Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد وحدتی روز چهارشنبه در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی‌های برتر آذربایجان شرقی در فرهنگسرای الغدیر تبریز با تاکید بر اینکه باید موانع موجود بر سر راه تعاونی‌ها شناسایی و رفع شود، اظهار داشت: موانعی مانند مشکلات بانکی، بیمه ای، قوانین و بخشنامه‌های خاص و بازار فروش محصولات تعاونی‌ها را داریم که باید در یک هیئت کارشناسی شناسایی و رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برخی از موانع موجود بخش تعاون در داخل استان و برخی در تهران حل شدنی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید از علم روز و فناوری روز برای تولید و عرضه محصولات تعاونی استفاده کنیم، تاکیدکرد: به روز کردن تولیدات و تطبیق با نیازهای روز جامعه برای بازاریابی و فروش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

۴۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی عضو تعاونی ها هستند

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه اکنون نزدیک به ۵ هزار تعاونی در استان فعال است، افزود: جمعیت خانواده تعاون استان با محاسبه سهام عدالت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، معادل ۴۰ درصد جمعیت است.

میراحد حسینی از اشتغال مستقیم ۷۷ هزار نفر در تعاونی‌های استان خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هم به صورت مستقیم در کل تعاونی‌های کشور مشغول به کار هستند که رقم قابل توجهی برای بخش تعاون است.

وی با بیان اینکه در هر بخشی از استان که شکوفایی داشتیم، نقش تعاون برجسته است، گفت: در بسیاری از ساخت و سازهای شهرک‌ها و محلات تبریز و سایر شهرهای استان، نقش تعاونی‌های مسکن پررنگ است.

حسینی اظهار داشت: به دلیل اینکه موضوع تعاون در مسایل اجتماعی و اقتصادی اثرگذاری بالایی دارد،  توجه به تعاون، برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه دولت برای ترویج تعاون اقدامات جدی انجام داده است، خاطرنشان کرد: در قانون اساسی تاکید شده که اقتصاد کشور باید بر پایه بخش دولتی، بخش خصوصی و بخش تعاون اداره شود.

حسینی ادامه داد: اکنون زمینه برای توسعه و گسترش تعاونی‌ها فراهم است، زیرا که دولت قدم‌های مربوط به خود را با تاسیس بانک توسعه تعاون، بیمه تعاون، صندوق ضمانت تعاون و... برای حمایت از بخش تعاون برداشته و اکنون نوبت مردم است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه پیمانکاران بزرگ در بخش های عمران، آب، خاک، آموزش و خدمات در قالب تعاونی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: دولت با قوانین و زیرساخت‌های لازم، میدان را برای تعاونی‌ها فراهم کرده است.

 حسینی با انتقاد از محقق نشدن برنامه‌های توسعه در مورد افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به ۲۵ درصد، اعلام کرد: در برنامه سال ۹۸ پیش بینی شده تا از محل خصوصی سازی‌ها، ۹۰۰ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون به عنوان افزایش سرمایه اختصاص یابد تا به تعاونی‌ها تسهیلات کم بهره پرداخت شود که متاسفانه هنوز این رقم اختصاص نیافته است.

انتخاب ۱۸ تعاونی برتر در جشنواره چهاردهم تعاونی ها

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این همایش،  توسعه و ترویج تعاون، معرفی تعاونی‌های برتر، ایجاد انگیزه و رقابت بین خانواده تعاون استان و ایجاد زمینه مناسب برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای در حوزه تعاون را از اهداف این همایش برشمرد.

منصور نیکخو با اشاره به اینکه برای اجتناب از داوری و امتیاز دهی دستی، امسال تعاونی‌ها از طریق سامانه ویژه، ثبت نام و امتیاز دهی شدند، گفت: از تعاونی‌های حائز امتیاز، بازدید میدانی و داوری حضوری صورت گرفت و نفرات برتر انتخاب شدند.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از ثبت نام ۴۵۰ شرکت تعاونی آذربایجان شرقی در این سامانه خبر داد و افزود: ۱۸ تعاونی برتر از استان انتخاب و به جشنواره انتخاب تعاونی ملی معرفی شدند.

۳۰۷۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان شرقی اداره کل تعاون کار و رفاه بخش خصوصی سرمایه فنی و حرفه ای قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی

بازدید 20 بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها، سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودروها را با خود برد. این لحظات وحشتناک را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی