Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@22:40:10 GMT

ممنوعیت تردد خودروهای آلاینده هوا در آمستردام

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۲۲۷۳

ممنوعیت تردد خودروهای آلاینده هوا در آمستردام

مسئولان آمستردام تصمیم خود مبنی بر جایگزین‌ کردن تمام خودروها و موتورسیکلت‌های بنزینی و گازوئیلی شهر با خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ را علنی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح جایگزینی خودروها و موتورسیکلت‌های بنزینی و گازوئیلی تلاشی در جهت کاهش آلاینده‌های هوا به علت تردد زیاد این وسایل نقلیه در شهر آمستردام، پایتخت هلند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، میزان آلودگی هوای شهر آمستردام از حد استاندارد تجاوز کرده است به همین دلیل در سال ۲۰۱۸، اعضا شورای سلامت هلند در نشستی گروهی تصمیم گرفتند میزان دی‌اکسید نیتروژن و ذرات معلق هوا در شهرهای آلوده کشور، به خصوص آمستردام و روتردام، را مورد بررسی قرار دهند.

داوطلبانی که میزان مواد سمی در شهرهای آمستردام و روتردام را مورد بررسی قرار دادند به این نتیجه رسیدند که میزان دی‌اکسید نیتروژن و ذرات معلق هواد در این دو شهر از حد استاندارد تجاوز کرده است بنابراین تصمیم گرفتند از دولت تقاضای وضع قانونی را بکنند که بر اساس آن استفاده از وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی تا سال ۲۰۳۰ به صفر برسد.

طبق آمار ارائه شده توسط شورای ترافیک شهر آمستردام، آلودگی هوا قاتلی خاموش است که از عمر شهروندان پایتخت هلند یک سال می‌کاهد. دولت در طرحی درازمدت تصمیم دارد برنامه‌های خود مبنی بر ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی را پیاده کند به این ترتیب که تا سال ۲۰۲۰ استفاده از خودروهایی که تا قبل از سال ۲۰۰۵ تولید شده است، ممنوع خواهد شد؛ تا سال ۲۰۲۲ هیچ اتوبوس و تاکسی عمومی آلاینده هوا حق تردد در داخل شهر را نخواهد داشت؛ تا سال ۲۰۲۵ تمام کشتی‌ها و موتورهای گازی از رده خارج خواهد شد و تعداد وسایل نقلیه برقی افزایش خواهد یافت تا این تعداد به ۲۳ هزار عدد برسد. دولت هلند در نظر دارد افرادی را که خودروهای خود را با خودروهای برقی تعویض می‌کنند، از نظر مالی مورد حمایت قرار دهد.

کد خبر 388405

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هلند تردد خودرو آلودگی هوا آلودگی محیط زیست خودرو فرسوده ممنوعیت تردد خودرو آمستردام کلانشهرهای جهان موتورسیکلت بنزين گازوئیل خودروهای برقی موتورهای برقی اتوبوس برقی دوچرخه تاکسی حمل و نقل عمومي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ورود بانوان به ورزشگاه با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، تصمیم نظام بوده است.

مهر در خبری نوشت: انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ورود زنان به ورزشگاه کار هیچ شخص یا گروهی نبود بلکه تصمیم دولت و نظام بود.

وی افزود: البته با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، بنابراین در صورت هرگونه تخلف و عدول از دو شرط مذکور، این دولت است که مطالبه می‌کند و بر موازین ارزشی خود در حفظ حریم بانوان تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام
  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • حکم اسرائیل برای تعطیلی دفتر الجزیره
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌