Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، سیف الله امیری تصریح کرد: برای جلوگیری از خام فروشی وضع عوارض بر صادرات مواد معدنی و سنگ آهن بر حسب کد تعرفه چهار رقمی اعمال می‌شود که برای امسال ۲۵ درصد پیشنهاد دادیم و در صورت تصویب از مهرماه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به عدم نیاز واحد‌های تولیدی داخل به سنگ آهن هماتیت، تصریح کرد: البته خودمان در این زمینه مدیریت خواهیم کرد و اگر سنگ آهن هماتیت در کشور مصرفی نداشته باشد تصمیم دیگری می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری تاکید کرد: هدف از وضع عوارض صادرات جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تامین نیاز واحد‌های داخل کشور است که مقام معظم رهبری و معاون اول رییس جمهورهم بر آن تاکید کرده اند و تا اکنون توانستیم این مساله را پیگیری کرده و نتیجه بگیریم.

این مقام مسئول در ادامه اعلام کرد: با این تصمیم خام فروشی سنگ اهن به زیر ۵ میلیون تن خواهد رسید و این در حالی است که سال گذشته ۸.۵ میلیون تن سنگ آهن صادر شد.

امیری یادآور شد: طی ۵ ماهه ابتدای سال ، صادرات محصولات سنگ آهن ۲.۲ میلیون تن به ارزش ۵۴۲ میلیون دلار بوده است که نشان از کاهش حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گفته وی در سال ۹۷ صادرات کنسانتره ۵.۵ میلیون تن، گندله ۲.۸ میلیون تن، آهن اسفنجی حدود ۵۳۴ هزارتن، شمش ۵.۴ میلیون تن و محصولات فولادی ۳ میلیون تن بوده است.

انتهای پیام/

کاهش حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی صادرات محصولات سنگ آهن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان