Web Analytics Made Easy - Statcounter

برپایی موکب‌های صلواتی، اختصاص ۳۵۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد و همه مدیران در برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس حضور یابند؛ بخشی از تیترهای امروز چهارشنبه را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ بهمن شیردل، عصر سه شنبه (12 شهریور) در نشست شهرستانی گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در محل سالن شهید ماژانی فرمانداری بجنورد برگزار شد، از اجرای طرح «سپاس» با هدف تقدیر از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان به مناسبت این ایام خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری بجنورد افزود: در راستای اجرای این طرح، مدیران ادارات از 90 خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران سرکشی کرده و ضمن تقدیر و تجلیل از آنان از نزدیک در جریان امور زندگی و مشکلات آنان قرار می گیرند.

شیردل با ابراز نارضایتی از حضور کم رنگ مسئولان در هفته دفاع مقدس سال کذشته، با تأکید بر اینکه شهدا ولی نعمتان ما بوده و خانواده آنان بر گردن ما حق دارند، خواستار حضور همه جانبه مسئولان دستگاه های اداری در این ایام شد.

وی، بر انجام برنامه ریزی دقیق و منسجم در این ایام تأکید کرد و افزود: برنامه ریزی دقیق موجب اثرگذاری بیشتر برنامه های تولیدی نسب به سال های گذشته خواهد شد.

فرماندار بجنورد در ادامه قدرت توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح، دانش و پژوهش، معرفت و جوانان، رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری را به عنوان عناوین روزهای هفته دفاع مقدس نام برد.

گفتنی است؛ غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، تقدیر از سربازان، مرزبانان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت از جمله برنامه های بزرگداشت این هفته است.

 

 

مراسم سوگواری شب چهارم ماه محرم در بجنورد برگزار شد

مراسم سوگواری شب چهارم ماه محرم با حضور ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی، در مراسم شب چهارم ماه محرم که با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، به بیان عظمت این ایام پرداخت و گفت: محرم ماه رهایی از بدی ها و ترویج خوبی ها است.

استاد و عالم حوزه علمیه قم افزود: در این ماه علاوه بر شرکت در مراسم عزاداری باید تلاش کنیم تا مکتب و نهضت عاشورا را بیشتر شناخته و درک کنیم.

وی اظهارداشت: این ماه دارای قداست خاص بوده، چرا که خداوند متعال به دهه اول محرم قسم خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی بیان داشت: کسی که می خواهد به عالم ربوبیت و حیات طیبه دست یابد، باید به این دهه توجه ویژه ای داشته باشد.

گفتنی است، در این مراسم عزاداران حسینی به سینه‌زنی و سوگواری برای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) پرداختند.

 

 

نهضت کربلا، امر به معروفی بود که راه قیام علیه طاغوت را گشود

در قیام کربلا هدف آن است که با مجاهدت عاشوراییان، با مرگ بدعت ها و جاهلیت ها دین اسلام عزت خویش را باز یابد و به واقع همین نهضت به عنوان بزرگترین امر به معروفی بود که راه انتقاد از حکومت جور و قیام بر ضد طاغوت را گشود.

خبرگزاری شبستان- آرزو یوسفی؛ بزرگترین انگیزه قیام امام حسین علیه السلام مسئله امر به معروف و نهی از مـنکر است که این دو از مـهم تـرین ارکان دین است و امام در درجه اول مسئول اجرای این امر مهم اسلامی است. چنانکه در وصیت به برادرش محمد بن حنفیه اعلان فرمود: «قـیام مـن بر مبنای تمایلات نفسانی نیست، من به منظور طغیان و فساد و تباهی و ستم خـروج نمـی کنم، بلکه انگـیزه ام اصلاح امـت جدم رسول خدا است و مقصود و منظورم امر به معروف و نهی از منکر است.»

آنچه‌ در زمان‌ سيدالشهدا(ع) به‌ تدريج‌ تبديل‌ به‌ يك‌ فرهنگ‌ اجتماعي‌ و سپس‌فرهنگ‌ ديني‌ پيروان‌ خلفا شده‌ بود اين‌ بود كه‌ خليفه‌ يا به‌ علت‌ قداستش‌ يا ابّهت‌ و عظمتش‌ يا به‌ جهت‌ زور و زرش‌ مافوق‌ قانون‌ است‌ و هر جنايتي‌ بكند كسي‌ حق‌ اعتراض‌ ندارد و از همة‌ عمومات‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر مستثني‌ است‌.

گاهي‌ عظمت‌ انحراف‌ و گمراهي‌ مردم‌ از يك‌ سو و رسوخ‌ آن‌ در اعماق‌ ايمان‌ و فرهنگ‌ آنها از سوي‌ ديگر، چنان‌ اين‌ سرطان‌ ديني‌ و اجتماعي‌ را بي‌علاج‌ مي‌كند كه‌ خطابه‌ و صحبت‌ و قرائت‌ قرآن‌ و حديث‌ و موعظه‌ سر سوزني‌ در مقابل‌ هوا و هوس‌ و جاذبه‌هاي‌ كفر تأثير نخواهد داشت‌.

جامعه اى که از معیارهاى اصیل دین و ملاک هاى ارزشى فاصله بگیرد، فساد در پیکره آن ریشه مى دواند و روابط انسانى و ارتباطات اجتماعى و آنچه میان حاکمیت و ملت پیش مى آید، دچار انحراف مى شود. گسترش بى بند و بارى و رواج ظلم و حیف و میل بیت المال مسلمین و تعرض نسبت به زندگى و مال و جان مسلمانان و نبودن امنیت و عدالت، گوشه اى از این فساد اجتماعى است.

فریضه امر به معروف و نهى از منکر تنها در تذکرات افراد عادى نسبت به بعضى گناهان جزئى خلاصه نمى شود، بلکه قیام بر ضد حکومت ستمگر و تلاش براى اصلاح ساختار سیاسى جامعه و تشکیل حکومتى بر اساس حق و قرآن نیز از مصادیق امر به معروف و نهى از منکر است.

 تاکیدهاى مکرر قرآن کریم، در خصوص امر به معروف و نهى از منکر بیانگر اهمیتى است که اسلام براى سالم سازى محیط اجتماع و مبارزه با عوامل فساد و گناه قائل شده است.

 

 

شیروان صاحب سینمای تخصصی می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: با پیگیری های انجام شده، ساخت سینمای تخصصی برای دومین شهر خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفته که این مرکز فرهنگی در زیربنای ۷۰۰ مترمربع ساخته خواهد شد.

زهره بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: برای ساخت سینما در این شهر ۸۲ هزار نفری، ۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که از این میزان ۱۲ میلیارد ریال از طریق وزارت کشور و سازمان سینمایی و مابقی توسط بخش خصوصی هزینه می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با بیان اینکه هم اکنون کارهای اداری ساخت سینما در حال اجراست، گفت: همچنین معرفی زمین از سوی شهرداری است که از زمان آغاز ساخت باید در یکسال بعد به بهره برداری برسد.

بابایی بدون اشاره به ظرفیت سالن جدید سینمایی شیروان افزود: ساخت سینمای تخصصی با هدف ارتقای سرانه فرهنگی و هنری شهرستان انجام می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: هم اینک مردم شیروان از سالن فرهنگی هنری غدیر به عنوان سینما استفاده می کنند که هر شب استقبال زیادی از سوی مردم برای تماشای فیلم های سینمایی صورت می گیرد.

 

 

برخورد قانونی با صنوفی که موجب اختلال در تردد شهروندان شود

دادستان شیروان گفت: صنوفی که با ایجاد سد معبر موجب اختلال در تردد شهروندان شوند، برخورد قانونی صورت می گیرد که در این راستا یک واحد صنفی به تازگی پلمپ شده است.

عبدالرضا هدایتی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: اصناف متخلف و افراد و گروه‌ها اگر با قرار دادن اجناس و کالاهای خود در معابر عمومی و محل‌هایی تعریف شده به‌ عنوان مایملک عموم مردم، مسیرهای تردد را مسدود کنند، هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی، متصرف و متجاوز به حقوق شهروندی محسوب می‌شوند و با این قبیل افراد مطابق قانون برخورد خواهد شد.

دادستان شیروان گفت: مدتی است بسیاری از شهروندان از کسبه ای که با گذاشتن وسایل و کالا پیاده رو را اشغال و سد معبر کرده اند گلایه مند هستند که در این راستا تاکید می شود در صورت عدم اصلاح رویه فعالیت، محل کسب متعارض پلمپ می شود.

پیشتر هم جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف خبر داده بود.

سرهنگ رضا قندی با اشاره به اینکه صنوف و افرادی که به قوانین احترام نگذارند، برخورد قانونی خواهد شد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

شهرستان شیروان چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارد.  

 

 

امسال بالاترین آمار اعزام مبلغ به روستاها را داشته ایم

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج گفت: امسال با توجه به تقاضای روستاهای شهرستان، ۸۲ مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد برای برنامه های محرم اعزام شدند که بالاترین آمار اعزام طی سال های اخیر بوده است.

حجت الاسلام حیدر علی وطنخواه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: علاوه بر مبلغان اعزامی، 11 روحانی بومی هم در مساجد شهرستان فعالیت دارند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج، با اشاره به اینکه در شهرستان 135 هیئت مذهبی فعال است، گفت: 114 مسجد شهرستان برای ماه محرم سیاهپوش و آماده سازی شده است.

حجت الاسلام وطنخواه گفت: گردهمایی های توجیهی پیش از اعزام مبلغان به سطح روستاها برگزار شده تا با تبیین شرایط فرهنگی شهرستان، مبلغان متناسب با نیاز و شرایط، برنامه های فرهنگی را اجرایی کنند. 

 

 

اختصاص ۳۵۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، از پرداخت سه هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان از محل صندوق امداد ولایت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی؛ مجید الهی راد بابیان اینکه امسال ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر پرداخت‌شده است، افزود: وام‌های یادشده در قالب اشتغال‌زایی، کارگشایی، هزینه تحصیلی، جهیزیه، ساخت و تعمیرات مسکن و سیل‌زدگان پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، بابیان اینکه از این مبلغ چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن در بخش توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان پرداخت‌شده است، خاطرنشان کرد: طی امسال ۱۹۱ طرح اشتغال از این محل ایجادشده است.

وی بابیان اینکه ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز در قالب تسهیلات کارگشایی به مددجویان پرداخت‌شده است، افزود: تسهیلات ارائه ‌شده این صندوق در قالب وام‌های کارگشایی برای کمک به رفع نیاز موردی مددجویان پرداخت می‌شود.

الهی راد همچنین به تأمین مسکن مددجویان در توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت اشاره کرد و گفت: طی امسال ۲۴۸ مورد تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن و همچنین ۹۳ مورد ودیعه مسکن به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در خصوص حادثه سیل امسال نیز گفت: تاکنون حدود دو میلیارد تومان تسهیلات به مردم شهرستان‌های خسارت‌دیده از سیل و بارندگی پرداخت‌شده است.

وی، سقف وام‌های کارگشایی و تعمیرات جزئی مسکن و ودیعه مسکن را پنج میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خرید مسکن شهری و روستایی نیز تا سقف ۳۵ میلیون تومان و طرح‌های اشتغال‌زایی نیز تا ۵۰ میلیون تومان بر اساس نیازسنجی و دارا بودن شرایط فرد پرداخت می‌شود.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد استان همدان روزنامه محرم حسینی اردبیل مجلس سینما تخصصی موکب عزاداری تسهیلات بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود

عباس اهرابی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور توانمندسازی و تحقق درآمد پایدار مددجویان، حق بیمه اجتماعی چهار هزار و ۱۶ نفر از مددجویان تحت حمایت به سازمان تأمین اجتماعی به طور ماهیانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام استان گیلان ادامه داد: بیش از ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان حق بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت مشمول این طرح به سازمان تأمین اجتماعی طی سال گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد برای افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بین مددجویان افزود: بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اضافه کرد: بیمه اجتماعی شامل سه نوع بیمه اعم از طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب صاحبان حرفه و مشاغل آزاد، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی مددجویان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر است.

اهرابی با بیان اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، با هدف بهره‌مندی آن‌ها از مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: با پرداخت حق بیمه اجتماعی، مددجویان می‌توانند از مزایای بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی برخوردار شوند.

وی، افزود: شرایط دریافت مستمری بازنشستگی برای زنان ۵۵ سال سن و مردان ۶۰ سال سن با سابقه پرداخت حق بیمه حداقل ۱۰ سال است که در سال گذشته ۲۲۳ نفر از بیمه شدگان از مزایای دریافت مستمری، بازنشستگی و مستمری برای بازماندگان و ازکارافتادگی بهره مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۱۸۴ نفر از مددجویان مشمول بازنشستگی صندوق روستاییان و عشایر شدند، تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۲۷ نفر از مددجویان روستایی مشمول طرح بیمه روستاییان و عشایر هستند که حق بیمه آنان به صورت سالانه توسط کمیته امداد مرکز به صندوق بیمه روستاییان و عشایر واریز می‌شود و طی سال گذشته حدود چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان در این خصوص واریز شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در اواخر سال ۱۴۰۲ مجوز پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی ۷۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت دیگر نیز اخذ شد، اضافه کرد: بدین منظور بیش از ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت.

کد خبر 6096762

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • برپایی ایستگاه صلواتی در شب شهادت امام صادق (ع) توسط مردم بردسکن
  • برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد