Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرم‌افزار فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب» با استخراج از کلان‌پروژه «فرهنگ قرآن» شامل ده‌ها مدخل اصلی و هزاران عنوان فرعی مرتبط با بیانیه، به‌همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، نرم افزار فرهنگنامه «مبادی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب» به همت گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، این نرم افزار از کلان پروژه «فرهنگ قرآن» استخراج می شود و شامل ده‌ها مدخل اصلی و هزاران عنوان فرعی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، استواری بر پایه نظام الفبایی در چینش موضوعات، امکان دسترسی سریع و آسان به اطلاعات قرآنی مرتبط با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نمایش درختی موضوعات، امکان اشتراک گذاری متن، جستجوی در عناوین و محتوا و علاقمندی کردن محتوای خاص است.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده، مدیر گروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این پروژه که برگرفته از جامع‌ترین معجم معنایی قرآنی است، دارای ۱۳۰ مدخل اصلی و بیش از ۵۰۰۰ عنوان فرعی که به صورت الفبایی موضوعی ارائه شده، است.

 

این گزارش می افزاید: علاوه بر این فرهنگنامه، نرم افزار موبایلی بیش از ۱۴ فرهنگنامه و دانشنامه تخصصی نیز با همکاری این گروه و اداره فناوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن تهیه و در بازار ارائه شده است.

 

فرهنگنامه و دانشنامه امنیت، سیاست، پیشرفت، اخلاق، معنویت، خانواده، مدیریت، هنر، کلام اسلامی، مطالعات اجتماعی و تمدنی، محیط زیست، جهاد و شهادت، تاریخ و اعلام، فقه و حقوق برخی از عناوین این فرهنگنامه است.

 

گفتنی است، نرم افزار این فرهنگنامه‌های تخصصی از سایت بازار به نشانی www.cafebazaar.ir به صورت رایگان قابل دریافت است.

 

شایان ذکر است، بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری بهمن ماه سال 97 و پس از برگزاری جشن های چهل سالگی انقلاب اسلامی به عنوان نقشه راه و افق روشن 40 سال دوم عمر نهضت اسلامی امام خمینی(ره) صادر شد.

ساخت تمدن نوین اسلامی و کسب آمادگی برای درک خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) از افق های تصریح شده در این بیانیه توسط مقام معظم رهبری هستند.

سبک زندگی، اخلاق، معنویت، اقتصاد و ... مولفه هایی هستند که در این بیانیه برای تحقق این اهداف و افق بر آنها تاکید شده؛ لذا از بدو صدور و ابلاغ این بیانیه نهادها و دستگاه ها هر یک به تناسب ماموریت، شرایط و توانمندی ها برای تحقق اهداف و بندهای آن اقدام کرده اند که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز ازجمله آنها است.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد مجلس اردبیل عاشورا روزنامه بیانیه گام دوم انقلاب فرهنگ قرآنی نرم افزار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته

ایسنا/فارس سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۴ میلیون و ۷۳۴ هزار تن کالا در محورهای مختلف فارس جابه‌جا شده است.

محسن عمادی امروز، ۱۰ اردیبهشت با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در سال ۱۴۰۲ و در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: علی‌رغم این افزایش شاهد رشد ۷ درصدی بارنامه در این مدت هستیم.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اظهار کرد: سیمان، اوره، انواع بنزین، آهن اسفنجی، گوجه فرنگی، خاک نسوز، سیمان فله تیپ ۲، گازوییل، شمش فولاد و سنگ لاشه کالاهای عمده جابه‌جا شده در این بازه در استان فارس هستند.

عمادی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ۳۰۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که تقاضا داریم رانندگان حتما توجه داشته باشند قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در پایان گفت: رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن ۱۴۱ تماس حاصل کنند و یا با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • اجرای طرح شهید محمودوند با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی در کرمانشاه
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر