Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:35:06 GMT

۳۳۹ زندانی جرایم غیرعمد گلستان چشم به‌راه خیرین هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۵۵۳۶

۳۳۹ زندانی جرایم غیرعمد گلستان چشم به‌راه خیرین هستند

وحید وسکوئی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد گلستان شامل محکومین مهریه، نفقه، بدهکاران مالی و حوادث کارگاهی هستند.

وی افزود: سال گذشته و ابتدای امسال ۱۸ زندانی ناشی از جرائم غیرعمد رانندگی با تلاش ستاد دیه استان و پرداخت سه میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال خسارت از صندوق خسارت بدنی آزاد شده و هم اینک گلستان زندانی محکوم جرائم غیرعمد رانندگی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پارسال ۱۸۲ نفر از زندان‌های این استان با بدهی ۲۸۳ میلیارد ریالی آزاد شدند که شاکیان از ۲۳۳ میلیارد ریال حق خود گذشته و مابقی از محل اعتبارات ستاد دیه تامین شد.

معاون مدیرکل زندان‌ها گلستان گفت: این استان سال گذشته در زمینه آزادی زندانیان از محل رضایت شاکیان با ۸۲.۵ درصد رتبه اول کشور را کسب کرد.

وسکویی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵ زندانی جرایم غیرعمد این استان با پرداخت دیون توسط ستاد دیه، پرداخت تسهیلات و گذشت خیرین آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان گفت: ۷۲ نفر از این زندانیان با پرداخت وام از محل اعتبارات ستاد دیه و مابقی با پرداخت دیون توسط خیرین و ستاد دیه آزاد شده و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

وی بیان کرد: مبلغ کل بدهی این افراد، ۳۰ میلیارد ریال بود که ۸۲۰ میلیون ریال آن بدون واسطه توسط خیرین پرداخت شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی دادگستری گلستان ستاد دیه زندانیان جرائم غیرعمد آزادی زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند