Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت اطلاعات ماهواره‌ای رژیم صهیونیستی «ایمیج سات» مدعی شد تصاویری در اختیار دارد که اولین عکس‌های مربوط به سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ است و اخیرا از روسیه وارد ترکیه شده است.

این شرکت صهیونیستی مدعی شد سامانه موشکی اس-۴۰۰ در مرحله عملیاتی است و در آنکارا مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویری که در حساب توئیتر این شرکت صهیونیستی منتشر شده، آنچه را که به ادعای آن تجهیزات و رادار‌های پرتابگر‌های اس-۴۰۰ است، نشان می‌دهد. با این حال این شرکت ماهواره‌ای اعلام کرد این پرتابگر‌ها هنوز بکارگرفته نشده‌اند.

همچنین ایمیج سات در توئیتر خود نوشت  تجهیزات سامانه اس-۴۰۰ در دو محموله از روسیه وارد ترکیه شده است. بخش اول محموله سامانه پدافندی اس-۴۰۰ در جولای امسال تحویل دولت آنکارا شد.

این شرکت ماهواره‌ای رژیم صهیونسیتی اعلام کرد محل فعلی استقرار این سامانه آزمایشی بوده و احتمالا این سامانه به محل استقرار دائمی خود جابجا خواهد شد.

وزارت دفاع ترکیه در ۲۷ اگوست اعلام کرد مرحله دوم تحویل سامانه پدافندی اس-۴۰۰ از روسیه آغاز شده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز پیشتر اعلام کرد تحویل سامانه اس-۴۰۰ تا پایان ماه سپتامبر ادامه دارد. روسیه مرحله اول تحویل سامانه اس-۴۰۰ را تا پایان جولای امسال به پایان رساند.

سامانه‌های پدافند موشکی دوربرد اس-۴۰۰ ساخت روسیه، جزء پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در نوع خود است که توانایی حمل و شلیک سه مدل موشک مختلف را دارد که می‌توانند اهداف متنوعی شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، موشک‌های کروز و جنگنده‌های رادارگریز را هدف قرار دهند. شبکه راداری و شناسایی این سامانه می‌تواند همزمان ۳۰۰ هدف را شناسایی کرده و با آن‌ها درگیر شود. سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه، ۲۷ کیلومتر است.

ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

رییس جمهور ترکیه با حمایت از تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: این تظاهرات ارتباطی با یهودی ستیزی ندارد.

به گزارش مشرق، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

دیگر خبرها

  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • اربکان: اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه موشکهای ایران را زد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند