Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا دوستی گفت: یکی از مهمترین وظایف کانون های فرهنگی، جذب نوجوانان به مبانی و ارزش‌های دینی و ممانعت از جذب آنان به راه‌های خلاف است.

«علیرضا دوستی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، با اشاره به تمایل نوجوانان برای فعالیت‌های اجتماعی اظهار داشت: در جامعه ما، معمولا نوجوانان تمایل شدیدی به حضور در اجتماع دارند که این تمایل و این نیاز اگر به درستی پاسخ داده نشود می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد قبا ملکشهر ادامه داد: این نیاز باعث می شود که نوجوانان وقتی از سوی گروهی یا طیف اجتماعی خاصی مورد توجه قرار بگیرند و از آنان برخورد محترمانه و صمیمی مشاهده کنند جذب آن طیف بشوند حال اگر این برخورد از سوی گروه‌ها و طیف‌های اجتماعی نادرستی باشد، نوجوانان از طریق همین گروه‌ها به راه‌های نادرستی کشیده خواهند شد.

 

دوستی از اهمیت فعالیت‌های کانون‌ها و مجموعه‌های فرهنگی گفت و ادامه داد: اهمیت این مجموعه‌ها همین‌جا مشخص می‌شود که باید با جذب نوجوانان، مانع از کشیده شدن آنان به راه‌های نادرست شوند. از سوی دیگر تهاجم فرهنگی دشمنان علیه آرمان های انقلاب، این ضرورت را دوچندان می کند.

 

وی با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد قبا گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد قبا ملک شهر علی‌رغم مشکلات اقتصادی، با پشتیبانی مردمی با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی سعی در جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مسیر انقلاب و نظام و مبانی دینی و تربیتی دارد.

 

دوستی به برشمردن فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد قبا پرداخت و افزود: کانون فرهنگی هنری مسجد قبا با برگزاری برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه‌های ورزشی نظیر فوتسال، شنا، فوتبال دستی و اردوهای مختلف  سعی در جذب نوجوانان به مسجد دارد و در این مسیر معمولا به صورت سالیانه چیزی حدود 100 عضو جدید را جذب می‌کند که این اعضا اغلب پس از آشنایی با برنامه‌های کانون و مسجد، در مسجد ماندگار می شوند.

 

وی در تعریف ویژگی‌های یک مجموعه فرهنگی اثرگذار خاطرنشان کرد: معمولا افراد فعال در مجموعه‌های فرهنگی هر یک در کنار مشغله‌های روزمره خود، بخشی از وقت خود را بدون چشم داشت و صرفا به دلیل دغدغه فرهنگی و احساس وظیفه، صرف این فعالیت‌ها می‌کنند و از همین رو بایستی دستگاه‌های مرتبط حمایت‌های حداقلی را از این حرکت‌ها داشته باشند. کانونی می‌تواند موثر باشد که بتواند بر روی اعتقادات مخاطبان کار کند و عقاید آنها را به سوی باورهای صحیح سوق دهد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد قبا از تاثیر برخورد صحیح و صمیمی با مخاطبان گفت و افزود: یکی از مهم‌ترین شرایط جذب مخاطب برخورد خوب و رفتار دوستانه، صمیمی و محترمانه با مخاطب است. مخاطب به ویژه مخاطب نوجوان اگر برخورد خوبی ببیند، برخورد خوبی نیز تحویل می‌دهد و این ارتباط دوطرفه به پایداری رابطه کمک زیادی می کند./

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مجلس کانون های مساجد استان همدان اردبیل روزنامه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اعلام کرد، نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در مرحله استانی ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود. 

بر این اساس، این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند. 

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار " این صحنه خانه‌ماست " برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود. 

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری