Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌حسن مجتبی(ع) از شتری بسیار مواظبت می‌کرد، علت را از ایشان جویا شدم، حضرت فرمود: صحیفه‌ای در بار این شتر است که در آن نام تمام شیعیان تا قیامت ثبت شده است. ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان مفسر و مترجم قرآن کریم در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) در حسینیه هدایت گفت: مقام نبوت که در ابتدای خلقت نبّی و ولیّ در وجود نوری آنان ظهور کرد، عرصه همه کمالات و ارزش‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه اینکه خداوند در صبح 40 سالگی پیغمبر (ص) و در صبح بلوغ اهل‌بیت (ع) این مجموعه ارزش‌ها و کمالات را به آنها عطا کرده باشد بلکه این موضوع همراه با خلقت نوری اهل‌بیت در آنها قرار داده شد.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرمود: «کُنتُ نَبی و آدم بین الماءِ و الطینِ» وقتی که آدم (ع) گِل بود، من پیغمبر بودم. کمالات و ارزش‌ها هم با مقام نبوت همراه بود، نه اینکه خدا نبوت را عطا کند و بعد ارزش‌ها را به دنبال آن مقام عطا کند.

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: روزی امام صادق (ع) به یکی از شیعیان فرمود: شما شیعیان واقعی ما آیا می‌دانید در قیامت کجا قرار دارید؟ عرض کرد نه آقا، حضرت فرمود: هر جا خدا ما را ببرد ـ که اسم آنجا رفیق اعلی است ـ شما هم که پیوند به ولایت نوری ما دارید، پیش ما هستید.

این استاد اخلاق با اشاره به روایتی درباره ذکر نام شیعیان در صحیفه امام (ع) خاطرنشان کرد: حُذَیفة بن یمان می‌گوید: وقتی از عراق قصد کوچ به مدینه را داشتیم، در مسیر دیدم امام حسن مجتبی (ع) از شتری بسیار مواظبت می‌کردند، این باعث تعجبم شد، به حضرت عرض کردم آقاجان! طلایی، نقره‌ای بار این شتر کردید؟ فرمود نه، چطور؟ عرض کردم: شما خیلی از این شتر مواظبت می‌کنید، علت چیست؟ فرمود چون با ما هستی به تو می‌گویم، صحیفه‌ای در بار این شتر است ـ البته ما کیفیت آن صحیفه را نمی‌دانیم چیست ـ که در آن نام تمام شیعیان تا قیامت نوشته شده است، آن صحیفه اکنون نزد امام زمان (عج) است. عرض کرد: آیا ما که امام و ولیّ نیستیم می‌توانیم این صحیفه را ببینیم، فرمود: روزی نزدم بیا که کسی پیشم نباشد، روزی به خانه حضرت رفت و ...

ادامه سخنان شیخ حسین انصاریان را در فایل صوتی بشنوید.

چرا مردمی که پیامبر(ص) هدایت کرد اینقدر زود برگشتند؟ + صوتپیام‌های امام حسین(ع) به یاوران ظهور/ انسان‌ها در جریان اربعین از ظلمت دنیا به نور الهی پناه می‌برندماجرای گنه‌کاری که با زیرکی دل پیامبر رحمت را به دست آورد

 

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شبخ حسین انصاریان امام حسین (ع) موکب تسنیم ماه محرم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام حسین ع ماه محرم امام حسین ع ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

فرازی از زیارت عاشورا گویای آن است که باید دید اول‌بار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در فرازی از زیارت عاشورا می‌خوانیم «فَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْكُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ؛وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ وَ أَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتِی رَتَّبَكُمُ اللّٰهُ فِیها، وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللّٰهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْكِینِ مِنْ قِتالِكُمْ»؛ یعنی خدا لعنت کند امّتی که بنای ستم و بی‌داد بر شما اهل‌بیت را بنیان کردند و خدا لعنت کند قومی که شما را از مقامتان دور کرد و از مرتبه‌هایتان برکنار نمود، مرتبه‌هایی که خدا شما را در آن‌ها جای داد و خدا لعنت کند امّتی که شما را کشتند و خدا لعنت کند آنان را که امکانات و توان جنگ با شما را برای ایشان تدارک دیدند،

در این بخش از زیارت عاشورا 4 مرتبه به چهار گروه لعن فرستاده می‌شود:
1. آنها که اساس ظلم و جور را علیه اهل بیت علیهم‌السلام بنا کردند و آن را عادی‌سازی کردند  2. آنها که اهل بیت را از جایگاهشان منع کردند و مقامی که خداوند به ایشان عطا کرده بود زائل کردند   3. آنها که  دست به قتل ائمه زدند   4. آنها که عامل و زمینه‌ساز قتل عترت شدند.

توطئه معاویه و خط نفاق در بسترسازی واقعه عاشورا عیان بود

این فراز از زیارت عاشورا گویای آن است که واقعه غمبار کربلا دارای پیشینه‌ای عمیق است. فارغ از اینکه به صورت مصداقی به تاریخ قبل از رویداد عاشورا بپردازیم، همین گزاره‌ها در زیارت عاشورا کافی است انسان را با حقیقت ماجرا آشنا کند؛ یعنی باید دید اول‌بار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. این دو گزاره اول، اساس ماجرای شهادت رساندن امام حسین علیه‌السلام را نشان می‌دهد.

خلاصه وضعیت امت اسلام از رحلت نبوی تا قیام حسینی

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!