Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد غم‌پرور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به دلیل گرمای هوا و همچنین فاصله محل دسته عزاداری تا کشتارگاه که جمع‌آوری و انتقال قربانی‌ها حداقل یک ساعت و نیم طول می‌کشد، ذبح نیابتی بهترین روش برای حفظ بهداشت محیط و سلامت قربانی‌ها است.

وی افزود: امیدواریم به روزی برسیم که تنها ۷۲ ذبح نمادین، پیش از آغاز دسته عزاداری داشته و بقیه قربانی‌ها به‌ صورت نیابتی، فروخته شده و یا در کشتارگاه، ذبح شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غم‌پرور خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۵۰۰ نفر از سایر استان‌ها و ۴۰۰ نفر نیز از استان زنجان با اعتماد به خادمان خود در حسینیه اعظم، اقدام به ادای نذر قربانی خود از طریق نذر نیابتی کردند.

وی ادامه داد: در این طرح، تمام اقدامات مربوط به خرید و ذبح (در صورت نیت ذبح از سوی نذرکننده) ضمن تماس تلفنی در چندین مرحله نیز از طریق پیامک، اطلاع‌رسانی می‌شود.

غم‌پرور گفت: چند سالی بود که فروش احشام در خیابان خیام غربی انجام می‌شد اما به دلیل مسائل زیست‌محیطی، بهداشتی و به‌خصوص ترافیک که مشکلاتی را ایجاد می‌کرد، تصمیم بر این شد که فروش و پذیرش احشام در محل موسسه کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان که آمادگی بیشتری نسبت به خیابان خیام دارد، صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: این موسسه در جاده بیجار، پشت پلیس راه، کیلومتر پنج جاده دندی قرار داشته و علامت گذاری لازم برای راهنمایی مردم نیز انجام شده است ضمن اینکه زائران و عزاداران در صورت نذر نیابتی، بدون مراجعه حضوری می‌توانند اقدام به ادای نذر قربانی خود کنند.

آماده تکریم و خدمت‌رسانی به زائران و عزاداران سیدالشهدا (ع) هستیم

رئیس هیات‌امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به برنامه‌های ایام محرم در این حسینیه، گفت: مراسم سخنرانی و عزاداری با حضور سخنرانان و مادحین شهر زنجان از شب اول این ماه به مدت ۱۳ شب از ساعت ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود و علاوه بر حجت‌الاسلام محبی، حجج اسلام دولابی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز از سخنرانان ویژه این شب‌ها خواند بود.

غم‌پرور اظهار داشت: طبق برنامه قبلی، مقرر شده که آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه نیز با حضور در حسینیه اعظم، سخنرانی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی نیز ساعت هشت صبح روز تاسوعا و ویژه‌برنامه عاشورای حسینی نیز از صبح این روز تا نماز ظهر و عصر در حسینیه اعظم برگزار خواهد شد.

غم‌پرور ادامه داد: تمام مقدمات و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دسته عزاداری در یوم‌العباس (هشتم محرم) فراهم شده و آمادگی کامل برای تکریم و خدمت‌رسانی به زائران و عزاداران سیدالشهدا(ع) را داریم.

رئیس هیات‌ امنای حسینیه اعظم زنجان در خصوص اسکان زائران حسینی، گفت: در سال گذشته هفت هزار نفر- شب اسکان در میهمانسراها، اردوگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، مصلای نماز جمعه، حسینیه عاشقان ثارالله و مدارس زنجان داشتیم و ۳۰ خانواده زنجانی نیز در منازل خود به ۹۰ خانوار اسکان دادند و امسال نیز در صورت تقاضا می‌توانند به حسینیه اعظم مراجعه و مشخصات خود را ثبت کنند.

غم‌پرور، پیرامون قطار «کاروان عشق» که برای هشتم محرم در مسیر تهران- زنجان و بالعکس ایجاد شده است، گفت: راه‌آهن، متولی این برنامه است و ما نیز تا آنجا که بتوانیم از میهمانان و عزاداران امام حسین(ع) استقبال و پذیرایی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: زنجان، ظرفیت‌های بسیار بالایی برای جذب گردشگر مذهبی داشته و در صورتی که مسئولان نیز به میدان بیایند خیلی کارها می‌توان انجام داد.

غم‌پرور تصریح کرد: در صورتی که تمام مردم و مسئولان، دست در دست هم دهند می‌توان در کنار استقبال و تکریم میهمانان حضرت اباعبدالله به ایجاد اشتغال، اقتصاد بازار و رونق صنایع دستی استان نیز کمک کرد.

طرح توسعه حسینیه اعظم تا ۲ ماه آینده عملیاتی می‌شود

رئیس هیات‌ امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: چند سال است که بر روی طرح توسعه حسینیه، کار می‌شود این طرح آماده شده که در صورت تایید نهایی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تا ۲ ماه آینده، عملیاتی می‌شود.

غم‌پرور خاظرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل نهایی نشدن طرح توسعه، بر روی برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، بانوان، خانواده و اوقات فراغت در طول سال کار کرده و بیش از ۱۱۶ عنوان برنامه فرهنگی از محل ۴.۵ میلیارد تومان نذورات جمع‌آوری شده در سال گذشته در حسینیه اعظم اجرا شد.

وی اظهار داشت: سامانه‌ای توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ایجاد شده که تمام مراکز مذهبی و امامزاده‌ها حساب جداگانه‌ای در سامانه داشته و نذورات در آن واریز می‌شود.

غم‌پرور خاطرنشان کرد: تمام اقدامات و از جمله خریدها باید از طریق سامانه و با تایید سازمان اوقاف صورت پذیرد البته کمی اختلاف سلیقه در این زمینه وجود دارد اما باید از این روش تمکین شود.

وی، برنامه آینده حسینیه اعظم با اجرای طرح توسعه را مثبت خواند و گفت: به دنبال برنامه سرمایه‌گذاری برای پشتیبانی از برنامه‌های حسینیه و اشتغالزایی هستیم.

غم‌پرور افزود: هم‌اکنون چهار هزار خادم به صورت افتخاری در حسینیه، فعالیت کرده و فقط ۱۰۰ نفر به صورت اشتغال مستقیم، حقوق و مزایا دریافت می‌کنند در صورتی که اگر با کمک مسئولان استانی و کشوری بتوانیم به اهداف و برنامه‌ها برسیم، اقدام بزرگی صورت می‌پذیرد و می‌توان خادمان را نیز ساماندهی کرد.

مداحان و ذاکران با عشق و علاقه قلبی به حسینیه می‌آیند

رئیس هیات‌ امنای حسینیه اعظم زنجان در خصوص حق‌الزحمه مداحان گفت: هدیه‌ای در پایان برنامه‌های محرم به عنوان تبرک به مداحان و ذاکران پرداخت می‌شود که شاید به اندازه یک‌هزارم مبالغی باشد که در جاهای دیگر پرداخت شده و یا صحبت آن می‌شود.

وی تاکید کرد: بیشتر مداحان و ذاکران حسینیه اعظم زنجان از خانواده‌های ایثارگر بوده و با عشق و علاقه قلبی به حسینیه آمده و انتظار مادی ندارند.

غم‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سوددهی موسسه کشت و صنعت مصباح گفت: این موسسه به سوددهی رسیده اما با توجه به اینکه خود مجموعه، هزینه‌بر است تلاش می‌شود ابتدا موسسه را تقویت کرده و سپس به برنامه‌های دیگر بپردازیم.

وی اظهار داشت: به‌رغم محدودیت منابع و افزایش تورم، ۸۴ باب منزل خریداری شده و مساحت حسینیه اعظم از ۷۰۰ مترمربع به ۲۰ هزار و با بنای ۱۵ هزار مترمربع رسیده است.

غم‌پرور در خصوص زائران اهل تسنن و سایر مذاهب نیز خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فقط برای شیعیان نبوده و برای تمام مسلمانان و مذاهب است و در سال‌های گذشته از مسلمانان اهل تسنن نیز نذری داشته که برای ادای آن و همچنین شرکت در دسته عزاداری به زنجان آمده بودند و ما خدمتگزار زائران امام حسین (ع) از تمام گروه‌ها و از تمام نقاط دنیا هستیم.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر پلیس راه تورم مجلس خبرگان رهبری مداحان نماینده ولی فقیه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • واکنش سوسن پرور و صهبا شرافتی به قضاوت مردم (فیلم)
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان