Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی برای حفظ برجام باید به تعهدات خود عمل کنند، گفت: ایران امروز نمی تواند به تعهدات جدیدی در قبال اجرایی شدن بخشی از تعهدات اولیه کشورهای اروپایی متعهد شود. خریداران نفت ایران تمایل ندارند بازار جذاب نفت ایران را از دست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله قره خانی در گفت و گویی بیان کرد: این روزها شایعاتی به گوش می رسد که اروپا روزانه ۷۰۰ هزار بشکه از ایران نفت خریداری کند و ۱۵ میلیارد دلار نیز خط اعتباری در نظر گیرد اما اصل این موضوع از منابع رسمی اعلام نشده است؛ از سوی دیگر قبل از تحریم‌ها اروپا خود روزانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰هزار بشکه از ایران نفت خریداری می کرد اکنون این سوال مطرح است پس سایر کشورها چه می شوند؟ چین، هند، کره و ژاپن چه حکمی دارند؟ اروپا که خود از قبل این میزان خریداری داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: ایران برجام را پذیرفته است تا از منافع اقتصادی آن برخوردار شود تا یک فضای باز اقتصادی و سیاسی ایجاد شده و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری حاضر شوند و شاهد فعالیت‌های توسعه ای باشیم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تصریح کرد: قرار بود ایران به تعهدات خود در برجام پایبند باشد و کشورهای مقابل نیز به تعهدات خود که گشایش در فضای اقتصادی، انتقال پول، خرید نفت و آمدن شرکت‌های سرمایه گذار به داخل کشور بود عمل کنند اما این اتفاق نیفتاد. ایران امروز نمی تواند به تعهدات جدیدی در قبال اجرایی شدن بخشی از تعهدات اولیه کشورهای اروپایی متعهد شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر باید بپذیریم تحریم‌ها محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کرده است، البته در تولید نفت و اراده ما تاثیری نداشته است بلکه برای خریداران نفت ما مشکلاتی ایجاد شده است. خریداران نفت ایران تمایل ندارند بازار جذاب نفت ایران را از دست دهند اما خسارت هایی که تحریم ها برای آنان ایجاد می کند، بسیار سنگین است و هر کشور به فکر منافع خود است.

وی افزود: این موضوع موانعی را بر سر راه فروش نفت ایجاد کرده است و ایران انتظار دارد کشورهای اروپایی اقداماتی در این زمینه انجام دهند اگر اینگونه نباشد، دیگر برجام فایده ای ندارد. ایران انتظار دارد از دل گفتمان سیاسی و سیاست‌ورزی و مذاکرات منافعش تامین شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حسن رضانیا، معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این رویداد نشان از نگاه متعالی و دغدغه این دانشگاه در پیوند با صنعت دارد. ایجاد اشتغال پایدار در جامعه از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد وی باید در این زمینه با قوت وارد شد.

وی دانشگاه را مرکز تحول دانست و با گریزی به تحولات امروز در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکا در دفاع از مردم مظلوم غزه عنوان کرد: امروز دنیا مبهوت این اتفاقات است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه دانشگاه باید در مسیر آزادگی به همراه نگاه حل مشکل در جامعه در عرصه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی ورود کند خواستار توجه به این مهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت