Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@09:54:39 GMT

بخش خصوصی در بخش توزیع برق هم می‌تواند مشارکت کند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۱۳۰۳

بخش خصوصی در بخش توزیع برق هم می‌تواند مشارکت کند

وزیر نیرو می‌گوید بخش خصوصی نه تنها در بخش تولید که در بخش شبکه توزیع برق هم می‌تواند مشارکت کند.

قدس آنلاین: وزیر نیرو درباره برنامه این وزارتخانه برای واگذاری 11 هزار مگاوات نیروگاه برق به بخش خصوصی به خبرنگار قدس انلاین گفت: بحث واگذاری ما ربطی به تولید کلان و بخش تولید ندارد. ما به طور کلی سیاست‌مان در راستای اجرای قانون اساسی این است که به سمت مشارکت صددرصدی بخش خصوصی در تولید برق برویم و فکر می‌کنیم در آینده این مساله محدود به تولید نباشد و حتی برای شبکه‌های انتقال فکر می‌کنیم که بخش خصوصی بتوانند سرمایه‌گذاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشا اردکانیان افزود:در بخش تولید  وزارت نیرو به عنوان دولت حدود ۳۸ درصد از نیروگاه‌ها را در اختیار خودش دارد و بقیه در اختیار بخش خصوصی است.

وی که در حاشیه جلیسه هیئت دولت با خبرنگاران سخن می‌گفت: با اشاره به حل و فصل مسائل باقی‌مانده بر سر عملیاتی شدن قرارداد یک نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی گفت: این مساله حل شد و فکر می‌کنم در سفر آتی روسای‌جمهور ایران و روسیه که در آنکارا برنامه‌ریزی شده تا قبل از آن تمامی امضاهایی که باید برای مابقی نیروگاه سیریک انجام گیرد، تکمیل شود.

وی افزود: انتظار ما این است در فاصله دو ماه تا حداکثر سه ماه آینده چیزی حدود ۲۲۰ میلیون دلار از اعتباری که برای احداث این نیروگاه درنظر گرفته شده که کل اعتبارش بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار است را پیمانکار مربوطه بتواند به کار بیاورد.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که از آنجایی که کمتر از دوهفته به پایان سال آبی جاری مانده است، نظر شما درباره سال آبی که گذشت و پیش‌بینی‌تان برای سال آینده چیست؟، گفت: سال آبی که گذشت یکی از خشک‌ترین سال‌ها در پنج دهه اخیر بود یعنی سال ۹۶ - ۹۷ خشک‌ترین سال در پنجاه سال اخیر بود و بلافاصله ما یکی از ترترین سال‌ها را تجربه کردیم و اصل مدیریت این دوسال در پی هم با دو شرایط اقلیمی کاملا متفاوت تجربه ارزنده‌ای بود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: تربیت و عادت مدیریت مصرف را از سال قبل به امسال منتقل کردیم و امسال توانستیم یکی از بهترین آثارش را در اجرای موفق برنامه ۰۹۸ ببینیم. از حیث منابع آبی شرایط ما شرایط بهتری از سال قبل بود، به ویژه اینکه فشار سال قبل را در تامین آب شرب به آن شکل نداشتیم و امیدواری ما این است که در عین حال نزولات الهی تداوم داشته باشد ولی بیشتر اتکای‌مان به مصرف صحیح در بخش‌های مختلف باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزیر نیرو مشارکت بخش خصوصی واگذاری تولید برق شبکه توزیع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر

بر اساس آمار سازمان انرژی اتمی، در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

 تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته ۴ بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده