Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: عبداله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگار نبض بازار گفت : ما اگر بخواهیم به سمتی برویم و بگوییم که  چون اقتصاد ما  اقتصادی است که درون آن ارزش افزوده وجود دارد و صنعت بیمه را هم به سمتی ببریم که یک فضای مالیاتی برای آن ایجاد شود، قطعاً ضربه سنگینی به صنعت بیمه زده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرحی مبنی بر اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بخش بیمه گفت: اقتصاد بیمه یک اقتصاد تخصصی و دو وجهی است.

رضیان افزود: به هر جهت اقتصاد بیمه اقتصادی است که  ارزش افزوده هم در آن وجود دارد اما بیشتر مبنای بیمه در واقع پایین آوردن ریسک خطر و ریسک  خسارت هایی است که به مردم  وارد می شود و می‌تواند دغدغه‌های روانی جامعه را کم کند.

وی تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا از طریق بیمه برای مردم، آرامش ایجاد کرده اند و سعی کردند فضای زندگی مردم را از خطر کم کنند. بنابراین هیچ ضرورتی ندارد که  شرکت های بیمه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند و بنده هیچ اعتقادی به این موضوع ندارم و این موضوع را باعث تضعیف صنعت بیمه می دانم .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تمرکز بر صندوق حوادث طبیعی  گفت: جبران خسارت حوادث طبیعی در بسیاری از کشورهای دنیا بر دوش بیمه ها قرار دارد اما به دلیل اینکه بیمه های ما مقداری ضعیف هستند و اقتصادی نیستند و بیمه‌های خصوصی نتوانستند به خوبی رونق پیدا کنند ، در این شرایط صندوق هایی چون صندوق حوادث طبیعی می تواند در صورت تامین اعتبار از سوی دولت اقدامات موثری را انجام دهند و کارساز باشد که مجلس باید در جهت حمایت از این صندوق ها بکوشد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است