو ماهیت سرمایه‌ای خود را از دست دهد و اگر کسی خودرویی خرید در پارکینگ گذاشت بداند که این خودرو دیگر حالت سرمایه برای او ندارد.

وی افزود: هم کشورهای آفریقایی و همسایه و هم برخی از کشورهای اروپایی طالب خرید خودروی ایرانی هستند.

علی آبادی تصریح کرد: واردات و صادرات مکمل هم هستند و حتی اگر به اندازه دنیا هم تولید کنیم باید واردات انجام شود. ما در حوزه خودرو نیاز به تنوع داریم منتهی برای حمایت از ساخت داخل مقرراتی می‌گذاریم. در حوزه خودرو در آستانه رقابت با دنیا باید قرار گیریم نه در رقابت با خودمان. اگر خودمان را به این رقابت‌ها نرسانیم شکست می‌خوریم و همین چیزهایی را که هم داریم از دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هر کالایی که نتواند صادر شود یعنی برنامه در آن حوزه جامع نیست.

کد خبر 847863 برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳