Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت در سه محور کلی با اروپایی‌ها به توافق کلی رسیده‌ایم اما چشم اندازی نداریم که تا جمعه توافق نهایی حاصل شود.

قدس آنلاین: علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد فرانسه که کشورش  در مذاکرات جدید  اروپایی‌ها را نمایندگی‌می‌کند به آمریکا رفته تا موافقت واشنگتن را برای توافق جدید بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آنها موفق شوند ما هم به تعهد خودمان عمل می‌کنیم ولی چشم اندازی نداریم که بتوانند تا روز جمعه این کار را انجام دهند.

وی که در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت،  افزود:  این سیاست اروپایی هاست که می‌خواهند با آمریکا هماهنگ کنند ولی اگر نتوانند هماهنگ شوند و توافق آمریکا را برای لغو تحریم‌ها بگیرند ما گام سوم را در زمان اعلام شده بر خواهیم داشت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه وعده ای که برای  خرید نفت ما داده شده و پولی که در قبال ان در اختیار ما قرار می‌گیرد  در این توافق محقق شده  در مورد جزئیات گام سوم ایران گفت:الان به مصلحتت نیست این جزئیات اعلام شود اجازه دهید گام سوم را همان روز اجرا اعلام کنیم .

ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره اینکه خط اعتباری اروپا تجارت خارجی ایران را کانالیزه نخواهد کرد؟ و اینکه گفته شده این خط اعتباری ۱۵ میلیاردی برای ۴ ماه است و فرانسوی ها آن ما به ازای پذیرش مذاکره از سوی ایران عنوان کرده‌اند، قرار است در این مدت چه مذاکره ای انجام شود، گفت:  این پول به هر حال در اختیار ما قرار می‌گیرد تا نیازهای کشور را تأمین کنیم. این خط اعتباری تجارت ما کانالیزه نمی‌کند  ما نپذیرفتیم  که کالای مشخصی را وارد کنیم. تأکید ما در مذاکرات این بوده که نیاز کشور باید تأمین شود . اصل مذاکره بر سر همین بوده.  ۱۵ مورد اختلاف به سه مورد کاهش یافته بود که بر سر آنها هم توافق شده. اینکه نفت ما فروخته شود پول آن در اختیارمان قرار گیرد و اینکه چگونه نیازهای کشور را خریداری کنیم. این ۴ ماه زمانی است که تا پایان سال باقی مانده و ما خواستین به این وسیله  برنامه های خودمان را تا آخر سال به پیش ببریم و برای مراحل بعد حتما باز شدن و گشایش کلی مد نظر و شرط ما است. اگر این مرحله انجام شود قطعا ۱+۵ هم می‌تواند سامان پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور مذاکره با آمریکا بسته مکرون توافق برجام گام سوم خط اعتباری اینستکس قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی سیفی فرمانده گروه هشتم پدافندهوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در ستاد منطقه پدافندهوایی شمالغرب ارتش با امیرسرتیپ دوم عباس عظیمی فرمانده این یگان پدافندی دیدار و گفتگو کرد.

امیرسرتیپ دوم عظیمی در این دیدار اظهار کرد: افتخارات امروز نیروهای مسلح حاصل اطاعت محض از فرامین فرماندهی معظم کل قواست.

وی با بیان اینکه در سایه هماهنگی و هم افزایی نیروهای مسلح افتخارات بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی رقم خورده است، افزود: عملیات وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را برهمگان آشکار ساخت ونشان داد جمهوری اسلامی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد امنیت ملی اش خدشه دار شود.

سرتیپ دوم عظیمی تاکید کرد: پدافندهوایی در بالاترین سطح از آمادگی قرار دارد و بصورت حساس و هوشمند از فضای میهن اسلامی حراست می‌کند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی سیفی هم در این دیدار گفت: ارتشیان غیرتمند در کنار سپاهیان جان برکف همیشه و در همه حال در حراست و صیانت از حریم جمهوری اسلامی هستند و با همکاری و هماهنگی با یکدیگر در جهت راهبردهای دفاعی ایران اسلامی گام برمی دارند.

کد خبر 6088203

دیگر خبرها

  • غیرمنتظره: چه بلایی بر سر صلاح آمده!
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند
  • افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست
  • توصیه سان به لیورپول: صلاح پیر شده، بفروشیدش!
  • ترکیب اصلی اورتون-لیورپول: نبرد برای بقا و قهرمانی
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • اینچه درگاهی: کسب سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود
  • اینچه درگاهی: سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود