Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:28:49 GMT

تعاونی ها نقش برتر را در تحقق رونق تولید بر عهده دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۴۲۰۱

تعاونی ها نقش برتر را در تحقق رونق تولید بر عهده دارند

ایوب درویشی روز چهارشنبه در چهاردهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی‌های برتر در اصفهان افزود: مردمی بودن، یکی از ویژگی‌های اقتصادِ مقاومتی است که تعاونی ها از بهترین جایگاه برای تحقق آن برخوردارند.

وی گفت: فرهنگِ کار جمعی در بین ما ضعیف است و تعاونی ها می‌توانند آسیب های کارهای جمعی را برطرف و با تمرین کار اقتصادی و جمعی، به توانمندی نیروها کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان اظهار داشت: هفته تعاون، فرصت خوبی برای پرداختن به برجستگی ها و توانمندی های تعاونی هاست.

نهم تا پانزدهم شهریور هر سال به‌عنوان "هفته تعاون" نامگذاری شده است.

به گفته وی، بخش تعاون یکی از پایه‌های اقتصاد کشور محسوب می شود اما در سال های پس از انقلاب برغم اعتقاد به این بخش، آنها نتوانستند رشد کنند و دستِ بالایی را در اقتصاد کشور داشته باشند.

درویشی ادامه داد: تعاونی ها با انعطاف و تعدد اعضای خود می توانند تولید ثروت و هم افزایی داشته باشند و اعتمادآفرینی را در جامعه افزایش دهند.

وی تصریح کرد: تامین مالی یکی از اصول مهم در عرصه فعالیت‌های اقتصادی است و ستاد تسهیل در استان هر هفته واحدهای مختلف را ارزیابی می کند و در باره تامین مالی، مسائل مالیاتی و بیمه ای آنها به جمع بندی و توافق می رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان اظهار داشت: وجود قوانینِ متعدد یکی از گرفتاری های نظام برنامه ریزی و اجرایی کشور است که البته در چارچوب همین مقررات، بسیاری از شرکت ها و تعاونی ها نیز به موفقیت رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه امسال از محل تبصره ۱۸، تسهیلات خوبی به استان اختصاص داده شد، گفت: مدیران باید تا حد امکان و اختیار، مشکلات شرکت های تعاونی و واحدهای تولیدی را حل کنند.

درویشی ادامه داد: ظرفیت داخلی فراوانی در کشور وجود دارد و یکی از این ظرفیت‌ها استفاده از تبصره ۱۹ برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره دولتی است و دولت آمادگی کاملی برای واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی و تعاونی‌ها دارد.

وی گفت: جامعه و بخش اقتصادی کشور باید روز به روز بیشتر بخش تعاونی را باور کنند و به نقش و جایگاه بی بدیل آنها توجه ویژه ای داشته باشند.

چهاردهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی‌های برتر همزمان با افتتاح ۸۸ طرح تعاونی در کشور، امروز در اصفهان برگزار شد.

تعاونی‌های استان اصفهان در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی، خدماتی، صنایع دستی و دانش بنیان با بیشترین سهم در دسته خدماتی فعالیت دارند.  
از میان ۹۵ هزار و ۸۲ تعاونی کشور، حدود ۳.۵ درصد از آنها به تعداد سه هزار و ۳۰۰ شرکت با ۸۰۰ هزار عضو و بیش از ۵۵ هزار نیروی کار، در استان اصفهان فعالیت دارند.

۷۱۵۰/۶۰۲۷ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر انقلاب بخش خصوصی جامعه صنایع دستی نیروی کار قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نهمین جلسه‌ شورای تأمین مسکن استان، اظهار داشت: شناسنامه مسکن استان به طور کامل احصا و هر آنچه برای تکمیل اقدامات گسترده‌‌ای که تاکنون به همت دولت سیزدهم در حوزه مسکن در استان همدان انجام شده، مشخص و پیش روی مسئولان است.

استاندار همدان افزود: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بازآفرینی شهری و مسکن روستایی چهار محور مهمی است که با قوت و برای دست یافتن به تمامی اهداف تعریف شده، دنبال می‌‎شود.

وی با اشاره به اینکه از اقدامات جهادی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تقدیر می‌کنم، بیان کرد: پروژه‌های مسکن در شهرستان‌ها توسط معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل بنياد مسکن انقلاب‌اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی با فرمانداران، شهرداران و مدیران به صورت ویژه بررسی می‌شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه رقابت مثبت برای تسریع روند کار نهضت ملی مسکن در دستگاه‌‌های اجرایی ایجاد شده است، عنوان کرد: فرآیند تأمین زمین با روند قانونی و معرفی متقاضیان به بانک‌ها توسط دولت انجام می‌شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مسکن باید با کیفیت مطلوب و سرعت بالا احداث شود، ادامه داد: در کنار تحقق شعار “جهش‌ تولید با مشارکت مردم” جهش مسکن نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری افزوده شده و در مجموع به ۲۸ شهر رسیده است، از همین رو فرمانداران و شهرداران تشویق‌های نوزده‌گانه را تبلیغ و تبیین کنند.

قاسمی فرزاد در پایان خاطرنشان کرد: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اولویت تأمین مسکن استان است.

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • پایان مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی با معرفی تیم‌های برتر
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند