Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@04:02:52 GMT

کم شنوایی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۸۳۳۸

کم شنوایی چیست؟

شنوایی مهم ترین حس در انسان است که گاهی دچار مشکل می شود. گوش با دریافت اصوات اطراف و پردازش اصوات باعث شنوایی در انسان می شود. اختلال در سیستم شنوایی انسان، زندگی فرد را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد و حتی باعث انزوا و گوشه گیری در انسان می شود.

در اصل کم شنوایی يا آسيب شنوايي مشكل در عملكرد يك يا هر دو گوش است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اختلال تقریبا در بین افراد یک جامعه به خصوص در سالمندان امری بسیار شایع است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که کم شنوایی چیست و راه درمان آن را توضیح می دهیم.

انواع کم شنوایی چیست؟

کم شنوایی یا به اصطلاح عامیانه کری به کم شدن توانایی دریافت اصوات محیط گفته می شود. کم شنوایی انواع مختلفی دارد و در افراد مختلف متفاوت است. با استفاده از شنوایی سنجی ، نوع و اندازه کم شنوایی به دست می آید. انواع کم شنوایی به سه دسته کلی تقسیم می شوند. این سه نوع کم شنوایی عبارتند از کم شنوایی انتقالی، کم شنوایی ححسی-عصبی و کم شنوایی آمیخته. شما  با مراجعه به سایت سمعک شنوایی قلهک می توانید به روزترین و کامل ترین اطلاعات در زمینه کم شنوایی بهره مند شوید.

سمعک چیست و تاریخچه ساخت آن چه زمانی است؟

در حال حاضر بهترین راه درمان و بهبود کم شنوایی استفاده از سمعک است. تاریخچه اختراع سمعک به سال 1800 بر می گردد که فرد کم شنوا در هنگام استفاده از آن با مشکلات عدیدی دست و پنجه نرم میکرده، یکی از بزرگترین مشکلات بزرگ بودن سمعک بوده سمعک بوده که به صورت لوله های مخروطی یا شیپوری مانند مورد مصرف قرار میگرفته و اما با گذشت زمان و پیشرفت در این زمینه، اکنون سمعک وسیله ای کوچک و الکترونیکی است که در داخل گوش قرار گرفته و کیفیت شنیداری را در فرد کم شنوا بهبود می بخشد.

کارایی سمعک اینگونه است که صدای اطراف را دریافت کرده و سپس این اصوات را پردازش کرده و اصوات پردازش شده را  با توجه به نیاز فرد تقویت کرده و سپس به گوش میرساند.

سمعک و افزایش اعتماد به نفس

این وسیله کوچک ولی بسیار کارآمد باعث افزایش اعتماد به نفس و همچنین بهبود روابط اجتماعی در فرد کم شنوا یا ناشنوا میشود. سمعک ها براساس شکل ظاهری و تکنولوژی دارای انواع مختلفی هستند که هر شخص زیر نظر پزشک خود و درصد شنوایی باید سمعک مناسب خود را پیدا کرده و از آن استفاده کند.

اصل سمعک برای افراد کم شنوا مانند یک فیلتر در گوششان عمل میکند. با توجه به فناوری امروز و تنوع سمعک در بازار باید در هنگام خرید سمعک به ویژگی های آن دقت کرد،از ویژگی های سمعکها به: شکل ظاهری سمعک، طول عمر باتری، ویژگی ضد آب...آنها می توان اشاره کرد که وب سایت سمعک شنوایی قلهک با اطلاع رسانی روز می تواند شما را در تمام زمینه های مربوط به خرید سمعک راهنمایی کند.

منبع: ویرلن

منبع: فرارو

کلیدواژه: سمعک کم شنوایی خرید سمعک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق

 به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، ارتش سوریه در بیانیه‌ای از حمله هوایی دشمن صهیونیستی به محیط شهر دمشق خبرداد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این بیانیه آمده است: در ساعت ۲۲:۰۵ روز پنجشنبه به وقت محلی دمشق (ساعت ۲۲:۳۵ به وقت تهران)، جنگنده‌های دشمن صهیونیستی با شلیک چند موشک از آسمان جولان اشغالی، یک پایگاه نظامی در محیط شهر دمشق را مورد حمله قرارداد‌ند.

بنابه اعلام ارتش سوریه، در پی این حمله، ۸ سرباز سوری زخمی و خسارت مادی در این پایگاه برجا ماند.

منابع محلی نیز گفتند، موشک‌های دشمن یک ساختمان سه طبقه وابسته به تشکیلات امنیتی سوریه در منطقه نجها را مورد حمله قرار دادند.

منطقه نجها به فاصله ۱۰ کیلومتری دمشق پایتخت در جنوب منطقه سیده زینب (س) واقع شده است.

شاهدان عینی می‌گویند، در اثر این حمله دشمن خسارت‌های زیادی به ساختمان یادشده وارد شده است.

برپایه این گزارش، همزمان با این حمله دشمن، پدافند ارتش سوریه برای مقابله با موشک‌های دشمن فعال شده است.

این حمله جنگنده‌های صهیونیستی به فاصله یک ماه از حمله به مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق صورت می‌گیرد.

این اولین بار است که صهیونیست‌ها در حمله به خاک سوریه، یک مرکز امنیتی را مورد حمله قرار می‌دهند.

دیگر خبرها