Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@00:16:55 GMT

تعاونی‌ها ضد سوداگری و سوداندوزی هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۱۳۲۰

تعاونی‌ها ضد سوداگری و سوداندوزی هستند

به گزارش ایرنا، علیرضا محجوب روز چهارشنبه در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان البرز با بیان اینکه تعاونی‌ها بنگاه اقتصادی نیستند اما می‌توانند در این نقش هم ظاهر شوند، افزود: پایش، استحکام و دوری از بی ‌اعتنایی خواسته فعالان این بخش است.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها در اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله سوئیس نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و برای رسیدن به تراز ۲۵ درصدی سهم پیش‌بینی شده تعاونی‌ها در اقتصاد ملی ایران باید به آنها توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشورمان به تعاونی‌ها کم توجهی شده است، تصریح کرد: مجلس و دولت باید نسبت به این بخش حمایت و توجه بیشتری داشته باشند.

کمتر از پنج بنگاه‌ اقتصادی در البرز دولتی یا خصولتی است

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز اظهار داشت: از مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی استان کمتر از پنج واحد به نوعی با حمایت دولت (دولتی یا خصولتی) فعالیت می کنند و بقیه توسط بخش خصوصی یا تعاونی اداره می‌شود.

جهانگیر شاهمرادی با بیان اینکه از بین واحدهای صنعتی استان ۱۵۳ نشان (برند) ملی و فراملی شناخته شده است، افزود: حفظ تولید و اشتغال مهمترین رسالت مسئولان دستگاه‌های مختلف استان در برهه کنونی است و در این راستا نشست کارگروه رفع موانع تولید هر هفته برگزار می‌شود.

وی با تبیین نتایج برگزاری مستمر نشست‌های کارگروه رفع موانع تولید در البرز تصریح کرد: در ۱۰ ما گذشته هیچیک از واحدهای تولیدی فعال استان توسط دستگاه‌هایی از جمله بانک‌ها تملک و یا فعالیت آنها متوقف نشده است.

معاون استانداری البرز با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی در شریط کنونی نیازمند سرمایه در گردش هستند، گفت: استان البرز در حالی به دلیل رصد فعالیت‌های تولیدی از نظر تسهیلات رونق تولید در رتبه نخست کشور قرار دارد که رتبه صنعتی آن هفتم است.

شاهمرادی افزود: استاندار البرز در نامه‌ای به رئیس جمهوری تفویض اختیار ساماندهی لکه‌های صنعتی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را خواستار شده که در صورت موافقت، مصوبه هیات دولت برای هر یک از واحدها مورد نیاز نیست.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به موضوع اشتغال حساسیت داشته و به تعهد خود در این خصوص پایبند باشند ادامه داد: این مهم به زودی به عنوان یکی از رئوس فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: استانداری البرز از هر فعالیتی که منجر به ایجاد یک شغل و یا خوداشتغالی شود حمایت می‌کند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی نیز با یادآوری نقش مهم و اثرگذار تعاونی‌ها در اوایل انقلاب گفت: باید مشکلات تعاونی‌ها آسیب‌شناسی و به آنها در برهه کنونی توجه بیشتری شود.

عزیز اکبریان افزود: رفع اختلاف‌های داخلی و ارتقای فرهنگ مشاوره، گذشت، انصاف و مروت به برجسته‌شدن نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور کمک شایانی می‌کند.

همچنین سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: افزون بر یکهزار تعاونی با اشتغال‌زایی ۱۰ هزار نفر در حال خدمت‌رسانی به مردم استان هستند.

حسین فلاح‌نژاد تصریح کرد: ارائه شفاف کارکردها و فعالیت‌های حوزه تعاون به افزایش کارآمدی و جلب اعتماد مردم منجر می شود.

رئیس اتاق تعاون استان البرز نیز اظهار داشت: با تجمیع سرمایه‌های اندک مردم و قرارگرفتن آن در سبد سرمایه‌گذاری تعاونی‌ می‌توان طرح‌های عظیمی اجرا و به رفع بسیاری از مشکلات جامعه از جمله اشتغال کمک کرد.

محمد مختاری، تسریع در راه‌اندازی شرکت توسعه عمران استان با حضور بخش‌های مختلف را خواستار شد و افزود: البرز در بخش‌های مختلف دارای توانمندی زیادی است اما در حوزه بهره‌وری وضعیت مطلوبی ندارد.  

وی اضافه کرد: تعاونی‌ها در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی بسیاری از مشکلات مردم را رفع می‌کردند و این مهم اکنون نیز قابل تحقق است.

در این آیین با اهدای تندیس و لوح تقدیر از تعاونی‌های برتر استان البرز در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اشتغال انقلاب اسلامی خدمت رسانی به مردم دستگاه های اجرایی استان شمیرانات قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، حسین سالاری با اعلام این خبر افزود: در اجرای دستور ابلاغی دادستان مرکز استان مبنی بر شناسایی و پلمب دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز و متخلف، یکی از عوامل اصلی جریان فسادزای حوزه زمین و مسکن اردبیل شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.
وی افزود: این فرد با اعمال مجرمانه متعدد مانند فروش قرارداد سهام زمین شرکت‌های تعاونی واهی و منحل شده و زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد یا فروش یک زمین به نفرات مختلف، موجب گرفتاری شهروندان زیادی شده بود.
معاون دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: در بازرسی از بنگاه املاک این فرد تعداد زیادی اوراق عادی و رسمی جعلی، اسناد و مدارک مالکیت جعلی مربوط به ادارات دولتی و مدارک مرتبط با برخی از تعاونی‌های مسکن کشف شده است.
به گفته معاون دادستان مرکز استان اردبیل عملیات برخورد با مشاورین املاک متخلف در اردبیل تحت نظر دادستانی با جدیت آغاز شده و ظرف چند روز آتی تمامی دفاتر غیرمجاز پلمب می‌شود.

دیگر خبرها

  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز