Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در حالی درباره توافق با طالبان گفته بود؛ خشونت‌ها در ولایت‌های کابل و پروان کاهش می‌یابد که سخنگوی طالبان از حملات راکتی این گروه به پایگاه نظامیان آمریکایی در «بگرام» خبر داده است. ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در توئیتی اظهار داشت که شب گذشته طالبان در حملات راکتی، پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام ولایت پروان را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه نظامی بگرام بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان است.

این حملات راکتی در حالی انجام شده که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفته بود؛ به توافق با طالبان نزدیک هستیم و در ابتدا شاهد کاهش خشونت‌ها در ولایت‌های کابل و پروان خواهیم بود.

میزبانی کرزی از «خلیلزاد» و سیاسیون افغان/ تاکید بر تعیین جدول خروج نظامیان خارجیپایان بی‌نتیجه دور نهم گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان؛ خلیلزاد عازم کابل شدیادداشت| حمله به «گرین ویلیج»؛ آیا رهبری طالبان مخالف مذاکرات صلح است؟

پس از زمزمه‌های مقامات آمریکایی مبنی بر توافق با طالبان، حملات این گروه به نقاط مختلف افغانستان افزایش یافته است.

حمله گسترده دوشنبه هفته جاری از طرف گروه طالبان در منطقه موسوم به «گرین ویلیج» در حوزه نهم کابل یکی از بزرگترین حملات این گروه علیه نیروهای خارجی در ماههای اخیر بود.

این حمله زمانی انجام شد که خلیلزاد در کابل حضور دارد و درباره نهایی شدن توافق با گروه طالبان اظهارنظر می‌کرد و در حالی که همه منتظر اعتمادسازی و توافق از سوی طرفین هستند، حملات مهمی در کابل، قندوز و بغلان انجام می‌شود.

کارشناسان سیاسی و حتی آمریکا و طالبان در نهمین دور از مذاکرات قطر درباره احتمال توافق ابراز امیدواری کردند اما گذشت زمان نشان داد که این دور نیز مانند گذشته بدون دستاوردی پایان یافت و اختلافات گسترده طرفین هنوز حل نشده است.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT1 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» مدیر دوم بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان در ادامه دیدارهایش در کابل با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفت مسکو خواستار سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل به نماینده هیئت حاکمه افغانستان است.

وی با اظهار اینکه روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت، تلاش‌های کابل در راستای سرکوب داعش و مبارزه با مواد مخدر را مورد تقدیر قرار داد و بر گسترش مناسبات و ادامه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر نیز در این دیدار تصریح کرد: تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد.

وی همچنین خواستار تفویض عضویت رسمی هیئت حاکمه افغانستان در فرمت مسکو شد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا

چندی پیش «نیکی آسیا» به نقل از کارشناسان و تحلیلگران حوزه افغانستان درباره نزدیکتر شدن مسکو به کابل گفته بود، تلاش‌ها مسکو در راستای از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه است.

این رسانه با تأکید بر اینکه طالبان سرسختانه با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده است، تصریح کرده بود: حمله اخیر به مسکو و طالبان انگیزه داده تا نه تنها با داعش بلکه با آمریکا به عنوان تهدید مشترک شناخته شده‌، نیز مقابله کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی