Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان از نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح قربانی‌های ایام محرم در کردستان خبر داد. ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

مجتبی ورمقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از آمادگی کامل جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر دام‌های قربانی شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و اظهار داشت: در این راستا اکیپ‌های ثابت و سیار تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای سلامت مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، افزود: امسال 29 اکیپ ثابت و سیار، 21 دامپزشک، 27 بازرس بهداشتی و 13 ناظر ذبح شرعی در سنندج و سایر شهرستان‌های استان به‌صورت رایگان بر ذبح دام‌های قربانی عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با تأکید بر ضرورت تأمین سلامت و بهداشت جامعه و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تصریح کرد: هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع است اما بر اساس تبصره 2 ماده 2 آیین‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت، کشتار دام‌های قربانی در اعیاد و مراسمات مذهبی در خارج از کشتارگاه مجاز است.

آمادگی 3 مرکز عرضه بهداشتی دام برای فروش و ذبح دام در ایام محرمحج تمتع 98| ذبح 85 هزار قربانی برای حجاج ایرانیخرید و ذبح قربانی خارج از کشتارگاه ممنوع است/ هشدار درباره بیماری تب کریمه

وی تاکید کرد: شهروندان به‌منظور حصول اطمینان از سلامت و بهداشتی بودن لاشه‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، به اکیپ‌های سیار دامپزشکی که در سطح شهرها آماده خدمت‌رسانی هستند، مراجعه کرده تا بازرسی بهداشتی و شرعی از لاشه‌های دام قربانی انجام شود.

ورمقانی یادآور شد: به‌منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان بهتر است ذبح دام در کشتارگاه انجام شود چراکه گوشت دام کشتارشده خارج از کشتارگاه، به‌علت عدم بازرسی بهداشتی می‌تواند برای شهروندان خطرآفرین باشد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان خاطرنشان کرد: تلفن گویای 1512 در طول شبانه‌روز آماده ثبت و پیگیری هرگونه درخواست‌ و انتقاد همشهریان در خصوص مسائل مرتبط با حوزه کاری دامپزشکی است.

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند