Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری امتداد، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری در تاریخ ۱۱ شهریورماه درباره تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر گفت: «وام مسکن مهر از ۴۰ به ۴۵ میلیون و از ۴۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان با پیگیری وزیر راه و شهرسازی عملیاتی شده است. امیدواریم بتوانیم به تعهدات عمل کنیم و پرونده مسکن مهر را امسال ببندیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بررسی های خبرگزاری فارس نشان می دهد با وجود تصمیم وزارت راه و شهرسازی و تایید شورای پول اعتبار برای افزایش وام مسکن مهر، بانک مسکن شروطی راتعیین کرده که در به ثمر رسیدن این تصمیم ابهام وجود دارد و در این صورت به احتمال بسیار زیاد، تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر به سال جاری هم نخواهد رسید.

ماجرا از این قرار است که شورای پول و اعتبار در جلسه مورخ ۱۸ تیرماه ۹۸ ، با توجه به تأکید وزیر محترم راه و شهرسازی در تکمیل پروژه ها تا پایان سال جاری، با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از ۴۰۰ به ۵۰۰میلیون ریال در شهر جدید پردیس حداکثر به تعداد ۴۹٫۸۰۰ واحد مسکونی، از ۴۰۰ به ۴۵۰ میلیون ریال در شهرهای جدید پرند و هشتگرد حداکثر به تعداد ۴۷٫۹۸۶ واحد مسکونی و از ۴۰۰ به ۴۵۰ میلیون ریال جهت سایر شهرها حداکثر به تعداد ۱۰۴٫۹۸۰ واحد مسکونی موافقت به عمل آورد و ۳۰ تیرماه طی نامه ای، از بانک مسکن خواست تا بدون قید و شرط این مصوبه را اجرا نماید. بدین معنا که بانک مسکن با معرفی مراجع صدور معرفی نامه یعنی ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید بایستی نسبت به معرفی پروژه ها به دفترخانه جهت انعقاد قرارداد متمم اقدام نمایند تا سازندگان پس از انعقاد قرارداد متمم با دریافت مابه التفاوت سهم الشرکه حاصل از افزایش تسهیلات بتوانند نسبت به خرید مصالح و ملزومات پروژه اقدام نمایند. در این صورت می توان امیدوار بود که مسکن مهر تا پایان سال ۹۸تمام شود.

اما بانک مسکن پس از دریافت این نامه از بانک مرکزی مسیر دیگری را پیش گرفت. بانک مسکن در تاریخ ۱۲ مردادماه طی نامه ای که به امضا سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن رسیده و به ادارات مرکزی، مدیریت شعب مناطق و استانهای خود ارسال کرده، الزاماتی برای افزایش وام های مسکن مهر تعیین کرده است.

در مورد این نامه، نکات زیر قابل توجه است:

الف- در بخشی از الزامات عنوان شده، انقعاد یک فقره قرارداد تسهیلات متمم در سرفصل حسابداری جدید که متعاقبا اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است هنوز این اعلام صورت نگرفته و زمان مشخصی برای آن نیز تعیین نشده است.

ب- در بخش دیگری از الزامات عنوان شده انعقاد قرارداد به میزان هزینه باقی مانده، این در حالی است که بعضی از پیمانکاران هزینه بیشتری بدون وام انجام داده و بعدا در تلاش برای اخذ وام خواهند رفت که با این الزام متضرر خواهند شد.

ج- در بند آخر این نامه آمده است، شعب بانک مسکن در استان ها باید براساس لیستی که توسط بانک مسکن به آن‌ها ابلاغ شده است، اقدام به افزایش وام مسکن مهر نمایند و اگر اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها و یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهرهای جدید پیشنهادی برای تغییر و حذف پروژه ها در این لیست ابلاغی داشت، باید با ذکر دلیل به اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن ارجاع داده شود تا اولویت پیشنهادی مجددا از سمت این اداره کل اعلام شود. نتیجه اجرای این بند و لیست ابلاغی این است که مرجع تصمیم گیری در مورد افزایش وام مسکن مهر، بنیاد مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید و اداره های کل وزارت راه و شهرسازی نخواهد بود.

در نهایت هم وزارت راه و شهرسازی این شروط را پذیرفته است. در همین راستا، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید طی نامه ای در تاریخ ۲۷ مردادماه به مدیران عامل شهرهای جدید در سراسر کشور، شرایط و اولویت های تعیین شده توسط بانک مسکن را مبنای عمل خود قرار داده است.

در نتیجه بانک مسکن که قرار بود به عنوان بانک عامل، زمینه ساز پیشرفت پروژه های مسکن مهر شود و اعتباری که توسط بانک مرکزی در اختیار این بانک قرار گرفته را مطابق با ابلاغیه های وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهرهای جدید به پروژه ها اختصاص دهد، خود سیاستگذاری نموده و شروطی را تعیین کرده که مصوبه شورای پول و اعتبار را بی اثر یا حداقل کم اثر نماید.

لازم به گزارش فارس، به ذکر است این تعیین شرط برای افزایش وام مسکن مهر توسط بانک مسکن در سال ۹۵ هم باعث شد تا بخشی از پروژه های باقی مانده مسکن مهر به سرانجام نرسد و این نگرانی برای این افزایش مجدد وام ها نیز وجود دارد. 

 

 

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است

روز گذشته بود که خبر شناسایی پیکر مطهر شهید جواد مراثی، از رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین(ع) منتشر شد و بر این اساس از طریق پلاک هویت وی شناسایی و انتظار ۴۲ ساله خانواده این شهید پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز گذشته بود که خبر شناسایی پیکر مطهر شهید جواد مراثی، از رزمندگان لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) منتشر شد و بر این اساس از طریق پلاک هویت شناسایی و انتظار ۴۲ ساله خانواده این شهید پایان یافت.

خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید والامقام عصر روز گذشته توسط جمعی از فرماندهان نظامی و مدیران شهری به خانواده وی اعلام شد.

شهید مراثی سال ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و سرانجام یکم اسفند سال ۱۳۶۰ در چذابه به شهادت رسید و پیکر مطهرش بازنگشت.

متن وصیت‌نامه این شهید نیز به شرح زیر است:

متن وصیت‌نامه شهید تازه تفحص شده، شهید جواد مراثی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

رَبَنا افرِغ عَلینا ثَبِتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَی الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ

قبل از هر چیز درود به رهبر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی و سلام بر شهدان اسلام از کربلای حسین تا کربلای خمینی.

اکنون که به آرزوی قلبی خودم رسیدم و تسلیم دست نشانده آمریکا جنایتکار یعنی صدام بعثی آن مزدور عراقی نشدم، خدا را شکر می‌کنم و امیدوارم خداوند این قربانی بسیار ناچیز را از خانواده ما قبول کند.

ان‌شاءالله، پدرم و مادرم خبر شهادت پسرتان جواد را شنیدید امید دارم از خبر شب عروسیم برایتان شادتر باشد به خدا قسم این را از ته قلبم به شما می‌گویم امیدوارم مشتی باشد بر دهن دشمنان خارج و منافقین داخل و به خدا راضی نیستم برای من گریه کنید چون گریه شما شاید باعث شاد شدن دشمنان اسلام و انقلاب شود و از خدای بزرگ می‌خواهم که شماها با صبر انقلابی خود ندای شهدا را به گوش ابرقدرت‌های ظالم و ستمگر برسانید و پیام‌آور خون آن‌ها شما باشید که خدای نکرده انقلاب ما باز دست آن ظالمان جهانخوار نیافتد البته تا این ملت رنج دیده و شهید داده هستند خواب بازگشت این انقلاب را باید ببینند.

پدر و مادر عزیزم من از شما چگونه تشکر کنم که مانع از رفتنم به این راه مقدس و اسلامی نشدید و مرا با کمک خدای بزرگ یاری کردید تا قدمی اگر قبول باشد نزد الله برای اسلام و قرآن و میهن عزیزم بردارم و امیدوارم در روز رستاخیز اگر لیاقت شهیدی از شهیدان خدا در من باشد بتوانم جبران این همه لطفی که در حق من کردید را بکنم. ان‌شاءالله.

دیگر اینکه شماها را به خون شهدا قسم اگر این حسین زمان یعنی امام عزیزمان خمینی بزرگ را تنها بگذارید و او را یاری نکنید که در روز قیامت این شهدا هستند که جلوی شماها را می‌گیرند و از شماها شکایت می‌کنند.

در پایان پیروزی اسلام و مسلمین و طول عمر رهبر انقلاب امام خمینی و صبر و بردباری برای خانواده شهدا و شفای مجروحین و معلولین و پایداری دولت جمهوری اسلامی ایران را از خدای منّان خواستارم. والسلام»

در ادامه نیز تصاویری از این مادر شهید را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 749589

دیگر خبرها

  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • اوسمار: هنوز ۵ بازی دیگر باقی مانده است/ تا آخرین لحظه می‌جنگیم
  • اوسمار ویرا: ۵ بازی باقی مانده و برای حق‌مان تا آخر می‌جنگیم
  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند