Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری پلیس زنجان، سردار رحیم جهانبخش روز چهارشنبه در نشست با شعرا و مادحان اهل بیت(ع) زنجان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان خدمت به آستان امام حسین (ع) را افتخاری برای خود و کارکنان خدوم نیروی انتظامی دانست و با بیان اینکه مداحی ذکر نهضت عاشورا و امام حسین (ع) یکی از ادوات گفتمانی نهضت عاشورا است، افزود: مداحان اهل بیت(ع) با تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی نقش اساسی در روشنگری جامعه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ابعاد نهضت عاشورا و تاثیرگذاری آن در جامعه اظهار داشت: نخستین بعد روحیه انقلابیگری امام حسین(ع) است و دومین بعد روایتگری نهضت عاشورا توسط حضرت زینب (س) است که اگر ایشان نبودند نهضت عاشورا جهانی نمی شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه نهضت عاشورا با روایتگری حضرت زینب (س) تکمیل شد بر استفاده از ظرفیت مداحان در تاثیرگذاری در دین و سبک زندگی مردم تاکید کرد و گفت: ایام ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای انسان‌سازی و عبرت‌گیری از عاشورا است و درس گرفتن از نهضت عاشورا باید در جامعه نهادینه شود که این امر لازمه اساسی در جامعه است و همگان باید به این مسئله اهتمام ورزند.

سردار جهانبخش افزود: در قیام عاشورا و انقلاب بزرگ امام حسین(ع)، درس‌ها و پیام‌های مهمی وجود دارد که تبیین فلسفه و اهداف این انقلاب بزرگ و قیام تاریخ‌ساز یکی از مهمترین وظایف مداحان و ذاکران حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی تصریح کرد: ذکر مصیبت جزء اصلی مداحی‌هاست اما همانطور که از عنوان مداحی مشخص است ذاکران باید در عین مدح اهل‌بیت (ع) به صفات نیکوی آن‌ها نیز بپردازند و بیان این خصوصیات می‌تواند زمینه‌ای برای ترویج خوبی‌ها میان مردم باشد چون مخاطب همان طور که اشک می‌ریزد دچار شوری در درون می‌شود که اگر مفاهیم مهم و خوب را دریافت کند، می‌تواند از اثرات موضوعات و مطالب نیز بهره‌مند شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه احساس امنیتی که توسط مداحان در جامعه تولید می شود خیلی مهم و تاثیرگذار است، گفت: انجام اقدامات امنیتی، ترافیکی و انتظامی پلیس  در ایام شهادت سالار و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و دهه اول محرم از بهترین ماموریت‌های پلیس است.  

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه روایتگر نهضت سرخ عاشورا مداحان هستند افزود : مداحان و شعرا در ترویج فرمایشات مقام معظم رهبری، فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و رویش های جدید در جامعه نقشی مهم دارند.

وی با اشاره به اینکه مداحان رسالت و مسئولیتی مهم و خطیر در قبال تربیت دینی و ایجاد شور و نشاط حسینی بر عهده دارند، اظهار داشت: دسته عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان که همه ساله به ترتیب طی روزهای هشتم و یازدهم محرم با حضور صدها هزار نفر از مردم استان و هموطنان سایر استان ها و حتی مسلمانانی از کشورهای دیگر برگزار می‌شود، نمونه واقعی عشق به ادامه راه و قیام حسین (ع) و یاران باوفایش است.

سردار جهانبخش بر اهمیت همکاری مردم و هیات‌های عزاداری با پلیس در برقراری نظم و امنیت مراسم تاکید کرد و افزود: همراهی و همکاری مسئولان هیات‌های مذهبی، مساجد و تکایا، باعث خواهد شد تا شاهد اجرای مراسمات باشکوه و منظم و با نظم و امنیت کامل باشیم.

سردار جهانبخش تصریح کرد: پلیس تمام تلاش خود را در این ایام به کار خواهد بست تا بتواند به نحو مطلوب و مناسب، امنیت این عزاداری ها را تامین کند و تداوم دهنده راه سرور وسالار شهیدان باشد.

سرهنگ شهرام مقدم، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان زنجان نیز بر تعامل هیئات مذهبی و پلیس در راستای جلوگیری از نفوذ خرافه پرستی در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرد.

در این دیدار همچنین مادحان مشهور استان "ولی‌الله کلامی، غلامرضا عینی‌فر، نوربهمنی " و سایر مادحان از اقدامات پلیس در تامین نظم و امنیت جامعه و مراسمات عزاداری امام حسین (ع) تقدیر کردند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امر به معروف و نهی از منکر جامعه حجاب عشق مقام معظم رهبری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در آیین هشتمین جشنواره طنز پهلو به مناسبت گرامیداشت زنده یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی فومن اظهار کرد: گیلان استان مفاخرخیز و مستعدپرور است و این مهم را می توان در بخش های مختلف جست و جو کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقد سبب اصلاح امور می شود، گفت: نقد منصفانه از دستگاه ها و مسوولان در جامعه بسیار موثر است.

عباسی با انتقاد از برخی نقدهای غیرواقع و غیرمنصفانه از سوی برخی رسانه ها بیان کرد: انعکاس مشکلات و مسائل در قالب ها و چارچوب های خاص منجر به اصلاح می شود.

وی با اشاره به نقش نظارتی اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: خبرنگاران نقش نظارتی در جامعه ایفا می کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقدهای منصفانه تلخ و گزنده نیست، گفت: الگوپذیری رسانه ها در نقدپردازی از کیومرث صابری فومنی مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اثرگذاری طنز گل آقا در لایه های مختلف بیان کرد: طنز گل آقای استاد صابری فومنی در چارچوب خاص و مرزهای اخلاقی حرکت می کرد.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز تشنه نقدپردازی گل آقایی است، افزود: مکتب گل آقا باید در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تزریق امید در جامعه بیان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در قالب های طنز در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 6093425

دیگر خبرها

  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه