Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهیار روستای ابیانه نطنز گفت: به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، ورود گردشگران به روستای تاریخی ابیانه نطنز ممنوع است.

علی عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و برگزاری رسوم سنتی و آئینی در روستای ابیانه نطنز، ورود گردشگر به روستا در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از آنجایی که جمعیت ابیانه‌ای مقیم شهرهای بزرگ در روز تاسوعا و عاشورا به روستای تاریخی ابیانه می‌آیند و حجم جمعیت ورودی به روستا بالا می‌رود، این ممنوعیت وضع شده تا بتوانیم مراسم روز تاسوعا و عاشورا را برگزار کنیم.

دهیار روستای ابیانه نطنز گفت: فقط آن گردشگرانی که پیش از این هتل رزرو کرده‌اند می‌توانند وارد روستا شوند و غیر از آن هیچ گردشگری حق ورود به روستا را ندارد تا بعد از عاشورا دوباره روال عادی ورود گردشگران از سر گرفته شود.

وی تصریح کرد: آئین‌های عزاداری مردم روستا نیز از روز اول محرم آغاز شده و تا روز عاشورا ادامه‌ خواهد داشت که آئین ذاکری ‌خوانی، شَدٌه ‌برداری، طلوع خوانی، نخل گردانی و جغجغه زنی و پرسه زنی از رسوم و آئین کهن روستای تاریخی ابیانه نطنز است که در ایام محرم و به ویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی برگزارمی شود.

عابدینی خاطرنشان کرد: روستای تاریخی ابیانه نطنز، با تمدن و فرهنگ کهن، ریشه در تاریخ این سرزمین دارد که آداب و رسوم آن نشان از فرهنگ و تمدن غنی مردم این منطقه دارد که هنوز به آداب و رسوم پیشینیان خود پایبند هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس

دریافت 25 MB کد خبر 6094049

دیگر خبرها

  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک