Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:06:57 GMT

صادرات بیش از یک میلیارد دلاری صنایع کوچک کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۲۸۰۷

صادرات بیش از یک میلیارد دلاری صنایع کوچک کشور

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی نیا بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران کاشانی ضمن اشاره به ایجاد شهرک صنعتی سه کاشان اظهار داشت: شرایط لازم برای ایجاد این شهرک در سال‌های طولانی به وجود نیامده بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته این شرایط فراهم شده و مسائل نهایی آن نیز حداکثر تا ۴۵ روز آینده نیز برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به شور و نشاط در شهرک‌های صنعتی کاشان افزود: به دلیل سابقه طولانی صنعت در کاشان محیط‌های این شهرک‌ها در طول سالیان دراز دچار فرسوده شده و مشکلات دیگری نیز گریبان گیر این محیط‌های تجاری شده است که خوشبختانه با بررسی و گفت و گو در این رابطه تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

۶۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بیش از ۴۴ هزار واحد صنعتی مجوز دار در نواحی صنعتی کشور فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: ۲۱ درصد از این واحدهای صنعتی راکد هستند و بر همین اساس برنامه ریزی کردیم تا یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی به چرخه برگردند که تاکنون بیش از ۶۳۰ واحد به چرخه تولید برگشته است.

وی با بیان اینکه در سه محور تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت شده است، گفت: مسئولان تاکید داشتند تا ۴۰ درصد از کل میزان تسهیلات پرداختی کشور به صنایع کوچک تخصیص پیدا کند و بر همین اساس پیشنهاد می‌شود تا با رفع مشکلاتی از قبیل بدهی‌های قبلی و غیره برای دریافت این تسهیلات جدید اقدام شود.

صنایع کوچک بالغ بر یک میلیارد دلار صادر کردند

صالحی نیا با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون صنایع کوچک بالغ بر یک میلیارد دلار صادرات داشته‌اند، افزود: امید است این صادرات به بیش از دو میلیارد دلار برسد تا شاهد تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید باشیم.

کد خبر 4711451

منبع: مهر

کلیدواژه: وزیر صنعت معدن تجارت صنایع کوچک هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان خرم آباد شهرکرد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند