Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان امروز چهارشنبه، 13 شهریور در دیدار مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) با وی با اشاره به درپیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی با بیان اینکه ایام محرم متعلق به سیدالشهدا(ع) و ایام حزن و عزا است گفت: امام حسین(ع)می‌فرمایند که خدایا، خداترسی را به گونه‌ای در من قرار بده که در تمام صحنه‌ها از تو بترسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خداوند تمام صحنه‌های زندگی ما را مشاهده می‌کند و از هر فکری که در ذهن ما خطور می‌کند اطلاع دارد افزود: گاهی اوقات بعضی انسان‌ها اعتقاد ندارند به دیدن خدا و گاهی اعتقاد دارند اما غفلت می‌کنند.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه خداترسی فایده دارد که در ادامه انسان باید خدا را ببیند بیان کرد: امام حسین(ع) در عاشورا این دید‌ را داشت و برای انتقال این دید به ما نیازمند شور‌ و شناخت هستیم.
وی با بیان اینکه مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به اندازه‌ای که در انتقال شور و شناخت به مخاطب خود سهیم هستند ثواب می‌برند تصریح کرد: در ایجاد شور و شناخت در نخستین اقدام باید فردی که این‌کار را انجام می‌دهد نفس وی متفاوت ‌و قوی‌تر از دیگران باشد.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این مقصود نیازمند تزکیه نفس است گفت: نخستین کار یک ذاکر و یک روضه‌خوان این است که بر نفس خود مسلط باشد و ذاکرین در ایجاد شور و شناخت در عزاداران باید سهیم باشند.
وی با بیان اینکه برای ایجاد شناخت باید هر شعر و هر کلمه حساب شده بیان شده و دارای محتوای زیادی باشد اظهارکرد: شعری که مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) می‌خواند بسیار در محتوای مجلس تاثیرگذار است بنابراین اشعار ویژه و دارای محتوای ارزشمند در مجالس خوانده شود.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ذاکرین اهل بیت(ع) دارای نفوذ هستند و از این ویژگی می‌توانند در مجالس مانع انحرافات و یا خرافاتی احتمالی بشود گفت: دایره نفوذ و استفاده از جایگاه مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) را در روز رستاخیز مشخص می‌کند.
وی با بیان اینکه مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) مجالس را بیش از حد طولانی نکنند گفت: در کار خود وظیفه محور عمل کنیم نه نتیجه محور و باید وظیفه خود را درست انجام بدهیم تا نتیجه‌ای درست بدهد.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) حرف و صحبت‌هایی بزنند که سند داشته باشد گفت: حرف‌هایی که سند ندارند ممکن است باعث دلزدگی عزاداران از مجلس اهل‌بیت(ع) شود پس در مجالس خود مراقب باشیم که چه سخنانی زده می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان سیاست و اقتصاد امام جمعه علیدادی محرم ذاکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند

کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیده‌اند می‌گوید آرزو می‌کنم کاش من هم همراه آن‌ها به بهشت می‌رفتم.

کد خبر 749986

دیگر خبرها

  • آنتونیو کاسانو: تمجیدها از اینزاگی را درک نمی کنم؛ باید از او انتقاد کنید!
  • هم‌تیمی مسی لو داد: او خیلی انگلیسی بلد نیست
  • آرتتا: باید با شتاب خوب آرسنال ادامه دهیم
  • آتیلا حجازی: نمی‌خواهیم به گذشته برگردیم/ نیاز به آرامش داریم
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • (ویدئو) اولین صحبت‌های مادر «یسنا» درباره مفقود شدن دخترش
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • روایت دو بازیگر زن از تحقیرشان توسط مردم