Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@18:15:38 GMT

شمار عزاداران مسموم در طبس ۱۷۷ نفر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۳۲۶۰

شمار عزاداران مسموم در طبس ۱۷۷ نفر اعلام شد

وحیدرضا گازرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدادی از مردم که هنوز شمار دقیق آنها مشخص نیست، شب گذشته در یکی از روستاهای شهرستان طبس مسموم شدند و مشکلات گوارشی ۱۷ نفر جدی‌تر است.

وی تصریح کرد: علت مسمومیت این عزاداران در دست بررسی کارشناسی است ولی هیچ گونه عمدی در کار نبوده و آزمایش‌های لازم برای تشخیص علت در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس گفت: مردم و هیات های عزاداری به ویژه در ایستگاه‌های صلواتی نسبت به پخت و توزیع هر گونه نذری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: مردم نیز توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و تا از سلامت نذری اطمینان نداشته باشند به هیچ عنوان مصرف نکنند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس هم گفت: مسمومیت بیش از ۱۰۰ نفر از عزاداران حسینی در شهرستان طبس بر اثر مسایل بهداشتی بوده و تحقیقات اولیه پلیس حاکی از این است که موضوع امنیتی نبوده است.

سرهنگ محمود علیپور اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مسمومیت تعدادی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان طبس بر اثر نوشیدن شربت، بلافاصله موضوع بررسی شد و ماموران پلیس به محل اعزام شدند.

وی گفت: ماموران با حضور در محل حادثه موضوع را بررسی کردند که مشخص شد افرادی که شب گذشته در مراسم عزاداری روستا شرکت داشته‌اند بر اثر نوشیدن شربت علف هیزه دچار مسمومیت شده‌اند و بیش از ۱۰۰ نفر از آنان برای درمان به مراکز درمانی شهرستان طبس اعزام شدند.

فرمانده انتظامی طبس افزود: در بررسی ماموران و اظهار نظر سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس مشخص شد یکی از موکب‌داران با مخلوط کردن شربت مانده از شب قبل با شربت‌های تازه و نگهداری آن‌ها در ظرف پلاستیکی باعث مسمومیت عزاداران شده است.

وی با بیان اینکه حال عمومی مصدومان رضایت بخش است و اکثر آنها به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تذکرات پلیس مبنی بر رعایت نکات بهداشتی در هیات‌ها این مساله رعایت نشده و باعث وقوع این حادثه شده است.

سرهنگ علیپور با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی انجام شده و علت اصلی حادثه پس از آزمایش‌های شبکه بهداشت و درمان اعلام خواهد شد از شهروندان و مسئولان هیات‌ها درخواست کرد بر رعایت مسایل امنیتی و بهداشتی نظارت کافی داشته باشند تا شاهد تکرار این وقایع در هیات‌ها نباشیم.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر شبکه بهداشت و درمان عزاداری فرمانده انتظامی شهرستان مراکز درمانی مرکز فوریت های پلیسی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک