Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻠﻮﻡ و ﻓﻨﺎﻭﺭی های ﺳﻠﻮل‌های ﺑﻨﻴﺎﺩی، گفت: محققان ایرانی با پیشی گرفتن از رقبای منطقه‌ای از جمله ترکیه و رژیم اشغالگر قدس در رتبه نخست تولید علم سلول‌های بنیادی در منطقه قرار دارند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اﻣﻴﺮ علی ﺣﻤﻴﺪﻳﻪ دبیر ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻠﻮﻡ و ﻓﻨﺎﻭﺭی هایﺳﻠﻮل‌های ﺑﻨﻴﺎﺩی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت توسعه انجام پژوهش‌های کاربردی و محصول محور در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی بیان کرد: ﻧﻴﺎﺯ ﭘﻴﺶ ﺭﻭی ﺻﻨﻌت ﭘﺰشکی ﺑﺎﺯﺳﺎختی و ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺁﻥ ﺑﺎ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎی ﭘﻴﺶﺭﻭ ﺩﺭ اﻳﻦ ﺣﻮﺯﻩ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺗﻮﺟﻪ محققان اﻳﻦ ﺣﻴﻂﻪ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻝ برای ﺭﻓﻊ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎی ﺣﻮﺯﻩ ﺳﻼﻣﺖ را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین ﺩﺭک ﻋﻤﻮمی ﻧﺘﺎﻳﺞ اﻳﻦ ﭘﮋﻭﻫش‌ها ﺗﻮﺳﻄ ﻋﻤﻮﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﻓﺮاﺗﺮ اﺯ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻋﻠﻢ و ﻣﻘﺎﻻﺕ ﭘﮋﻭﻫشی است.

حمیدیه با اشاره به اینکه در سیستم آموزش دانشگاهی کشور‌های پیشرفته جهان توجه به تولید علم، فناوری و توسعه ارتباط با دیگر صنایع به شکل جدی دنبال می‌شود اظهار کرد: درحال حاضر بیشتر دانشگاه‌های کشور اهداف نسل‌های اول و دوم را دنبال می‌کنند و این درحالی است که برای رشد وشکوفایی کشور باید به موضوع تولید علم فناورانه، خلق ثروت وکارآفرینی دردانشگاه‌ها توجه شود. برای رشد و توسعه کشور و تحول باید این موضوع در دانشگاه‌های کشور نیز اجرایی شود.

وی در ادامه به اهمیت تربیت نیروی متخصص در این حوزه اشاره کرد و گفت: برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی و نیز احداث پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی باعث شده است تا سیل عظیمی دانش‌آموز و دانشجو به این حوزه ورود داشته باشند و انگیزه، تلاش و نوآوری در سنین پایین نیز فرهنگ سازی شود.

حمیدیه با بیان اینکه اگر روی فرزندانمان از ۱۵ سالگی، برای حضور در عرصه علمی سرمایه گذاری کنیم، در چند سال آینده موج عظیمی از محققان جوان ۲۵ تا ۳۰ ساله در حوزه سلول‌های بنیادی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و نه‌تن‌ها علم را جلو می‌برند، بلکه ایجاد شغل و بعد درآمد برای کشور خواهند کرد. زیرا سلول‌های بنیادی، علمی است که از ابتدا تا انتهای آن در داخل کشور در اختیار است و وابسته به کشور‌های دیگر نخواهیم بود.

وی همچنین ابراز کرد: محققان ایرانی با پیشی گرفتن از رقبای منطقه‌ای از جمله ترکیه و رژیم اشغالگر قدس در رتبه نخست تولید علم سلول‌های بنیادی در منطقه قرار دارند. همچنین جایگاه ایران در تولید علم سلول‌های بنیادی از رتبه ۳۱ در چهار سال پیش به رتبه ۱۴ ارتقاء یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلول های بنیادی المپیاد دانش آموزی مقالات پژوهشی تولید علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا جمعه ۱۴ اردیبهشت بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار شد.

به گزارش ورزش سه، در این بازی موعود بنیادی‌فر، داور بین المللی فوتبال ایران به همراه سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی مهم را برعهده داشتند.

مهم‌ترین تصمیم بنیادی‌فر اعلام پنالتی به سود ازبکستان در ثانیه‌های پایانی بود که ژاپن با مهار این فرصت، با پیروزی یک بر صفر جام قهرمانی زیر ۲۳ ساله‌های آسیا را بالای سر برد.

این مهمترین قضاوت یک داور ایرانی در عرصه بین المللی پس از مهاجرت علیرضا فغانی به حساب می‌آید و روز مهمی را برای داوری ایران و موعود بنیادی‌فر رقم زد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902695

دیگر خبرها

  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند