Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@10:41:55 GMT

مجموعه نشست‌های تدبر قرآن کریم دراستان بوشهرآغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۳۱۱۶

مجموعه نشست‌های تدبر قرآن کریم دراستان بوشهرآغاز شد

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: قرآن کریم اولین و کامل‌ترین کتاب آسمانی برای هدایت انسان است که بهره‌مندی از آن سعادت ابدی در پی دارد.

ابراهیم کامران افزود: عاشورا تاثیرگذارترین رخداد تاریخ اسلام و نمونه بارزی از تفسیر و تدبر قرآن است که به درس‌آموزان مکتب اهل‌بیت(ع) آموخته می‌شود و در آن واقعه عظیم امام‌حسین(ع) به آیات قرآن استشهاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسات فرهنگی قرآن و عترت این نشست‌ها هر ماه با مشارکت موسسات برگزار می‌شود.

کامران اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ٦ دوره در این راستا برگزار شده و ٢٥٠ مربی در این دوره‌ها گواهینامه معتبر دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: ششمین دوره تدبر در قرآن کریم از امروز تا روز ١٧ شهریور همزمان با هشتم محرم در ٤٠ ساعت برنامه‌ریزی شده است.

رییس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: این دوره تدبر در قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام عباس صبوحی استاد دانشگاه و حوزه علمیه برگزار می‌شود.

کامران ادامه داد: تدبر در سوره‌های قرآن، آشنایی با مبانی تدبر در قرآن و گفتمان قرآنی ولایی، مبانی تدبر در قرآن و زبان وحی مقدماتی از مباحث مطرح شده در این دوره‌ها است. 

وی گفت: این دوره‌ها نسبت به مقطع قبل پیشرفته است و از مرحله آشنایی با تدبر در قرآن آغاز شده و تا مرحله تربیت نیروی متخصص در این زمینه پیش رفته است.

این دوره با حضور ٣٠ مربی قرآنی از موسسات قرآنی سراسر استان توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر در حال برگزاری است.

۷۲۰۸/۶۰۴۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استاد دانشگاه حوزه علمیه قرآن قرآن کریم قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مویدی معاون پرورشی، سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی