Web Analytics Made Easy - Statcounter

تورهای ترکیه با قطار با استقبال زیادی از مسافران این کشور مواجه شد. تا جایی‌که حدوداً یک هفته پس از اعلام شروع به کار قطار ترکیه، تقریباً ظرفیت این قطارها تا ۲ ماه آینده به صورت کامل تکمیل شد! اما در این بین، اغلب مسافران ترکیه اطلاعات زیادی از قطارهای این کشور ندارند و به همین علت، توانایی تصمیم‌گیری و انتخاب بین تور ترکیه با قطار و تور هوایی ترکیه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این مطلب قصد داریم نکاتی در مورد تورهای ترکیه با قطار اعلام کنیم تا شاید کمک شایانی در تصمیم‌گیری متقاضیان کرده باشیم.

۱- مهم‌ترین نکته؛ تفاوت قیمت تورهای هوایی ترکیه با تورهای ترکیه با قطار!

با ثابت در نظر گرفتن هتل محل اقامت، تعداد شب‌های اقامت و تاریخ سفر، اختلاف قیمت تور هوایی ترکیه با تورهای ریلی ترکیه چیزی حدود ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود! به طور مثال، قیمت بلیط قطار آنکارا ۷۶۹،۰۰۰ تومان می‌باشد اما کمترین نرخ بلیط هواپیما تهران به آنکارا ۲،۸۵۰،۰۰۰ تومان می‌باشد! در جدول زیر به بررسی نرخ تور ترکیه با قطار و تور هوایی ترکیه می‌پردازیم.

۲- تفاوت فاصله زمانی در تورهای هوایی ترکیه و تورهای ترکیه با قطار

در تور وان ترکیه با قطار شما حدوداً ۲۳ ساعت و در تورهای هوایی وان، حدوداً ۸ ساعت در مسیر هستید. چرا که پروازهای وان ابتدا در استانبول به زمین می‌نشیند و پس از آن، به سمت وان پرواز می‌کند. با توجه به اینکه اکثر متقاضیان تور وان ترکیه با هدف تفریح و لذت بردن از مناظر دیدنی به این شهر سفر می‌کنند، سفر ۲۳ ساعته ریلی برای آن‌ها خسته کننده نخواهد بود! اکثر متقاضیان تور استانبول نیز، برای تفریح و استراحت به این شهر سفر می‌کنند.

از تهران تا شهر استانبول و با قطار حدوداً ۷۰ ساعت در مسیر هستید که طبیعت زیبای این مسیر ریلی، به هیچ عنوان شما را بدخلق نمی‌کند! توجه داشته باشید که فاصه هوایی بین تهران تا استانبول نیز ۳ ساعت می‌باشد. در تورهای ریلی آنکارا، شما حدوداً ۶۰ ساعت در مسیر هستید و در تورهای هوایی آنکارا نیز، حدوداً ۲:۴۰. با توجه به اینکه اکثر متقاضیان تورهای آنکارا برای انجام امور اداری (انگشت نگاری ویزای کانادا، انگلیس، آمریکا و غیره) به این شهر سفر می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم سفر هوایی را انتخاب کنند.

۳- در مورد سفر با قطار به ترکیه جزئیات بیشتری بدانید!

قطار تهران به وان در روزهای دوشنبه هر هفته ساعت ۹:۳۰ صبح به سمت وان حرکت می‌کند. این قطار پس از حرکت از تهران از شهرهای کرج، قزوین، تاکستان، خرم دره، زنجان، میانه، خراسانک، مراغه، عجب شیر، تبریز، سلماس و رازی (نقطه صفر مرزی) گذر کرده و در نهایت به گذرگاه کاپی‌کوی می‌رسد. توجه داشته باشید که در ایستگاه شهر تبریز قطار ترکیه مسافرگیری می‌کند و حدوداً ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به مسیر خود ادامه می‌دهد.

زمانی که قطار ترکیه به گذرگاه کاپی‌کوی رسید، تشریفات ورود به کشور ترکیه آغاز می‌شود. در کاپی‌کوی گذرنامه‌های متقاضیان و مدارک مورد نیاز توسط افسران مرزی ترکیه بررسی می‌شود. توجه داشته باشید که ممکن است افسران مرزی ترکیه از ورود شما با توجه به یک سری دلایل مشخص، ممانعت کنند. پس از بررسی مدارک تمامی مسافران، قطار ترکیه به سمت وان حرکت می‌کند و با طی کردن حدوداً ۱۱۰ کیلومتر، به شهر وان می‌رسد. پس از رسیدن به اسکله شهر وان، مسافران سوار کشتی می‌شوند و با سفری حدوداً ۵ ساعته به ایستگاه تات شهر وان می‌رسند.

۴- اکثر مردم از کیفیت قطارها اطمینان ندارند!

بیشترین سوالی که متقاضیان تور ترکیه با قطار از ما می‌پرسند این است که «کیفیت قطارها در چه حدی است؟»، «آیا قطارهای ترکیه ارزش خرید دارند؟» و سوالاتی از این قبیل. قطارهای ترکیه، قطار ۴ تخته درجه یک البرز می‌باشد. این قطارها، در دسته بندی قطارهای لوکس قرار دارند و امکاناتی از قبیل سیستم صوتی تصویری، لوازم خواب، کتابخانه، ویلچر، پذیرایی در ابتدای مسیر، پذیرایی میان وعده و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در این قطارها به شما ارائه می‌شود.

۵- ۱ ماه زودتر برای خرید تور ترکیه با قطار اقدام کنید!

با توجه به خیل عظیم درخواست تورهای ترکیه با قطار، بهتر است برای خرید این تور حدوداً ۱ ماه قبل از سفر اقدام کنید. معمولاً قطارهای ترکیه برای ۲ ماه بعد نیز در دسترس است اما با توجه به درخواست زیاد متقاضیان، در همان ماه اول ظرفیت آن‌ها تکمیل می‌شود.

طبیعتاً در این متن کوتاه، نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری در مورد قطارهای ترکیه به شما ارائه کنیم. در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید تورهای ترکیه با قطار می‌توانید با کارشناسان گروه مسافرتی ویزالند با شماره ۰۲۶۳۳۱۴۳۰۰۰ در ارتباط باشید!

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4710863

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه بلیت قطار قطار خرید و فروش قیمت دلار کسب و کار قیمت یورو ماه محرم بلیت هواپیما بانک پاسارگاد بانک مرکزی ایران خرید آنلاین افق کوروش گروه خودروسازی سایپا صنعت خودروسازی فروشگاه زنجیره ای دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی قطار مذکور انجام‌ شده و راه‌اندازی رسمی مسیر تجاری مذکور پس از رفع نواقص و تایید متخصصان فنی ریلی با هماهنگی راه‌آهن‌های ۲ کشور انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی جعفری اظهار کرد: پیرو بازدید انجام شده سال گذشته توسط تیم عالی فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شامل معاون فنی و زیربنایی و مدیران کل حوزه‌های مختلف سیر و حرکت، ایمنی و فنی و زیربنایی، از محور ریلی افغانستان حدفاصل «شمتیغ» تا «روزنک» و مذاکرات به‌عمل‌آمده در جلسه برگزار شده در وزارت راه و شهرسازی با حضور «کاظمی قمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، بر لزوم رفع نواقص و مشکلات ایجاد شده برای خط به‌منظور حمل محمولات تجاری تاکید شد.

وی گفت: مقرر شد اصلاحات فنی و رفع نواقص و کاستی‌های موجود حدفاصل مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک، با هدف ارتقای سطح ایمنی موردنیاز از وضعیت عملیاتی به شرایط استاندارد فنی، به‌منظور امکان سیر قطارهای تجاری انجام شود.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره جزئیات مذاکرات انجام شده، ادامه داد: در این راستا مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر معرفی شده است، نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالی وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه‌آهن، ۱۶ قطار عملیات برای تسهیل انتقال ادوات ریلی به‌منظور تسریع عملیات اجرایی احداث قطعه چهارم محور ریلی خواف-هرات انجام شده است.

جعفری افزود: بر اساس توافقات صورت‌گرفته با حضور سفیر، کنسرسیوم فوق‌الذکر متعهد شدند که به‌سرعت نواقص را رفع کرده و پس از ارتقای خط مبتنی بر استانداردهای ریلی، به راه‌آهن جمهوری اسلامی منعکس شود تا پس از بازدید از اقدامات انجام شده، امکان سیر ایمن قطار به تأیید کارشناسان فنی برسد.

وی بیان داشت: با وجود دستور مساعدت حداکثری از سوی مدیرعامل و پشتیبانی راه‌آهن برای ارسال ادوات ریلی و پیگیری‌های مکرر از سوی راه‌آهن با عبور هر قطار عملیات، کنسرسیوم مذکور در روزهای اخیر از حسن‌نیت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سو استفاده کرده و بدون هیچ‌گونه هماهنگی و اخذ تاییدیه از راه‌آهن جمهوری اسلامی، نسبت به بارگیری واگن‌ها و اعلام آن در رسانه‌ها جهت حمل محمولات تجاری ترانزیتی اقدام کرده که مورد پذیرش نبوده و به منزله نقض مقررات ریلی بین‌المللی و توافقات قبلی است.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به لزوم حفظ جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین‌المللی گفت: ضمن عدم هماهنگی انجام شده، باتوجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی قطار مذکور انجام‌گرفته و راه‌اندازی رسمی مسیر تجاری مذکور پس از رفع نواقص و تأیید متخصصین فنی ریلی با هماهنگی راه‌آهن‌های ۲ کشور انجام خواهد شد.

کد خبر 747140

دیگر خبرها

  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • فیلم | برخورد وحشتناک قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه