Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@12:43:38 GMT

بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج به یک ضامن راضی شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۵۵۲۸

بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج به یک ضامن راضی شدند

پس از تاکید دوباره بانک مرکزی به بانک‌ها مبنی بر پرداخت وام ازدواج با یک ضامن معتبر و سفته، بانک‌ها این بار حرف بانک مرکزی را گوش کردند و وام ازدواج در بسیاری از شعب بانک‌ها با یک ضامن معتبر قابل پرداخت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجلس شورای اسلامی، مبلغ وام ازدواج را از سال ۱۳۹۸ دو برابر کرد که با این افزایش، مبلغ وام مذکور به ۳۰ میلیون تومان برای هر نفر رسید، اما شرایط پرداخت این وام در ابتدا اندکی با مشکل مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ابتدا قرار بود که بانک‌ها کارت یارانه سرپرست خانوار را به عنوان ضامن تسهیلات قبول کنند، اما با توجه به این مبلغ پرداختی یارانه سرپرست خانوار، عمدتا کمتر از اقساط تسهیلات بود، بانک‌ها از پذیرفتن این کارت خودداری کردند.   به این ترتیب، پیدا کردن ضامن برای دریافت وام ازدواج به معضلی تبدیل شد که گریبان برخی از متقاضیان این تسهیلات گرفت.   با عدم پذیرش کارت یارانه به عنوان ضامن وام ازدواج، بانک‌ها طبق شرایط پیشین خود به ازای هر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات یک ضامن از تسهیلات‌گیرنده طلب کردند که برای وام ازدواج نیز دو ضامن برای هر فرد نیاز بود.   اما بانک مرکزی با ابلاغ بخش‌نامه‌ای به شبکه بانکی کشور، اعلام کرد از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از یکم فروردین سال ۱۳۹۶ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست و با سقف فردی ۳۰۰ میلیون ریال، با دوره بازپرداخت پنج ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شود.   با این حال، پیگیری‌های ایسنا از بانک‌ها نشان داد که بانک‌ها به رغم بخش‌نامه بانک مرکزی به اخذ دو ضامن از مردم برای وام ازدواج اقدام می‌کردند و عملا به بخش‌نامه بانک مرکزی بی‌توجه شدند.   همین امر سبب شد تا در روزهای اخیر بانک مرکزی بار دیگر با اشاره به بخش‌نامه قبلی خود بر پرداخت وام ازدواج با یک ضامن معتبر تاکید کند.   اما این بار به نظر می‌رسد که بانک‌ها حرف بانک مرکزی را گوش کردند، چراکه اکثر بانک‌ها با یک ضامن وام ازدواج را پرداخت می‌کنند، اما تاکید می‌کنند که ضامن باید معتبر باشد.   به این ترتیب به نظر می‌رسد که با بخش‌نامه دوم بانک مرکزی، بانک‌ها توجه بیشتری به دستورات این بانک کردند و در نتیجه اکنون پرداخت وام ازدواج با یک ضامن معتبر امکان‌پذیر شده است.   البته زوجینی که می‌خواهند از یک شعبه وام ازدواج خود را دریافت کنند باید بدانند که یک نفر نمی‌تواند به طور همزمان ضامن تسهیلات هر دو نفر شود و در واقع هر زوج باید دو نفر را به عنوان ضامن خود به بانک معرفی کنند.   به این ترتیب، متقاضیان وام ازدواج می‌توانند با مراجعه به سامانه وام ازدواج نسبت به ثبت‌نام برای دریافت این وام اقدام کنند که بانک مرکزی پس از مدتی با توجه به محل سکونت افراد، شعبه‌هایی را که منابع موردنظر برای پرداخت وام ازدواج را دارند را به افراد معرفی می‌کند و به این ترتیب زوجین می‌توانند برای دریافت وام به این شعب مراجعه کنند.   منبع: ایسنا انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ‬ بررسی آمارهای جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

دیگر خبرها

  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان