Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@20:06:59 GMT

کوچ پاییزه عشایر استان تهران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۸۲۶۷

کوچ پاییزه عشایر استان تهران آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، عشایر استان تهران همراه عشایر استان‌های قم، مرکزی و سمنان حدود ۱۰۰ روز از سال را در مناطق سردسیر شهرستان‌های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند در شمال این استان مشغول زندگی و تولید محصولات لبنی و دامی بودند.

مدیر امور عشایر استان تهران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:‌ کوچ پاییزه عشایر استان به مدت ۲ ماه ادامه خواهد داشت و استقرار آنان در نیمه آبان ماه به‌طور کامل در مناطق گرمسیری استان پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاتف ممیزی اظهارداشت: یک هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری استان تهران به همراه ۶۰۰ خانوار عشایر مهمان از استان‌های سمنان، قم و مرکزی اکنون به مناطق میان‌بند و قشلاقی جنوب استان در حال عزیمت هستند.

وی ادامه داد: در سال جاری به عشایر کوچنده در مناطق ییلاقی خدماتی نظیر آبرسانی سیار، توزیع سیلندر گاز، آرد و مرمت ایل‌راه‌های عشایری ارائه و هماهنگی‌های لازم نیز در بخش‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، محیط زیست و فرمانداری‌ها انجام شد.

ممیزی تاکید کرد: در سال جاری استقرار سامانه‌های استفاده از انرژی خورشیدی در تامین روشنایی و حمام‌های خورشیدی نیز در مناطق ییلاقی اجرا شد.

وی مرمت و بازسازی منابع تامین آب آشامیدنی عشایر در مناطق ییلاقی، واکسیناسیون دام عشایر، فعال‌سازی شبکه تلفن همراه و راه‌اندازی فروشگاه سیار این قشر را از دیگر خدماتی عنوان کرد که با حمایت استانداری تهران در مناطق ییلاقی استان انجام شد.

مدیر امور عشایری استان تهران با بیان اینکه بازگشت عشایر از مناطق ییلاقی مستلزم عبور دام عشایر از مناطق میان‌بند (مسیر بین ییلاق و قشلاق) است افزود: به دلیل توسعه فضاهای شهری، صنعتی و کشاورزی برخی از معابر عشایر مسدود شده است.

وی تاکید کرد: هرگونه ایجاد مانع در مسیر کوچ عشایر با قانون مغایر است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

حدود سه هزار خانوار عشایری در استان تهران زندگی می‌کنند که هر سال در این فصل به مناطق قشلاقی استان از جمله شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، ری، ملارد و شهریار رهسپار می‌شوند.

عشایر استان تهران سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصولات زراعی، دامی، باغی، لبنی، کشاورزی و پروتئینی تولید و روانه بازار مصرف کردند.

تهرام/۷۲۴۳/ ۱۰۰۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان تهران بهداشت و درمان راه و شهرسازی شمیرانات قم قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  جمشیدی مسئول مراتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت : با توجه به اجرای عملیات قرق در مراتع دامغان در راستای حفظ پوشش گیاهی مراتع ییلاقی و کمک به رشد و افزایش گیاهان مرتعی از ورود هرگونه دام به مراتع ییلاقی در شمال دامغان جلوگیری می‌شود
وی افزود : به این ترتیب به منظور نگهداشت مراتع و  رشد وگل دهی گیاهان  ، ورود دام تا ۱۵ خرداد  به مراتع شمال دامغان ممنوع است.
وی افزود این طرح در سطح ۲۵۰ هزار هکتار  اجرا می‌شود از این وسعت  ۳۰۰ هزار واحد دامی بهره مند می شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری