Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@04:22:58 GMT

دلالان برای انتخابات مجلس کاغذ را احتکار کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۷۳۷۰

دلالان برای انتخابات مجلس کاغذ را احتکار کردند

نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارشاد در ارتباط با واردات کاغذ و حجم کاغذ وارداتی گزارش‌هایی را به مجلس ارائه کردند که این حجم نه‌تن‌ها جوابگوی نیاز امسال ماست بلکه نیاز سال آینده را هم پاسخ خواهد داد.

وی با اشاره به کمبود کاغذ در کشور عنوان کرد: کمبود کاغذ در حدی بود که بخشی از روزنامه‌ها چاپ نشدند و حتی روزنامه‌های شهرستان‌ها نیز تعطیل و یا مجبور به چاپ در کاغذ‌های غیرروزنامه‌ای و یا کاهش شدید تیراژ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعاریف و گزارشات نشان می‌دهد که حجم قابل توجهی از کاغذ، به کشور وارد و حجم قابل توجهی هم داخل کشور تولید شده و احتکار صورت گرفته است.

پژمانفر با ابراز اینکه هدف احتکار فرصت‌طلبی و استفاده و بهره‌برداری است گفت: بخشی از این فرصت احتکاری در مهر ماه و با افزایش قیمت قابل توجه کاغذ‌های مورد نیاز در تولید نوشت‌افزار صورت می‌گیرد و بخشی هم در نیاز هر دوره از انتخابات مجلس به کاغذ است که در آن مقطع، افرادی با عجله وارد این گود می‌شوند و مجبورند در قیمت‌های بی‌حساب و کتاب، کاغذ را تهیه کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه کاغذ تاریخ مصرف ندارد عده‌ای نسبت به کسب سود احتمالی، احتکار می‌کنند و بازار را تشنه نگه می‌دارند.

وی از اقدام دولت برای تخصیص ارز نیمایی به لوازم‌التحریر سخن گفت و افزود: جالب اینکه کاغذ‌ها با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و امروز با ارز نیمایی یعنی دو برابر قیمت واردات کاغذ می‌خواهیم به دانش‌آموزان لطف و دفتر و کتاب آن‌ها را تهیه کنیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی نسبت به این قضیه مطرح کرد: سؤال اینجاست؛ کاغذ‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده الآن کجاست و به دست چه‌کسانی رسیده است؟

پژمانفر همچنین با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند گفت: ما نیز در حال پیگیری قانونی این موضوع هستیم و از آن عبور نخواهیم کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دلالان انتخابات مجلس ارز نیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را اعلام کرد.

در این راستا «محمدرضا ملکشاهی راد» و «هادی هاشمی» از سوی این شورا مورد حمایت و معرفی قرار گرفته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090814

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد