Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی فردا: اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

ربیعی: اروپایی‌ها می‌خواهند با آمریکا هماهنگ کنند

سخنگوی دولت گفت: چشم اندازی نداریم که اروپایی‌ها بتوانند تا جمعه توافق را بگیرند؛ البته این سیاست اروپایی هاست که می‌خواهند با آمریکا هماهنگ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: چشم اندازی نداریم که اروپایی‌ها بتوانند تا جمعه توافق را بگیرند؛ البته این سیاست اروپایی هاست که می‌خواهند با آمریکا هماهنگ کنند و ما دخالتی نداریم و متاسف هم هستیم.

وی در مورد زمان اعلام گام سوم کاهش تعهدات نیز گفت: گام سوم کاهش تعهدات ایران درست همان روز در موعد مقرر اعلام خواهد شد و منتظر هستیم وعده‌ای که برای خرید نفت در قبال پولی که در اختیار ما قرار بگیرد محقق شود که اروپایی‌ها رفتند مجوز آن را بگیرند.

ادامه دارد…

شریعتمداری: اعتبار کافی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نداریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که صرفاً سه هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته که کافی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هیئت دولت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهارداشت: در همه صندوق‌های بازنشستگی بحث همسان‌سازی به عنوان امری جدی مورد توجه است، اما در هیچ یک از صندوق‌های بازنشستگی، همسان‌سازی به صورت متوازن صورت نگرفته است.

وی افزود: در واقع بازنشستگان سال‌های خیلی قبل با میزان حقوق کمتری بازنشسته شده‌اند، اما در سال‌های اخیر با حقوق بیشتری افراد بازنشسته شده‌اند و این ناهمسانی برای افرادی که در موقعیت مشابه بوده‌اند، اهمیت موضوع همسان سازی را بیشتر می‌کند.

شریعتمداری تصریح کرد: البته ما برای انجام این کار نیاز به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که در بودجه ۹۸ تنها سه هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته بود که با کاهش میزان بودجه، قطعاً بخشی از این اعتبار هم محقق نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه حق با بازنشستگان است و انجام همسان سازی حقوق آنان امری ضروری است و ما مکلف به انجام آن هستیم، ادامه داد: به محض آنکه شرایط بودجه عمومی کشور به نحوی باشد که سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور توانایی پرداخت این منابع را داشته باشند، نسبت به این موضوع اهتمام خواهیم داشت.

اردکانیان: رایزنی با روس‌ها برای عملیات احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی هرمزگان

وزیر نیرو گفت: یکی از مهمترین نتایج سفر به روسیه حل و فصل مسائل باقیمانده پیرامون عملیاتی شدن قرارداد احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان بود.

به گزارش مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: سیاست ما به طور کلی این است که به سمت مشارکت صددرصدی بخش خصوصی در تولید برق حرکت کنیم.

وی ادامه داد: البته در آینده به دنبال آن هستیم که شرایطی را فراهم کنیم که مشارکت بخش خصوصی صرفا محدود به تولید نباشد، بلکه برای شبکه‌های انتقال هم سازوکار‌هایی را پیش‌بینی کنیم تا بخش خصوصی بتواند در این بخش هم سرمایه‌گذاری کند.

وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر وزارت نیرو فقط در بخش تولید برق حدود ۳۸ درصد نیروگاه‌ها را در اختیار دارد و مابقی را بخش خصوصی مدیریت می‌کند.

اردکانیان درباره دستاورد‌های سفر اخیرش به روسیه اظهارداشت: یکی از مهمترین نتایج این سفر حل و فصل مسائل باقیمانده پیرامون عملیاتی شدن قرارداد احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان بود.

وی ادامه داد: قطعا این مسئله در ملاقات آتی روسای جمهور ایران و روسیه که در آنکارا برنامه ریزی شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تمام امضا‌هایی که باید برای الحاقیه قرارداد نیروگاه سیریک تکمیل شود، به سرانجام خواهد رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه کل اعتبار درنظر گرفته شده برای احداث این نیروگاه بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که در فاصله دو یا سه ماه آینده حدود ۲۲۰ میلیون دلار از اعتباری که برای احداث این نیروگاه در نظر گرفته شده است، پیمانکار مربوطه بتواند به کارگاه بیاورد.


رحمانی: مردم باید تغییرات مدیریتی در «ایران خودرو» را حس کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم باید تغییرات مدیریتی در ایران‌خودرو را حس کنند، گفت: امیدوارم فصل جدیدی از فعالیت خودروسازان آغاز شود.

به گزارش مهر، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن، تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود طرح آزادسازی واردات خودرو از مناطق آزاد روی میز دولت است، گفت: من این خبر را تایید نمی‌کنم، واردات خودرو طبق مصوبه دولت ممنوع است.

وی ادامه داد: خودرو‌های محدودی که در گمرکات وجود دارند، قبل از مصوبه ممنوعیت وارد شده‌اند، خودرو‌هایی که هیچ مانعی ندارند، ترخیص می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن، تجارت ادامه داد: در خصوص واردات خودرو ممنوعیت‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال خودرو‌هایی که بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هستند و یا آمریکایی هستند و یا برخی ضوابط فنی را رعایت نکرده‌اند ترخیص نشده‌اند. حدود ۱۳ هزار خودرو در گمرکات وجود دارد که بخش عمده آن‌ها ترخیص شدند.

رحمانی اظهار داشت: برای تعدادی از این خودرو‌ها نیز حکم قضایی در دادگاه وجود داشته که پرونده‌های مفتوح داشتند و به خاطر این موانع قانونی، ترخیص نشده‌اند و خودرو‌هایی که موانع قانونی برای ترخیص آن‌ها وجود نداشته و تشریفات اداری هم برای آن‌ها انجام شده است، ترخیص می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون تحولات مدیریتی در ایران خودرو و تاثیر آن در کیفیت و قیمت خودرو‌ها گفت: هیئت مدیره ایران خودرو تصمیم به این تغییرات گرفته است، ما هم از این تصمیمات حمایت می‌کنیم، اما مردم باید این تغییرات را حس کنند.

وزیر صمت تاکید کرد: امیدوارم فصل جدیدی از فعالیت خودروسازان آغاز شود و اصلاحاتی که مورد نظر وزارت صنعت بوده اعمال گردد.
مونسان: «بوتیک-هتل‌ها» توسعه می‌یابد
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مسیر رو به رشد گردشگری در ابعاد داخلی و خارجی ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در وهله اول لازم است از نمایندگان مجلس به جهت اعتماد به بنده تشکر کنم و در ساختار جدید، مأموریت‌های مهمتری را قطعاً به انجام خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه ابعاد فرهنگی و اقتصادی بسیار مهمی دارد، ادامه داد: بر این اساس این وزارتخانه شرح مأموریت‌های بسیار زیادی دارد که نمایندگان مجلس تشخیص دادند ساختار سازمانی ارتقا پیدا کند تا ما بتوانیم مأموریت‌ها را به خوبی انجام دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه مسیر رو به رشد گردشگری در ابعاد داخلی و خارجی ادامه پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: تلاش داریم روند افزایش سرمایه‌گذاری که در بخش گردشگری کشور در حال انجام است، همچنان به همین صورت ادامه پیدا کند و ما بتوانیم تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.

مونسان ادامه داد: در بُعد صنایع دستی هم روند رشد صادرات را علی‌رغم شرایط موجود داریم و طرح تجاری‌سازی را آغاز کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم که روی ارتقای بسته‌بندی، برندسازی و طراحی مبتنی بر سلیقه بازار کار و کاربردی کردن صنایع دستی کار کنیم تا حجم بازار گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: در بُعد میراث فرهنگی هم با ارتقای ساختاری که صورت گرفته است، امیدواریم بتوانیم اعتبارات بهتری را جذب کنیم تا به میراث فرهنگی توجه بیشتری شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه ثبت جهانی آثار فرهنگی همچنان ادامه می‌یابد، تصریح کرد: با روند ثبت جهانی به صورت زنجیره‌ای، امیدواریم بتوانیم از سهمیه‌های خود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم و خوشحالیم که جایگاه ما در این زمینه یعنی میراث فرهنگی جهانی از ۱۱ به ۹ ارتقا پیدا کرده است و امیدواریم این روند رو به رشد را ادامه دهیم.

مونسان با بیان اینکه امیدواریم از سرمایه خود مردم هم استفاده کنیم و ملت در مرمت و احیای بنا‌های تاریخی مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که از این طریق کسب و کار‌های جدیدی را شکل دهیم تا برای جوانان ایجاد شغل شود.

وی گفت: همچنین موضوع جدیدی تحت عنوان «بوتیک-هتل‌ها» مطرح است؛ بنا‌های تاریخی ما در حال تبدیل شدن به فضا‌های اقامتی هستند که مورد اقبال گردشگران خارجی و داخلی قرار گرفته و به دنبال آن هستیم که این موضوع را توسعه دهیم.

واعظی: اگر با فرانسه به توافق قطعی نرسیم، گام سوم برداشته خواهد شد
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اگر به توافق قطعی نرسیم در مذاکراتی که با رئیس جمهور فرانسه داریم، گام سوم برداشته خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، در حاشیه هیئت دولت با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: ما اعلام کرده ایم که سر زمان مشخص که آخر این هفته است، اگر به توافق قطعی نرسیم در مذاکراتی که با رئیس جمهور فرانسه داریم، گام سوم برداشته خواهد شد.

او افزود: گزارشی از سفر آقای عراقچی با تیم خوب اقتصادی دریافت کردیم؛ نتیجه مذاکراتشان با توجه به پیچیدگی هایش، در مجموع پیشرفت‌هایی داشت.

واعظی تصریح کرد: قرار است هفته آینده نتیجه مشخص شود؛ ما منتظر هستیم هماهنگی در داخل اروپا انجام شود تا نتیجه منعکس شود. سپس بررسی خواهیم کرد که چگونه گام بعدی را برداریم؛ در مجموع گام‌هایی که برداشته شده است اگر مقایسه‌ای با یک ماه و نیم قبل که مذاکره شروع شد، داشته باشیم، می‌توانم بگویم که پیشرفت خوب بود، اما تا به جمع بندی نهایی نرسیم، نمی‌توانیم اعلام کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: مردم را نامحرم را نمی‌دانیم، اما، چون با طرف خارجی بحث می‌کنیم نمی‌خواهیم برداشت ذوق زدگی از کار ما را داشته باشند.

این خبر در حال تکمیل است...

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: کابینه دوازدهم وزرای دولت جلسه هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس تصاویر جدیدی با عنوان «فشار نظامی باعث کشته شدن شماری از اسرا و محرومیت دیگران از جشن‌های عید پسح شده است» پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در ابتدای این ویدئو، سخنان یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی پخش شد که گفت «هر قدر فشار نظامی بیشتر شود، شانس ما برای دسترسی به عزیزان شما هم بیشتر می‌شود.»

اسیر صهیونیست گفت: من کیت سیگال، ۶۴ ساله از اهالی کفر عزه هستم.

اسیر دیگر صهیونیست گفت: من عمری میران ۴۷ ساله از اهالی شهرک ناحل عوز هستم.

اسیر صهیونیست گفت: می‌خواهم پیامی به خانواده ام بدهم. می‌خواهم بگویم آنها را خیلی دوست دارم.

اسیر صهیونیست گفت: خانواده عزیزم دلم برای همه شما تنگ شده است. برای پدرم، برادرانم، خواهرم. برای همسرم الیشای. برای دخترانم الما و رونی عزیزم.

اسیر صهیونیست گفت: حال من خوب است. امیدوارم حال شما هم خوب باشد.

اسیر صهیونیست گفت: امسال به سبب این جنگ هولناک نتوانستیم هیچ عیدی را با هم جشن بگیریم.

اسیر صهیونیست گفت: از عید پسح پارسال که با هم جشن گرفتیم، خاطرات بسیار خوبی دارم. امیدوارم بهترین اتفاق غیرمنتظره‌ای که ممکن است، روی دهد.

اسیر صهیونیست گفت: امیدوارم دستکم بتوانیم روز استقلال بعدی را با هم جشن بگیریم. بیش از ۲۰۲ روز است که در اسارت حماس هستم.

اسیر صهیونیست گفت: جان ما به سبب حملات و گلوله باران‌ها در خطر است. این شرایط که مدت زیادی است در آن قرار داریم، خیلی خطرناک و وحشتناک است. این وضع تا کی ادامه دارد؟

اسیر صهیونیست گفت: تحت گلوله باران‌های شدید در شرایط سختی قرار داریم.

اسیر صهیونیست گفت: گاهی اوقات احساس می‌کنم ما را رها کرده اید. از نخست وزیر و همه وزرای دولت می‌خواهم در مذاکرات نرمش نشان دهند تا هر چه زودتر توافقی به دست بیاید. احساس می‌کنیم دارید تعلل می‌کنید. دستیابی به توافق خیلی طول کشیده است.

اسیر صهیونیست گفت: وقت آن شده است که تا زنده ایم و حال ما خوب است، توافقی برای خارج کردن ما از اینجا به دست بیاید.

اسیر صهیونیست گفت: تا همه اسرا به زودی به منازل و نزد خانواده‌های خودشان برگردند. همانطور که شما (مقامات رژیم اشغالگر) نزد خانواده‌های خودتان هستید.

اسیر صهیونیست گفت: از شما می‌خواهم به هر شیوه‌ای که می‌توانید از جمله ادامه تظاهرات، دولت را تحت فشار قرار دهید.

اسیر صهیونیست گفت: بار‌ها شاهد تظاهرات در تل آویو و قدس بودم. امیدوارم به تظاهرات ادامه دهید.

اسیر صهیونیست گفت: تا مذاکراتی برای دستیابی به توافق انجام شود.

اسیر صهیونیست: به امید دیدار در آینده نزدیک.

در پایان ویدئو، نوشته شده است: مقامات نازی شما اهمیتی به سرنوشت فرزندان اسیر شما و احساسات آنها نمی‌دهند. قبل از آن که فرصت از دست برود، آنها را دریابید.

 

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای