Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در همین راستا پنتاگون تصمیم گرفته بودجه‌ای معادل 3.6 میلیارد دلار مربوط به مجموعا 127 پروژه ساخت‌وساز ارتش را تصرف کرده تا با استفاده از آن بخشهای دیگری از پروژه ساخت دیوار در مرز با مکزیک به هدف مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی از این مرز به آمریکا را احداث کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه با انتقال دادن این بودجه موافقت کرد. مقامها می‌گویند جزئیات مربوط به پروژه هایی که در اثر این تصمیم از بودجه خود محروم می‌مانند بعد از در جریان قرار گرفتن کنگره منتشر خواهند شد.

مقام مسئول حسابرسی پنتاگون می‌گوید اجرای این پروژه ها در این طرح لغو نشده بلکه به تعویق افتاده است، هر چند که تضمینی برای آن که کنگره این بودجه برداشته شده را مجددا مورد موافقت قرار دهد وجود ندارد.

با استفاده از این بودجه میزان 175 مایل دیگر از دیوار در طول مرز آمریکا با مکزیک احداث خواهد شد.

کنگره آمریکا بودجه‌ای معادل 1.375 میلیارد دلار برای ساخت این دیوار در سال جاری میلادی تصویب کرده که با بودجه سال گذشته یکسان است اما مقدار آن خیلی کمتر از بودجه 5.7 میلیارد دلاری درخواستی کاخ سفید برای ساخت این دیوار است.

در همین راستا به گزارش پایگاه هیل، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با رهبران کنگره از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکاو چارلز شومر، رهبر اقلیت سنای این کشور تماس گرفت و جزئیات مربوط به این تصمیم پنتاگون برای برداشتن این بودجه مربوط به پروژه های ساخت‌وساز نظامی را به آنها اطلاع داد.

شومر که در ایالت مربوط به خودش نیز یک سری پروژه در اثر این تصمیم پنتاگون متوقف می شوند، به این تصمیم اعتراض کرده و آن را "یک سیلی به صورت" اعضای ارتش آمریکا خواند.

او خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کند تا اختیار انحصاری کنگره بر بودجه را غصب کند و یک سری بودجه‌های حیاتی ارتش کشور ما را غارت کند. این گونه دزدیدن بودجه‌های بسیار ضروری وزارت دفاع آمریکا یک توهین به نظامیان ما بوده و کنگره با قدرت با هر گونه بودجه‌ای برای پروژه های جدید ساخت دیوار مخالفت خواهد کرد.

پلوسی به دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا با اطلاع دادن این که اسپر او را هم در جریان این تصمیم قرار داده اظهار کرد: کنسل کردن این پروژه های ساخت‌وساز نظامی که تعدادی از آنها در داخل خاک آمریکا و تعدادی نیز در خارج از آمریکا هستند باعث تضعیف امنیت ملی ما و کیفیت زندگی و روحیه سربازان ما در مجموع کاهش دادن امنیت آمریکا خواهد شد.

وی افزود: مجلس نمایندگان آمریکا به مبارزه با این تصمیم غیرقابل قبول و شدیدا خطرناک در دادگاه‌ها، در کنگره و در دادگاه آرای عمومی ادامه داده و به سوگند خود برای حفاظت از قانون اساسی پایبند خواهد بود.

جمهوری‌خواهان وعده داده‌اند که این بودجه برداشته شده برای ساخت دیوار مرزی را در لوایح بودجه‌ای آتی دولت جبران خواهند کرد اما این مساله نیاز به همکاری دموکراتها دارد.

الن مک کاسکر، حسابرس پنتاگون گفته‌، انتظار میرود این پروژه جدید ساخت دیوار طی حدود 135 روز شروع شود.

مقامها همچنین گفتند، با ساخت این بخشهای اضافی از دیوار، تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در مرز کاهش پیدا خواهد کرد اما در خصوص تعداد این سربازان کاهش یافته برآوردی ارائه نکردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دولت ترامپ پنتاگون آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد

 ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  برنامه ریزی برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای صنعتگران و در قالب نهضت ملی مسکن و پروژه های صنعت شهر انجام شده است گفت: ساخت این ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در اراضی تامین شده در ۱۰ استان کشور انجام می شود.

وی اظهار کرد: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به ۵ هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های موفق دولت برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور اجرای پروژه‌های صنعت شهر است  بیان کرد: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

مالکی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این طرح است گفت:   دولت در تلاش است که از تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات  استفاده کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است