Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:20:06 GMT

تقصیر آژانس‌های گردشگری در رشد تورهای غیرمجاز!

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۱۳۵۵

تقصیر آژانس‌های گردشگری در رشد تورهای غیرمجاز!

یک راهنمای گردشگری گفت: آژانس‌های گردشگری به صرف داشتن مجوز، خود را به‌روز نمی‌کنند و هیچ خلاقیتی به خرج نمی‌دهند.

احسان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه« چند سالی است که تورهای طبیعت‌گردی رونق پیدا کرده است»، عنوان کرد: به خاطر بحث عوارض خروج از کشور و مباحث و مشکلاتی که در زمینه مسافرت‌های خارج از کشور وجود دارد، ارزانی یا به دلیل علاقه مردم بیشتر استان‌های ایران به طبیعت منطقه خود، بسیار روی حوزه طبیعت‌گردی کار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها تورهای طبیعت‌گردی نیستند بلکه روی مواردی مانند، کمپینگ، شب‌مانی در طبیعت و... نیز کار شده است و رونق خوبی در دو سال اخیر پیدا کرده است.

وی بیان کرد: به نظرم به تورهای طبیعت‌گردی در خراسان، توجه کمی می‌شود. با توجه به ظرفیت‌های خراسان، بسیار بیشتر از اکنون می‌توان روی این حوزه کار کرد.

این راهنمای گردشگری اظهار کرد: تورهای غیرمجاز  به خصوص تورهای گردشگری خارج از بدنه آژانس گردشگری، کم کم دارد کمر آژانس‌های مسافرتی را می‌شکند؛ البته به نظر من این حق آژانس‌های گردشگری است، چون خود را به‌روز نمی‌کنند و فقط احساس می‌کنند چون یک مجوز دارند دیگر نباید هیچ خلاقیتی به خرج دهند و خود را به‌روزرسانی و با استانداردهای جهانی در بخش گردشگری همراه کنند در نتیجه گروه‌های گردشگری که مجوز ندارند به دلیل اینکه رزق و روزیشان در این زمینه است از همه ظرفیت‌ها و خلاقیت استفاده می‌کنند که افراد را به سمت خود جذب کنند، خدمات متفاوت به آنان بدهند و آن‌ها را به سمت خود بکشند و این اتفاقات کاملاً طبیعی است.

حسینی ادامه داد: در جلساتی که با مدیران آژانس‌های گردشگری داشتیم مدام به آنان می‌گوییم درست است که مجوز دارید اما خود را به‌روز کنید، خلاقیت به خرج دهید و از ظرفیت‌هایی که برای طبیعت‌گردی وجو دارد به خصوص در خراسان، استفاده کنید اما متاسفانه گوش نمی‌دهند و زیاد پیگیر و همراه با این ماجرا نیستند.

وی درخصوص مشکلات تورهای طبیعت‌گردی گفت: یکی از مشکلات تورهای طبیعت‌گردی نبود مجوز است. اکنون راه دور زدن این موضوع پیاه شده است؛ افراد با آژانس‌های گردشگری قرارداد می‌بندند و آژانس مجوز تور را به آنان می‌دهد. یکی دیگر از مشکلات نیز، استفاده نامناسب از زیرساخت‌های طبیعتی منطقه است؛ اکثر تورهای طبیعت‌گردی که وارد طبیعت می‌شوند، به‌خصوص آفرودها، به پوشش گیاهی منطقه دقت نمی‌کنند و کلاً آن پوشش را به هم می‌ریزند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از ارائه مجوز برای راه‌اندازی بوم‌گردی گردشگری عشایری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، ظهر امروز، در جلسه شورای عشایری بروجرد گفت: مناطق عشایری این شهرستان در توسعۀ گردشگری، درآمدزایی و گیاهان دارویی و صنایع دستی نقش مهمی دارند.

او بیان کرد: منطقۀ عشایری کولیدر در بروجرد منطقه‌ای بکر برای توجه به گردشگری عشایر است و چنین مناطقی قابلیت توسعه صنعت گردشگری را دارد.

116هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ‌رو است به‌دلیل روحیۀ مهمان‌نوازی این افراد می‌تواند از جاذبه‌های زیادی برای گردشگران باشد.

حسن‌پور بیان کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان عشایری می‌توانند برای فعالیت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط درخواست مجوز کنند.

او خاطرنشان کرد: ما مجوز راه‌اندازی خانۀ مسافر و بوم‌گردی گردشگری عشایری را در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببر‌های درنده (فیلم)
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی مساعد نیست
  • کامل‌ترین تورهای ترکیبی ویژه بهار ۱۴۰۳
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی در اردبیل مساعد نیست
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد