Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن کارخانجات ماکارونی ایران با انتقاد از تعیین نرخ ۱۲۵۰ تومان برای فروش سبوس تولیدی کارخانجات ماکارونی گفت: در شرایطی که گندم را با قیمت آزاد می‌خریم، نباید برای سبوس گندم نرخ‌گذاری شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدحسن امراللهی دبیر انجمن کارخانجات ماکارونی ایران با بیان اینکه در حال حاضر کارخانجات ماکارونی، آرد مورد نیاز خود را با قیمت کیلویی 2 هزار و 600 تومان خریداری می‌کنند، اظهار داشت:‌ در شرایطی که ما آرد را با قیمت 660 تومان خریداری نمی‌کنیم، نباید الزامی برای اختصاص سبوس تولیدی به دامداران با قیمت مشخص داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در حال حاضر ستاد تنظیم بازار قیمت 1250 تومان را برای هر کیلو سبوس گندم تعیین کرده، در حالی که کارخانجات ماکارونی که گندم را با قیمت آزاد خریداری می‌کنند، امکان تحویل سبوس با قیمت پایین را ندارند.

وی تأکید کرد: اگر دولت می‌خواهد که ما سبوس را با قیمت مشخص عرضه کنیم، یا باید ضرر کارخانجات را جبران کند و یا اینکه گندم ارزان‌ قیمت در اختیار صنعت قرار دهد که این کار امکان‌پذیر نیست.

امراللهی توضیح داد: در حال حاضر کارخانجات ماکارونی، گندم نرم را کیلویی 1750 تومان و گندم دورون را کیلویی 1780 تومان خریداری می‌کنند. در این شرایط حتی ممکن است سبوس گندم را با قیمت کیلویی 1300 تومان بفروشند، ولی در هر حال نباید محدودیتی برای قیمت سبوس گندم آزاد وجود داشته باشد.

به گفته وی، سالانه حدود 300 هزار تن سبوس گندم توسط کارخانجات ماکارونی تولید می‌شود و در مجموع از هر کیلو گندم 26 تا 28 درصد سبوس و ضایعات ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانجات ماکارونی گندم کیلویی 900 و یا 660 تومان دریافت نمی‌کنند، گفت:‌ از ابتدای سال جاری قیمت گندم مصرفی بخش صنعت 80 درصد افزایش یافته که عمده مصرف گندم به صنعت ماکارونی اختصاص دارد.

دبیر انجمن کارخانجات ماکارونی با بیان اینکه در این مورد اعتراضات خود را در جلسات مختلف و یا با نامه‌نگاری به مسئولان اعلام کرده‌ایم، گفت:‌ در نامه‌ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی، قیمت سبوس گندم برای بخش صنعت آزاد است ولی سازمان حمایت نرخ مشخصی را برای ما تعیین کرده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر کارخانه‌های تولیدکننده ماکارونی همه مواد اولیه موردنیازشان را با قیمت آزاد خریداری می‌کنند و در این شرایط، تعیین قیمت برای سبوس تولیدی این کارخانه‌ها صحیح نیست.

امراللهی در پایان در مورد وضعیت صادرات ماکارونی نیز گفت: به دلیل تعیین نرخ پایه صادراتی، صادرات ماکارونی با مشکل روبه‌رو شده، به طوری که در حال حاضر نرخ 500 دلار به عنوان پایه صادراتی برای هر تن محصول تعیین شده که عراق و افغانستان با این نرخ‌ها تمایلی به خرید از ما ندارند.

وی ادامه داد: این مسئله فعلاً با ابهام روبه‌رو است و صادراتی صورت نمی‌گیرد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گندم آزاد ستاد تنظیم بازار صادرات ماکارونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد

قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد دو هفته پس از التهابات ناشی از افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با کاهش مواجه شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از دو هفته التهاب ناشی از افزایش قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد، امروز قیمت‌ها با کاهش مواجه شدند.

بر این اساس هر برند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرمی بین یک میلیون و 270 تا یک میلیون و 300 هزار تومان عرضه شده است.

هم‌چنین قیمت هر بسته کاغذ A4 نیز 20 هزار تومان کاهش داشته است. اما قیمت کاغذ گلاسه و مقوای پشت طوسی با افزایش همراه بوده است.

کارشناسان دلیل افزایش قیمت کاغذ در بازار را به بی‌ثباتی نرخ ارز ربط می‌دهند،‌ بااین حال بازار از نظر عرضه با کمبودی مواجه نیست.

واردات 300 میلیون دلاری کاغذ تحریر در سال رونق تولید!

بر اساس آمارهای رسمی،‌ در سال 1402، میزان 276 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر به‌ارزش 300 میلیون دلار وارد کشور شده است، این در حالی است که در سال قبل از آن یعنی سال 1401 که هنوز چرخ تولید داخلی هم راه نیفتاده بود،‌ این رقم 218 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد