Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:25:33 GMT

عجیب‌ترین دوچرخه الکترونیکی که تاکنون طراحی شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۶۰۹۹

عجیب‌ترین دوچرخه الکترونیکی که تاکنون طراحی شده است

به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، محققان شرکت خودروسازی «اشکودا» در جمهوری چک طراحی مفهومی این دوچرخه را که Klement نام دارد برای استفاده شهری ارائه داده اند. Klement یک دوچرخه الکترونیکی بی‌نظیر است که شکلی عجیب و غریب از کنترل پا را به وسیله نقلیه‌ای اضافه می‌کند که تاکنون در هیچ کجا مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوچرخه در هر طرف خود یک دسته دارد که از وسط به یک قاب سفت و سخت متصل هستند.

چرخ عقب این دوچرخه توسط یک موتور ۴ کیلو واتی (۵.۴ اسب بخار) هدایت می شود که همانند یک موشک آن را سریع به حداکثر سرعت خود یعنی ۴۵ کیلومتر در ساعت (۲۸ مایل در ساعت) می رساند. دو باتری قابل حمل لیتیوم یونی به آن ۱.۲۵ کیلووات ساعت انرژی می دهد و وزن هدف نسبتاً سبک  ۲۵ کیلوگرمی (۵۵ پوند) Klement ، به آن اجازه می دهد که مسافتی بیش از ۶۲ کیلومتر (۳۸ مایل) را با یک شارژ طی کند.

البته نکته جالب این دوچرخه، طرح کنترل آن است. این دوچرخه هیچ پدالی ندارد، تنها یک جفت پایه خم شونده دارد. زمانی که این پایه ها به سمت جلو خم می شوند و دوچرخه شتاب می یابد. اگر آنها به سمت عقب خم  شوند ترمزهای دوچرخه احیا می شوند اما اگر این پایه ها کاملاً به عقب خم شوند ترمز دیسکی هیدرولیک چرخ جلو نیز فعال می شود.

دسته‌های فرمان این دوچرخه دارای اهرم‌هایی برای کنترل انرژی هستند و همچنین دکمه‌های ظریف و کوچکی برای کنترل چراغ، بوق و نشانگرها بر روی آن تعبیه شده است. کاربر برای خواندن سرعت دوچرخه و یا میزان شارژ باتری باید تلفن خود را به قابی که بر روی این دوچرخه تعبیه شده است، وصل کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد

شهردار مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۲ هزار تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی تولید شده که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۱۴۰۲ با میزان ۹ هزار تن رشد تقریبی چهار برابری داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۲ هزار تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی تولید شده که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۱۴۰۲ با میزان ۹ هزار تن رشد تقریبی چهار برابری داشته است، اظهار کرد: این در حالی است که این میزان آسفالت تولید شده از ابتدای سال‌جاری تاکنون در قیاس با تولید آسفالت در مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۲۰۰ تن رشد ۲۷ برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: این آمار نشان از تلاش شبانه‌روزی خادمان عمرانی مشهدالرضا (ع) در سازمان عمران و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران و مجاوران حریم رضوی در جهان شهر برکت و کرامت دارد.

شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر چندین اکیپ پخش و بهسازی آسفالت در سطح شهر به صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند و درصدد هستیم این روند تولید و توزیع آسفالت در سال‌جاری ادامه پیدا کند.

کد خبر 751842

دیگر خبرها

  • آمریکا: به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • آمریکا : به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد
  • فیلم| صندوق اخذ رای الکترونیکی چگونه کار می‌کند؟
  • صعود ۲ نماینده ایران به فینال دوچرخه‌سواری کوهستان آسیا
  • فیلم/ صندوق اخذ رای الکترونیکی چگونه کار می‌کند؟
  • نوسازی شبکه‌ برق در بخش دستگرد
  • جذاب ترین مسابقات فوتبال در سال 2024 (تاکنون) / فیلم
  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر