Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@03:49:24 GMT

حج تمتع ۹۸| چرا آب زمزم باعث شادابی حجاج می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۱۷۲۷

حج تمتع ۹۸| چرا آب زمزم باعث شادابی حجاج می‌شود؟

سالم بودن آب زمزم در ﺁﺯﻣﺎﻳﺸﮕﺎﻫﻬﺎﻯ ﺍﺭﻭﭘﺎ و عربستان تایید شده است. ﭼﺎﻩ ﺯﻣﺰﻡ ﻛﻪ ﺁﺏ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﻲ ﺟﻮﺷﺪ، ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻔﺮ ﺩﺭﻋﻬﺪ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ(ع) ﺗﺎﻛﻨﻮﻥ برای تامین ﺁﺏ مورد نیاز زائران استفاده شده است. ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺁﺯﻣﺎﻳﺸﻬﺎﻯ ﺍﻧ ﺎﻡ ﺷﺪه ﺩﺭ ﺁﺯﻣﺎﻳﺸﮕﺎﻫﻬﺎﻯ ﺍﺭﻭﭘﺎﻳﻰ و ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ نشان می‌دهد ﺁﺏ زمزم که ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻔﺮ ﺩﺭﻋﻬﺪ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ(ع) ﺗﺎﻛﻨﻮﻥ برای تامین ﺁﺏ مورد نیاز زائران استفاده شده ﻛﺎﻣﻼً ﺳﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺁﺏ ﺯﻣﺰﻡ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺁب‌هاﻯ ﺷﻬﺮ ﻣﻜﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺍﻣﻼﺡ، ﻛ ﺴﻴﻢ ﻭفﻣﻨﻴﺰﻳﻡ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺁﻥ است و ﺍﻳﻦ ﻋ ﺖ ﺷﺎﺩﺍﺏ ﺷﺪﻥ ﺣ ﺎﺝ ﺧﺴﺘﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻧﻮﺷﻴﺪﻥ ﺁﺏ ﺯﻣﺰﻡ است. ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺁﺏ ﺯﻣﺰﻡ ﺣﺎﻭﻯ ﺗﺮﻛﻴﺒﺎﺕ ﻓ ﻮﺭ است ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺑﺮﺩﻥ ﻣﻴﻜﺮﻭﺑﻬﺎ می‌شوﺩ.

ﭼﺎه ﺯﻣﺰﻡ ﺍﺯ زمان حفر ﺗﺎﻛﻨﻮﻥ ﺧﺸﻚ ﻧﺸﺪه ﻭ به عنوان منبع تامین ﺁﺏ مورد نیاز ﺯﺍﺋﺮﺍﻥ ﺑﻴﺖ‌ﺍﻟ ﻪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ مورد استفاده قرار گرفته ﻭ ﺳﻼﻣﺖ آن هم ﺗﺄﻳﻴﺪ ﺷﺪه ﺍﺳﺖ. ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﺣ ﺎﺝ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺁﺏ ﻧﺸﺎﻁ ﺁﻭﺭ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺻﺪﻫﺎ ﺳﺎﻝ، ﺁﺏ ﺯﻣﺰﻡ ﻛﺎﻣﻼً ﻃﺒﻴﻌﻰ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻴﺎﺯﻯ ﺑﻪ ﺳﺎﻟﻢ‌ﺳﺎﺯﻯ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩه ﺍﺯ ﺍﻓﺰﻭﺩﻥ ﻛ ﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻴﻜﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺩﺭ ﺁﺏ ﭼﺎﻫ‌ﻬﺎ ﻗﺎﺭﭺ ﻭ ﺟ ﺒﻚ ﻣﻰ‌ﺭﻭﻳﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻃﻌﻢ ﻭ ﺑﻮﻯ ﺁﺏ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﭼﺎه ﺯﻣﺰﻡ ﻗﺎﺭﭺ ﻭ ﺟ ﺒﻜﻰ ﻧﻤﻰ‌ﺭﻭﻳﺪ.

در موسم حج 98 هیئتی از بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج وزیارت و مرکز پزشکی حج وزیارت از کارخانه آب زمزم در مکه مکرمه بازدید کردند و از نزدیک با نحوه انتقال آب به این مجموعه، بررسی‌های آزمایشگاهی، پرشدن بطری‌ها و بسته بندی برای استفاده زائران آشنا شدند.

حج تمتع 98| حال و هوای قبرستان بقیع در ماه محرم+فیلمحج تمتع 98| ضرورت آسیب‌شناسی عملیات حج و حرکت به سمت ارتقای کیفیت خدماتحج تمتع 98| آمار حجاج بازگشتی به کشور به حدود 80 درصد رسیداربعین 98|ثبت‌نام 130 هزار متقاضی اربعین/ تشرف بیش از 20 هزار ایرانی به عتبات در دهه اول محرمحج تمتع 98| 2158 ایرانی در ایام حج بستری شدند/افزایش تعداد فوتی‌هاحج تمتع 98| 16 زائر ایرانی در ایام حج فوت کردند/دفن تعدادی از متوفیان در عربستانحج تمتع 98| انجام بیش از هفت میلیون جابجایی حجاج در مکهحج تمتع 98| سرپرست حجاج ایرانی به کشور بازگشتحج تمتع 98| زیارت حجاج ایرانی، شب اول محرم در مدینه+ فیلماربعین 98| لغو روادید سفر به عراق از امروز آغاز شد

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حج تمتع سال 98 حج98

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حج تمتع سال 98 حج98 حج تمتع سال 98 حج98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حسنلو در نشست خبری رویداد مانوین که امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد، با تاکید بر ضرورت هویت بخشی به صنایع خلاق و بومی کشور افزود: اکوسیستم فناوری نیازمند هویت بخشی است و ریشه آن در فرهنگ بومی و ملی و دینی ما نهفته است.

دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی با بیان اینکه فناوری های نرم به سراغ مسائل اجتماعی رفته است، افزود: یکی از کارکردهای فناوری حل مسایل کشور است و با توجه به چالش هایی که در زبان فارسی، وفاق اجتماعی، محیط زیست سلامت عمومی و عدالت اجتماعی وجود دارد می‌توانند با توسعه فناوری های نرم و فرهنگی حل شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه در واقع هرچقدر اکوسیستم توسعه فناوری های نرم توسعه یابد، مسائل اجتماعی در مسیر حل شدن قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد مانوین در همین راستا برنامه ریزی و متولد شد، چرا که ما نیاز داریم فناوری ها با رویکرد بومی و هویت ساز توسعه یابد و این رویداد در زمینه توسعه جریان های فناوری های نرم ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه همزمان با نمایشگاه اینوتکس برگزار خواهد شد. صنایع خلاق در واقع رکن بزرگ اقتصاد خلاق و فرهنگی کشور به شمار می‌روند.

حسنلو برگزاری نمایشگاه، رونمایی از دستاوردها، برگزاری نشست ها، گردهمایی ها و رخدادهای مختلف در حوزه فناوری های نرم را از رویدادهای جانبی این رویداد مانوین عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف برگزاری این رویداد نگاه نوآورانه، آینده‌نگرانه و عدم غفلت از نیازهای روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف است. همچنین این رویداد با محوریت ترویج و جلب توجه سیاستگذاران، تصمیم سازان و تصمیم گیران به عرصه مهم و راهبردی صنایع خلاق است.

دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی با اشاره به تعریف پروژه های پیشران در حوزه های فناوری های نرم و فرهنگی گفت: پروژه های پیشران پروژه هایی است که از نظر اقتصادی و صنعتی قادر هستند یک اکوسیستم خاص را چند پله جلوتر براند.

حسنلو ضمن بیان اینکه برای این منظور ۱۷ کارگروه ذیل سند این ستاد تشکیل شده که در ۳ لایه پروژه هایی تعریف شده است، گفت: برخی پروژه ها، پروژه های کلان ملی است که نیاز به اعتبارات و زیرساخت های جدی دارد و برخی دیگر نیاز به اعتبارات زیادی ندارند اما نیازمند تجمیع ظرفیت ها و کنسرسیوم ها هستند.

دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی بیان کرد: دسته سوم پروژه ها، پروژه هایی هستند که نیاز به زیرساخت های قانونی و فیزیکی دارند. تاکنون ۳ پروژه کنسرسیوم صادرات اسباب بازی، یک پلتفرم به هم رسانی آموزشی و آزمایشگاه اثر اجتماعی تایید شده است و علاوه بر این ۱۰ پروژه دیگر در دستور کار ستاد قرار دارد.

کد خبر 6086415 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است