Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@06:35:30 GMT

انقلاب اسلامی باعث از هم پاشیدن تفکر غربی در جهان شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۷۶۴۰

انقلاب اسلامی باعث از هم پاشیدن تفکر غربی در جهان شد

آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در شورای اداری سقز اظهار داشت: نهضت امام‌حسین(ع)  و عاشورا در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ و بسیار قابل توجه داشته چرا که امام حسین (ع) سردار آزادگان و آزادمردان است.

وی با بیان اینکه شروع کار امام‌حسین(ع) و نهضت عاشورا با امر به معروف و نهی از منکر بود و برای اصلاح مردم راه را مشخص کرد، افزود: مسئولانی که در رأس حکومت قرار دارند و در مسیر آموزه‌های دینی و مذهبی حرکت نمی‌کنند،  اسلام را خدشه دار کرده و موجب نابودی دین می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای عمومی و همگانی و یک واجب عینی است، یادآور شد: هر مسلمان وظیفه دارد دوست و دشمن خود را بشناسد،  از فساد اقتصادی، سیاسی، اداری و هر نوع فساد دیگر دوری کرده و دیگران را نیز از آن باز دارد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی به فرمایشات امام راحل که باید با طاغوت مبارزه و حکومت اسلامی را در جهان به معنای واقعی گسترش و ترویج کنیم، اشاره کرد و گفت: در دوران انقلاب و بعد از آن، نهضت اسلامی را به جهان صادر کردیم و می‌خواهیم این نهضت را به مقصد نهایی خود برسانیم.

وی یادآور شد: قدرت نهضت عاشورا و نقش امام‌حسین (ع) در ترویج امر به معروف و نهی‌ از منکر به گونه‌ای بود که کشورهایی همچون روسیه بخصوص چین کمونیست را وادار به تربیت علمای اسلامی کرد بطوریکه جمعیت زیادی در این کشورها از رهنمودهای امام حسین (ع) بهره می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در کردستان، نقش انقلاب اسلامی را در زنده نگهداشتن محرم و عاشورا بسیار موثر دانست و اضافه کرد: جریان مقاومت نیز در کشورهای جهان باعث شد تا انقلاب اسلامی به عنوان یک برنامه جامع برای مردم بیشتر نمایان شود.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهار داشت: هر جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر را در دستور و برنامه زندگی خود قرار دهد آن جامعه به فلاح و رستگاری خواهد رسید و سالم و قدرتمند خواهد بود.

وی تاکید کرد: همه با هم متحد برای اتحاد بیشتر و افق روشن‌تر در راستای توسعه کشور گام برداریم چون پیشرفت‌های ایران اسلامی روز به روز بیشتر خواهد شد و تمام دنیا نیز آن را مشاهده خواهند کرد.

سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۳۴۵/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران جلسه شورای اداری نماینده ولی فقیه کردستان سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سجاد شریفی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون اظهار داشت: اهل بیت (ع) چراغ راه هستند و مسیر حق را مشخص نموده‌اند.

امام جمعه موقت شهرستان کازرون با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) رئیس مکتب تشیع ادامه داد: یاران و شیعیان امام صادق (ع) در روایات سه صنف و ویژگی دارند که دسته اول ما را وسیله برای دنیای خود قرار دادند، دسته دوم کسانی که ما را وسیله عزت و آبروی خودشان در دنیا قرار می‌دهند که عاقبت به خیر نیستند و دسته سوم که امام از آنها اعلام رضایت می‌کند کسانی هستند که سنخیت و شناخت با امام زمان خودشان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی به مناسبت‌های اخیر هفته کارگر و هفته معلم اشاره داشت و تصریح داشت: موتور متحرک کشور کارگران عزیز و تربیت نسل آینده از ویژگی‌های فرهنگیان است.

وی بیان داشت: صدای صدور انقلاب خمینی کبیر (ره) و تحقق وعده‌های امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از دانشگاه‌های جهان امروز شنیده می‌شود و زمینه سازی حرکت بیداری و خیزش آزادی خواهان جهان برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت نیز در جهان شنیده می‌شود.

‌خطیب نماز جمعه امروز کازرون افزود: حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران امروز در جهان در مبارزه با اسرائیل آشکارتر می‌شود و همراهی با مردم مظلوم یک وعده الهی است.

حجت السلام شریفی خاطرنشان کرد: اقدام راهبردی ایران در عملیات وعده صادق جبهه کفر را به زانو در آورد و الان نوبت وعده صادق اقتصادی مسئولان کشور به مردم است.

کد خبر 6095793

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه