Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:52:22 GMT

۴ باب خانه‌مسافر غیرمجاز در مهاباد پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۶۷۸۵

۴ باب خانه‌مسافر غیرمجاز در مهاباد پلمب شد

غلامرضا عبده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مدتی قبل با توجه به ورود میهمانان و گردشگران تابستانی به این شهرستان برخی افراد سودجو، بدون اخذ مجوز و نظارت‌های لازم از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ارگان‌های مربوطه اقدام به پذیرش مسافران در این اماکن می‌کردند.

وی اضافه کرد: با همکاری نیروی انتظامی چهار واحد از این خانه‌های مسافر غیرمجاز شناسایی و با دستور دادستانی پلمب شد و تلاش‌ها برای شناسایی واحدهای متخلف در این زمینه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت خانه‌مسافرها در این شهرستان موجب بروز برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در حوزه گردشگری شده‌اند به همین منظور پلمب آنها در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از مسافران و گردشگران این شهرستان خواست در صورت تمایل به اقامت در این شهرستان در هتل‌ها و مهمانپذیرهای دارای مجوز اسکان پیدا کنند.

عبده گفت: در این شهرستان پنج هتل، سه مهمانپذیر، یک هتل آپارتمان و سه اقامتگاه بوم‌گردی در مجموع با ۴۱۷ تخت فعال وجود دارد.

هتل‌های مهاباد دارای درجه‌های یک تا چهار ستاره دارای ۱۳۵ اتاق و ۳۳۱ تخت فعال بوده و سه مهمانپذیر با درجه ممتاز دارای ۵۶ اتاق با ۱۴۷ تخت و هتل آپارتمان این شهر نیز دارای ۱۲ سویت و ۳۶ تخت است.

مهاباد با داشتن ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی همچنین جاذبه‌های گردشگری چون سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین‌المللی و سایت پرنده‌نگری کانی‌برازان، موزه و حمام میرزارسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده‌کنته و مسجد جامع یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اقتصادی و اجتماعی تالاب جاذبه های گردشگری صنایع دستی و گردشگری مسافران قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شدند.

علی محمدی افزود: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: بر این اساس متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند.

محمدی افزود: چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف‌اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده (۵۶۲) قانون‌مجازات اسلامی - مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۲ محکوم می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲ اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

دیگر خبرها

  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • مرگ به دلیل شستن دست با تینر
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • پلمب مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر