Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@03:02:43 GMT

اندروید ۱۰ از سوی گوگل منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۷۳۵۲

اندروید ۱۰ از سوی گوگل منتشر شد

سیستم عامل اندروید ۱۰ منتشر شده است و از امروز در تلفن های همراه شرکت گوگل عرضه می شود. البته برخی ویژگی های آن هم اکنون فعال نیستند.

پس از چندماه انتظار گوگل بالاخره اندروید ۱۰ را منتشر کرد که امروز در  موبایل های این شرکت عرضه می شود.

در همین راستا گوگل قول داده با تعدادی از شرکت ها همکاری می کند تا ارتقا دستگاهها به سیستم عامل اندروید ۱۰ در سال جاری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر نشانه امیدوارکننده ای از ارائه سریع تر نسخه جدید اندروید در موبایل ها است.

علاوه بر ویژگی جدید کنترل دستگاه با حرکات دست که در اندروید ۱۰ عرضه می شود، قابلیت «Focus Mode» نیز برای غیرفعال کردن اپلیکیشن ها، کنترل راحت تر نوتیفیکیشن ها و حالت تیره در این نسخه وجود دارد.

یکی از مهمترین ویژگی های جدید اندروید برای بیشتر کاربران نامرئی است و «Project Mainline» نام دارد که به گوگل اجازه می دهد برخی وصله های امنیتی را به طور مستقیم از طریق «پلی استور» ارائه کند.

به این ترتیب برای عرضه وصله نیازی به انتظار برای تولید کنندگان موبایل ها و کریرهای مخابراتی نیست. در این وضعیت موبایل های مجهز به این سیستم عامل از «اندروید۹ پای» که به اندروید ۱۰ ارتقا می یابند، از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند.

البته تمام ویژگی های اندروید ۱۰ به طور کامل عرضه نمی شوند. ویژگی Focus Mode به طور آزمایشی عرضه می شود. یک ویژگی دیگر به نام Live Caption نیز به کاربران اجازه می دهد به طور واقعی به زیرنویس هر صوت یا ویدئویی در موبایل هایشان دسترسی یابند. اما متاسفانه این ویژگی در اواخر سال جاری عرضه می شود و برای مدتی فقط در گوشی های پیکسل وجود خواهد داشت.

به گفته گوگل تمام اپلیکیشن های این شرکت از حالت تیره یا Dark Mode پشتیبانی خواهند کرد اما زمان عرضه نسخه سازگار آنها به طور یکسان و همزمان با عرضه اندروید ۱۰ نخواهد بود. به عنوان مثال اپلیکیشن جیمیل هنوز در حال توسعه برای پشتیبانی از دارک مود است و تا یک ماه دیگر از آن پشتیبانی نخواهد کرد.

با این وجود، بیش از هر چیز، قابلیت جدید اندروید ۱۰ که بیشترین توجه را به خود جلب کرده سیستم جدید ناوبری حرکت در آن است که شباهت زیادی به آیفون دارد و اگر چه در زمان عرضه نسخه‌های آزمایشی اندروید ۱۰ چندین مرتبه کنار گذاشته شده بود، اما اکنون در نسخه نهایی به صورت ثابت عرضه شده و تغییر نخواهد کرد./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم اعترافات موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)

دریافت 7 MB کد خبر 6093324

دیگر خبرها

  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • فیلم اعترافات موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد