Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان از انجام بیش از 2 هزار بازدید با هدف نظارت بر کیفیت اجرای دستورالعمل های این سازمان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد دو هزار و 299 بازدید نظارتی توسط کارشناسان دامپزشکی در سطح استان انجام شده که طی این بازدیدها واحدهای متخلف شناسایی و به مراجع مربوطه معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: اعمال تذکر از سوی کارشناسان نظارت این اداره کل و اصلاح موارد نقض شده از سوی متخلفین امری ضروری است که در بازدیدهای انجام شده از ابتدای سال جاری، در پی اخطارهای کارشناسان دامپزشکی تعداد 76 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی که منجر به صدور 61 حکم از سوی دستگاه های قضایی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی از سوی مراکز تولید و عرضه نقش تعیین کننده ای در سلامت غذایی جامعه دارد که رفع نواقص و کمبودها در این زمینه بسیار ضروری می باشد، با این و جود در پی بی توجهی برخی از واحدهای متخلف به اخطارهای بهداشتی دامپزشکی تعداد 30 واحد تولید و عرضه فرآورده های خام دامی پلمپ شد.

حسینی به شهروندان توصیه کرد تا جهت حفظ سلامت خود و خانواده، فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه پاسخگویی 1512 در سراسر استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد

حسن آذریان مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت: تعداد ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ زنده از طریق مرز زمینی دوغارون، به مقصد هرات افغانستان صادر شد.

وی افزود: این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

آذریان بیان کرد: مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد خاطرنشان کرد: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • پلمپ ۴ واحدقهوه خانه و قلیانسرا در دشت آزادگان
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد