Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحناکیان گفت: می توان درباره سازگاری و انطباق با تغییر اقلیم، برنامه هایی را برای کاهش گرد و غبار در مناطق جنوبی، کاهش ‌آلودگی هوای تهران و ایجاد زباله سوز در شمال ایران با همکاری سازمان ملل اجرایی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، محمدعلی فرحناکیان در دیدار با کلودیو پروویداس، نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ایران افزود:‌ هم‌اکنون چالش بزرگ گرد و غبار در مناطق جنوبی و غربی کشور ما مطرح است که مشکلات عدیده ای را برای ایران ایجاد کرده است، لذا با توجه به جایگاه بین المللی این موضوع، برنامه توسعه سازمان ملل متحد می‌تواند موضوع را بررسی و در صورت امکان راهکار ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور وزیر نیرو ادامه داد: بحث آلودگی هوای تهران و وارونگی دما موضوع دیگری است که در اکثر زمان‌ها در تهران اتفاق می‌افتد که می توانیم از امکانات برنامه توسعه سازمان ملل برای ارتقای شبکه حمل و نقل عمومی تهران با بکارگیری ماشین‌های برقی استفاده کرد.


سرپرست مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق با اشاره به امکان استفاده از امکانات برنامه توسعه سازمان ملل برای انتقال تکنولوژی، برنامه‌ریزی و تامین منابع مالی گفت: در این زمینه می‌توان در موضوع سازگاری و انطباق با تغییر اقلیم یا برای ایجاد نیروگاه زباله سوز در شمال ایران که از منظر جلوگیری آلودگی منابع آب و حفظ خاک، اکوسیستم منطقه و تولید انرژی برنامه‌هایی را اجرا کرد.


 نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در این دیدار با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت UNDP در ایران گفت: این نهاد در ۱۶۶ کشور فعالیت دارد که با دولت‌های محلی همکاری دارند تا چالش‌های مربوط به توسعه کشور، ظرفیت ساخت و ساز و ظرفیت توسعه محلی را حل کنند.


کلودیو پروویداس ادامه داد: UNDP به صورت بین‌المللی با دیگر کشورها نیز ارتباط دارد تا به آنها کمک کند تا به اهداف توسعه‌ای خود دسترسی پیدا کنند و به دنبال راهکارهای زیست‌محیطی است تا توانایی کشورها را برای افزایش و توسعه حفاظت از محیط زیست، افزایش دهد.


وی تصریح کرد: استراتژی محیط زیستی این نهاد روی مدیریت منابع آبی، دستیابی به خدمات انرژی پایدار، حفاظت از گونه‌ها و تنوع زیستی، سیاست‌هایی برای کنترل انتشار آلوده‌کننده‌های مضر و مواد تخریب‌کننده لایه ازن و استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه زیست توده تمرکز دارد.


پروویداس با تاکید بر موضوع تامین مالی منابع محیط زیستی (GCE) توسط UNDP اعلام کرد: ما طبق برنامه هر کشوری فعالیت خود را دنبال می کنیم لذا وزارت نیرو می‌تواند همه موضوع ها و پروژه‌های اولویت‌دار خود را برای آغاز همکاری مطرح کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد مجلس روزنامه محرم حسینی خبرگزاری شبستان ریزگردها ریزگرد وزارت نیرو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۰ سال کمیسیون های مشترک همکاری بین دو کشور برگزار شد گفت: دو سند در این کمیسیون های مشترک به امضا رسید که یکی از سندها مربوط به  برگزاری  و رسمیت بخشیدن به کمیسیون بود و از گذشته تا به امروز در مجموع ۲۲ سند آماده امضا است که بین سران دو کشور به امضا برسد.

وی افزود:  افزایش گردشگری، تسهیل تردد تجاری و نقش هر کشور در توسعه کریدور شمال _ جنوب و فعالیت های بندری چراکه هم امارات و هم دبی دارای بنادر زیادی است که باید از ظرفیت های این بنادر هر دو کشور استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تعداد پروازهای زیادی بین دو کشور برقرار است و در حال حاضر هفته ای ۳۲۰ پرواز بین دو کشور برقرار و توسط شرکت های ایرانی و اماراتی در حال انجام است و موانع در این بخش برطرف شد.

بذرپاش  با بیان اینکه  همچنین توسعه همکاری و سرمایه گذاری شرکت‌های  اماراتی در بنادر ایران و تسهیل فرآیندهای بانکی در این  دیدارها  مطرح شد گفت: نیازهای تجار و خواسته تجار ما  تسهیل فرآیندهای بانکی بوده است و تسهیل تعاملات بانکی بود که در این بخش مطرح شد و  قول های همکاری  در این بخش مطرح شد که امیدواریم پیشرفت های خوبی در این بخش انجام شود.

وی با اشاره به اینکه  در سال گذشته تجارت بین الملل بین ایران و امارت از ۲۷ میلیارد دلار عبور کرده است گفت: بعد از چین بزرگترین شریک تجاری ما امارات است و  در فرآیند تامین  زمینه های واردات کالا  و همچنين  مقصد صادرات کالاهای ما نقش بسیاری دارد.

او گفت:  زیر ساخت های گردشگری بین دو کشور  از دیگر موضوعات مطرح شده  در این کمیسیون بود و با توجه به آنکه ایران و امارات دارای زیر ساخت های گردشگری بسیاری هستند در این دیدار مطرح شد.

بذرپاش گفت: بین اتاق های بازرگانی و تاسیس صندوق ضمانت و مشارکت دو طرف در این بخش موضوعاتی بود که مطرح شد و ضمانت‌های لازم ارائه شد  و در مجموع و با وجود همه فشارهای که از سوی کشور آمریکا به کشور همسایه ایران به ویژه امارات وارد شد اما خوشبختانه  مانعی در این بخش وجود ندارد و و ایران موضع رسمی خود را اعلام کرد و امیدواریم بعد از ۱۰ سال که این کمیسیون برگزار شد  سال آینده در این زمینه بتوانیم توسعه همکاری ها را داشته باشیم.

 رئیس  کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات همچنین در خصوص توسعه بخش ترانزیت بین دو کشور، توضیح داد: موضوع ترانزیت دریایی و جاده‌ای و ریلی باید هم‌زمان رخ دهد و کلان پروژه ایران راه که در کشور این روزها در دستور دولت است، در کنار تکمیل مسیرهای شمال و جنوب در حوزه زیرساخت و تسهیل نرم‌افزارهای ترانزیتی موجب شد در سال گذشته رشد قابل توجهی در زمینه ترانزیت داشته باشیم.

وی افزود: زمینه‌های توسعه همکاری بندری نیز موضوع دیگر مطرح شده در این نشست بود و توافقات اولیه خوبی در این زمینه صورت گرفت و از سوی طرف اماراتی برای سرمایه گذاری در بنادری مانند چابهار اعلام آمادگی شد.

بذرپاش با اشاره به به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی مسیر چابهار زاهدان و توسعه بندر چابهار، گفت: با این مهم می‌توانیم ظرفیت ترانزیتی عظیمی را در شرق کشور ایجاد کنیم که یکی از استفاده‌کننده‌های آن برای انتقال کالا به شمال و بالعکس به جنوب کشور امارات خواهد بود.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات همچنین در خاتمه در خصوص پیش‌بینی میزان تجارت دو کشور در سال پیش رو، اظهار کرد: ۲۷ میلیارد دلار تجارت بین دو کشور عدد کمی نیست و امارات بعد از چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است، اما با فعالیت این کمیسیون و با عزمی که در ۲ کشور وجود دارد پیش بینی می‌شود که این عدد در سال آینده به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد