Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در پی بالا آمدن آب در مناطقی از سواحل دریای عمان و تنگه هرمز بخصوص در مناطقی از شهرستان میناب از جمله کرگان، کلاهی و تیاب در ۱۱ شهریور ۹۸، این پدیده دریایی توسط اعضای هیئت علمی مرکز اقیانوس شناسی استان هرمزگان مورد بازدید و بررسی میدانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دکتر صمد حمزه ئی رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس، تراز آب دریا و خط بالا آمدگی آب نشان می دهد میزان ارتفاع مد به میزان ۲.۴ متر رسیده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد بالا آمدن آب دریا در برخی روستاهای شرقی استان به دلیل همزمانی مد حداکثری و افزایش تراز آب ناشی از باد جنوب شرقی در فصل مونسون است.

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس ادامه داد: مطالعات نشان می دهد در اوایل و اواسط ماه های قمری جزر و مد در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز به حداکثر مقدار خود می رسد که در خورها این پدیده تشدید می شود.

وی افزود: اگر همزمان تراز سطح دریا به دلیل باد و یا طوفان بالا بیاید ارتفاع سطح آب بیشتر می شود که این پدیده در ۱۰ و ۱۱ شهریورماه امسال در مناطقی دریای عمان و تنگه هرمز به خصوص در مناطقی از میناب مانند کرگان، کلاهی و تیاب رخ داد.

حمزه ئی گفت: پیش بینی می شود در روزهای آینده به دلیل کاهش ارتفاع مد حداکثری، آب گرفتگی ها از بین برود و تراز آب به حالت نرمال برسد.

کد خبر 4710852 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه اقیانوس شناسی تحقیقات علمی خلیج فارس دریای عمان نوآوری فناوری فضایی فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات تحقیقات علمی هوشمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گوشی هوشمند هوش مصنوعی شرکت هواوی ماهواره ناسا اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته

سعید کیاکجوری در گفت وگوبا خبرنگار مهر در حاشیه بازدید استاندار مازندران از بندر اظهار کرد: تراز آب دریای خزر طی حدود دو دهه گذشته دو متر کاهش یافته است.

وی از تامین لایروبی برای لایروبی حوضچه بندر نوشهر خبر داد و گفت: کاهش تراز آب دریای خزر از جمله دغدغه ها است و در تلاش هستیم تا کاهش تراز آب دریا را با لایروبی حوضچه و اسکله جبران کنیم.

وی به محدودیت های فراروی لایروبی اسکله اشاره واضافه کرد: از نظر فنی با چالش هایی روبرو هستیم و نمی توانیم زیاد در عمق لایروبی انجام دهیم و به فوندانسیون اسکله آسیب می زند.

مدیرکل بنادر دریانوردی مازندران گفت: مطالعات مربوط به کاهش تراز آب دریای خزر توسط موسسات مربوط در حال انجام است و اکنون تراز آب دریای خزر در سطح پایینی قرار دارد.

مازندران سه بندر در نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار دارد.

کد خبر 6093299

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ