Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@17:43:30 GMT

بیشتر ترانشه‌های دفن زباله اردستان استاندارد نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۸۲۰۴

بیشتر ترانشه‌های دفن زباله اردستان استاندارد نیست

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ۲۵ ترانشه دفن زباله در شهر اردستان و بیشتر روستاهای آن استاندارد لازم را ندارند و در این زمینه چندین‌بار به مسوولان امر اخطار داده شده است.

حسین شواخی تصریح کرد: استاندارد نبودن ترانشه‌ها موجب پراکندگی زباله‌ها در محیط اطراف شده، شیرابه‌ها به درون زمین نفوذ کرده و مشکل زیست محیطی به وجود خواهد آورد؛ بر این اساس در صورت رعایت نشدن موارد بهداشتی، موضوع با کمک دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تنها کمتر از ۱۰ تراشه در شهرهای زواره و مهاباد، دهستان برزاوند و گرمسیر از توابع بخش مرکزی اردستان و روستاهای بخش زواره وضعیت مناسبی دارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان در مورد آخرین شرایط طرح کارخانه پسماند مشترک نیز اظهارداشت: موضوع با برگزاری جلسه‌ای در شهرداری نطنز پیگیری و یک نقطه هم جانمایی شده اما مشاور طرح ساخت کارخانه را مقرون به صرفه ندانسته و پیشنهاد داده تا سکوی جمع‌آوری پسماند ایجاد شده را پردازشی دوباره کند تا دفن بهداشتی صورت گیرد.

وی میزان زباله تولیدی را با استناد به آمار شهرداری‌ها و بخشداری‌های اردستان، روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ تن اعلام کرد و گفت: تصمیم‌گیری نهایی در مورد این طرح به نشست دوباره با مشاور و مسوولان شهرستانی موکول شد.

قرار بود با راه‌اندازی طرح مدیریت پسماند مشترکی با برآورد نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال بین شهرستان‌های اردستان و نطنز، روزانه بیش از ۱۰۰ تن زباله منطقه تبدیل به کمپوست شود.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استاندارد حفاظت محیط زیست زباله زمین زیست محیطی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد